10 kroków na drodze do dobrego wrażenia

dobre wrażenie

Sprostać obecnie wymaganiom klientów wcale nie jest łatwo. I często to nie jakość się sprzedaje ale raczej jej otoczka. Wiele firm dzięki dopracowanej do perfekcji komunikacji z klientem sprzedają swoje produkty. Bez niej produkt nie byłby nawet brany pod uwagę.

Moje pytania, a Twoja odpowiedź

  • Kiedy wiesz o czym mówisz, twój głos brzmi pewnie i potrafisz wytłumaczyć to praktycznie każdemu laikowi.
  • Punktualność i profesjonalizm również w ubiorze, to jeden z wielu sposobów działania.
  • Przygotowanie do spotkania (głównie merytoryczne)
  • Spokój
  • Uśmiech
  • Uścisk dłoni mówi o Tobie wiele (nie tylko jego siła ale też, kto pierwszy podaje dłoń)
  • Kontakt, wzrokowy (znaczy o uczciwości i uwadze jaką podzielamy z naszym rozmówcą)
  • Pewność siebie. Dzięki temu naturalnie będziesz się uśmiechał i zachowasz spokój (będziesz profesjonalny, błędem jest tu zarozumiałość)
  • Niekorzystny wynik nie powinien wywoływać w Tobie złych emocji, a przynajmniej ich nie pokazuj na zewnątrz. Więcej skorzystasz jak będziesz „pomocny”, a nie zdruzgotany
  • Zostaw wizytówkę, z uśmiechem i miłym, pewnym pożegnaniem. Nie zapominaj o tym punkcie.

Nie zepsuj szansy bo drugiej nie dostaniesz

Jesteś mega przygotowany i wiesz o tym wszystko ale ktoś Cię przebił. Gdzie jest Twój błąd?

Bo to co mówisz to ledwo 7% tego co dociera do innych. Inaczej trzeba mówić do osób młodych inaczej do ludzi starszych. Dostosujmy ton wypowiedzi do naszych odbiorców.

55% to Twoje gesty, postawa ciała, naturalny uśmiech, pewność siebie. Czyli jak gestami opowiedzieć swoją historię, przekazać to co mówimy całym ciałem. Wtedy w odbiorcy nasze słowa i przekaz niewerbalny są spójne.

Głos jest ważny w 38%. Jeśli wiemy wszystko, a nie potrafimy tego przekazać (sprzedać), przegraliśmy. Pracując nad tonem głosu oraz dykcją dojdziemy do perfekcji. Bardzo przyjemnie będzie innym nas słuchać. Tembr i intonacja to nasz wkład w przyjemną atmosferę rozmowy.

Wszystko to co napisano w tym artykule można podsumować bardzo krótko. Przekaz werbalny i niewerbalny powinien być spójny. Wtedy kontrolujemy sytuację. Co jest oczywiście mirażem ale to jest to na co my możemy wpłynąć.

Źródła:

  • https://www.officevibe.com
  • https://www.leadershipthoughts.com/