5 obszarów, które w Twojej firmie rozwinie marka własna

Mężczyzna w garniturze.

Artykuł partnera.

Marki własne coraz śmielej zdobywają rynek w branżach dóbr szybkozbywalnych. Przyczyny tego sukcesu leżą po dwóch stronach – konsumenci otrzymują jakościowe produkty w dobrej cenie, a przedsiębiorstwa handlowe w istotny sposób rozwijają swoją działalność. Dowiedz się, w jaki sposób wprowadzenie na rynek produktów marki własnej pozwoli Ci zbudować silną pozycję swojej firmy na rynku.

Zwiększaj zyski ze sprzedaży

Produkcję artykułów marki własnej zleca się specjalizującym się w tym zakresie przedsiębiorstwom produkcyjnym, które posiadają wiedzę i doświadczenie oraz wysoce specjalistyczne maszyny, a także zatrudniają wykwalifikowany personel. Koszty ich wyprodukowania spadają znacznie w porównaniu do własnej produkcji, która wymaga zainwestowania dużych pieniędzy w linię produkcyjną. W ten sposób zapewniasz sobie szerokie możliwości prowadzenia polityki cenowej.

  • Niska cena – ustalając cenę niższą niż konkurencyjne produkty rozpoznawalnych marek, zwiększasz przychody ze sprzedaży w wyniku podniesienia jej wolumenu.
  • Wyższa marża – innym sposobem na podniesienie przychodów jest podniesienie marży i ustalenie ceny na poziomie produktów konkurencyjnych. Wtedy przy niższym wolumenie sprzedaży można osiągać satysfakcjonujące zyski.

Wybór polityki cenowej zależy od strategii firmy, niemniej obydwa modele dają duży potencjał do zwiększania zysków.

Zyskuj zaufanie konsumentów

Dobra szybkozbywalne mają coraz bardziej specjalistyczny charakter i spełniają bardzo precyzyjnie określone wymagania konsumentów. Oznacza to, że wsłuchując się w ich głos, dajesz sobie dużą szansę na zdobycie ich zaufania poprzez zaoferowanie im produktu, którego potrzebowali, a dotychczas nie otrzymywali go od konkurencyjnych firm. W ten sposób z dużym prawdopodobieństwem dokonają kolejnego zakupu i polecą Twój produkt private label znajomym lub rodzinie.

Kształtuj rynek według swoich zasad

Jeżeli konsumenci chętnie zaczną wybierać Twój produkt ze względu na jego jakość, konkurencji nie pozostanie nic innego jak tylko dążyć do podniesienia jakości swoich produktów i wypracowania dobra o konkurencyjnym potencjale. Taka sytuacja będzie oznaczać, że Twoja firma odgrywa niepoślednią rolę w kształtowaniu rynku i nawyków konsumenckich.

Buduj bogatą ofertę produktów

Pierwszy produkt, który spełni oczekiwania klientów, daje potencjał do tego, aby rozbudować ofertę o inne produkty, również te, które stworzą rodzinę komplementarnych dóbr. W ten sposób zwiększasz zasięgi swoich produktów i wzmacniasz pozycję swojej firmy na rynku. Przykładem takiego działania może być rodzina kosmetyków samochodowych, której początek będzie np. płyn do mycia szyb – produkty marek własnych z tej branży możesz opracowywać we współpracy z firmą https://ondo.eu/.

Otwieraj kolejne kanały dystrybucji

Popyt na Twoje produkty sprawi, że w swojej ofercie będą chcieli mieć je inni detaliści. W ten sposób możesz rozpocząć sprzedaż hurtową oraz prowadzić handel z innymi przedsiębiorstwami ze swojej branży, zwiększając zasięg swoich produktów private label i zdobywać coraz większy obszar rynku.