6 największych błędów w sklepach internetowych

Artykuł partnera.

Właściciele małych i średnich sklepów internetowych popełniają wiele błędów, które obniżają ich skuteczność sprzedażową. Rozwój Internetu i zwiększenie zainteresowania użytkowników zakupami online spowodował, że coraz więcej firm zdecydowała się przenieść sprzedaż do Internetu. Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością i dają możliwość dotarcia do większej grupy klientów. Trzeba jednak pamiętać, że samo posiadanie sklepu internetowego nie wystarczy do osiągania wysokiej sprzedaży.

6 największych błędów popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych:

Z tego artykułu dowiesz się jakich błędów unikać aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Wyeliminowanie poniższych błędów przyczyni się znacząco do poprawy widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce oraz przełoży się na realne zyski. Konkurencja w e-handlu jest bardzo duża, w 2021 roku popularność zakupów online jest ogromna. Dlatego jakość Twojego sklepu internetowego ma kluczowe znaczenie!

Nieprofesjonalna strona internetowa

Nieprofesjonalna i przestarzała strona internetowa do tego nie responsywna to największy błąd sprzedawcy. Ładne i nowoczesne strony internetowe mają ogromny wpływ na skuteczność sprzedaży. W czasach kiedy konkurencja jest bardzo duża posiadanie atrakcyjnej strony internetowej czy sklepu jest bardzo ważne. Klienci kupują oczami i bardzo jest pierwsze wrażenie potencjalnego klienta. Profesjonalna strona internetowa świadczy o jakości marki. Często właściciele firm próbują oszczędzać na projekcie strony – skazując się tym samym na porażkę w sprzedaży. Jeśli Twój sklep wykonany jest na słabej jakości szablonie graficznym, czy po prostu jest nie atrakcyjny – sukcesywnie będziesz tracił klientów.

Błędny tytuł produktu

Tytuł oferty czy produktu ma największą wartość w pozycjonowaniu i skuteczności Twojego sklepu internetowego. To właśnie zbadanie i poprawa słów kluczowych w tytule Twojej oferty jest najważniejsza. Dlaczego słowa kluczowe w tytule oferty są takie ważne? Klienci, którzy wpisują do wyszukiwarki najczęstsze słowa kluczowe, których brakuje w tytule oferty, po prostu jej nie odnajdują, nie klikają tytułu, nie wchodzą i nie kupują.

Niewłaściwa kategoria produktu

To kolejny istotny problem często popełniany przez właścicieli sklepów. Dodanie produktu do niewłaściwej kategorii powoduje, że potencjalny klient go po prostu nie widzi. Osoby odwiedzające Twój sklep czy stronę internetową, szukają konkretnego produktu i w konkretnej kategorii.

Informowanie zamiast zachęcania

To jeden z najczęściej występujących problemów w sklepach internetowych czy stronach www. W większości ofert brakuje elementarnego języka korzyści. Tu warto wprowadzić elementy typu:

  • Czy ten produkt jest dla mnie
  • Jakie korzyści odniosę z posiadania tego produktu
  • Na czym polega jego przewaga nad innymi produktami?

Kiepska prezentacja produktu

Zła miniatura produktu, brak zobrazowania korzyści, niemal zerowe wykorzystanie biblioteki porównawczej, a do tego często zdjęcia słabej jakości lub przedstawiające towar zbyt ogólnikowo.

Niewłaściwa sprzedaż krzyżowa

Kolejnym częstym błędem jest przekonanie, że klient, który otworzył ofertę konkretnego produktu, nie jest zainteresowany niczym więcej. A czy Tobie często się zdarza iść do sklepu tylko po jeden produkt?

Czasami warto pomyśleć o reklamie wielu produktów.

Profesjonalny sklep internetowy kluczem do sukcesu w sprzedaży

Jak doskonale wiesz, od jakości Twojej strony WWW zależy jej pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Nieznajomość chociażby podstawowych zasad funkcjonowania algorytmu tej najważniejszej wyszukiwarki jest jedną z głównych przyczyn niskiego ruchu klientów.

Jakość sklepu internetowego, jego prawidłowa struktura linków, kategorii, atrakcyjny wygląd, optymalizacja szybkości oraz pozycjonowanie jest kluczem do sukcesu i wysokiej sprzedaży. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej Agencji, która oferuje tworzenie sklepów internetowych. Tylko profesjonalnie zaprojektowany oraz wdrożony sklep internetowy ma szansę generować wysoką sprzedaż.

Artykuł został przygotowany we współpracy z Agencją Interaktywną AW PROJEKT