CRM – możliwości i zalety systemu

system CRM

System CRM to popularne narzędzie, które pomaga w zarządzaniu relacji z Klientami. W tym tekście pokażemy, jakie możliwości ma CRM oraz dlaczego warto korzystać z funkcji tego cenionego przez specjalistów z różnych dziedzin systemu.

CRM z angielskiego oznacza customer relationship management czyli „zarządzanie relacjami z klientem”. To system składający się z procedur i narzędzi, wspomagających kontakt z klientami danej firmy – między innymi biur nieruchomości.

Jakie możliwości daje nam CRM?

Współczesny CRM to cały zbiór funkcji, które pozwalają skutecznie zarządzać firmą w praktycznie każdym sektorze. Na przykładzie EstiCRM możemy pokazać, że sprawdzi się on również w koordynowaniu pracą biura nieruchomości.

Jakie zadania możemy wykonywać dzięki współczesnym narzędziom do relacji? Główną funkcją takiego systemu jest proste i czytelne zarządzanie bazą danych Klientów. Ta pozwala na sprawny kontakt z nimi, wymianę pełnej korespondencji czy dokumentów, a także kontrolę, na jakim etapie jest realizacja danego zlecenia.

Co jeszcze umożliwia system CRM? Funkcjonalność programu daje pełną kontrolę nad ofertami. Będziesz mógł swobodnie w nich przebierać, zmieniać etap tworzenia, nanosić poprawki. Wiele systemów ma również wbudowaną opcję zarządzania kadrą (np. czasem pracy czy osiągnięciami) oraz przedstawia statystyki działalności, czas kontaktu z Klientami, udostępnia rozbudowany kalendarz i pozwala na kontrolę kwestii finansowych.

Systemy CRM stosuje się w wielu branżach, w tym w księgowości, zarządzaniu finansami, telekomunikacji, biurach nieruchomości i podobnych działalnościach. Program wspiera m.in. relacje z Klientami, uporządkowanie dokumentacji czy działania marketingowe w firmie.

Jakie są zalety systemu?

Na podstawie powyższych funkcji, możemy łatwo przestawić główne zalety całego systemu. Wśród nich są między innymi:

  • Budowanie pozytywnych relacji z klientami – dzięki systematycznej i szybkiej odpowiedzi, klient czuje się doceniony przez firmę, a jakość usług go zadowala.
  • Zwiększenie efektywności pracy – system CRM wspiera wydajną pracę, pozwalając na poszerzenie zakresu działań.
  • Uporządkowanie dokumentacji firmy – dzięki CRM masz dostęp do wirtualnych, skatalogowanych zgodnie z Twoimi potrzebami dokumentów. Zawsze znajdziesz potrzebny „papier”.
  • Szybsza wydajność działania firmy – zamykając wszystko w jednym systemie nie musisz już zmieniać ciągle oprogramowania i przenosić się między aplikacjami czy stronami. To przyspieszy czas pracy.
  • Dużo wyższy zysk – wszystkie powyższe pochodne wpływają pozytywnie na obroty firmy i jej późniejszy zysk.

Zalety korzystania z CRM są wymierne. Systemy od wielu lat są bardzo popularne wśród przedsiębiorców na całym świecie. Stabilność oprogramowania jest wysoka, dzięki czemu możesz bezpiecznie i komfortowo pracować. Przy prostym wdrożeniu i naprawdę mało skomplikowanej obsłudze, CRM to rozwiązanie wielu kłopotów związanych z obsługą klienta w Twojej firmie.