Dlaczego warto zdecydować się na helpdesk IT dla firmy?

rysunek b2b

Gdy firma nie może pozwolić sobie na zatrudnienie informatyka, nie musi rezygnować z bezpieczeństwa obszaru IT. Warto postawić na helpdesk.

W wielu przedsiębiorstwach każdego dnia korzysta się z zaplecza informatycznego. Komputery i internet często są niezbędne do realizacji obowiązków zawodowych, na przykład w przypadku sklepów internetowych, agencji reklamowych zajmujących się obsługą klientów online, a nawet prywatnych przychodni medycznych, które korzystają z komputerów do umawiania klientów i przechowywania ich danych. Wtedy profesjonalna obsługa informatyczna jest niezbędna. Jak można ją uzyskać?

Obsługa IT dla firmy – kto może ją oferować?

Zależnie od swojej wielkości oraz od posiadanych potrzeb obsługa informatyczna firm może mieć różne warianty. Generalnie, firma może zdecydować się na zatrudnienie własnego specjalisty, który będzie zajmować się sprawami IT, ale może także wybrać inną opcję, czyli helpdesk IT świadczony w modelu outsourcingowym.

Pierwsza opcja dedykowana jest dla firm, które pod kątem kosztowym mogą pozwolić sobie na stworzenie stanowiska pracy dla informatyka. Wówczas doświadczona w tej dziedzinie osoba jest do dyspozycji przez cały czas i może zapewnić szybkie wsparcie, gdy tylko pojawiają się problemy ze sprzętem komputerowym, oprogramowaniem. Informatyk może też tworzyć sieci, instalować systemy, prowadzić szkolenia.

Głównym minusem jest w tym przypadku koszt, ponieważ informatyczna obsługa firmy przez zatrudnionego w niej pracownika to miesięczny wydatek kilku tysięcy złotych. Podobne wsparcie można jednak otrzymać znacznie taniej. Rozwiązanie to helpdesk prowadzony jak outsourcing usług IT.

Na czym polega helpdesk IT?

Obsługa jak helpdesk w ramach IT jest prowadzona przez wyspecjalizowane firmy informatyczne, które mogą zapewnić swoim klientom kompleksową, fachową pomoc w różnych dziedzinach, na przykład jak bezpieczeństwo danych, konfigurowanie systemów informatycznych czy naprawy usterek sprzętowych.

Najczęściej obsługa informatyczna w tym właśnie zakresie prowadzona jest online, na zasadzie przekazywania zgłoszeń przez internet lub telefonicznie, a następnie ich rozwiązywania. Większość problematycznych spraw można wtedy rozwiązać bez konieczności udawania się pracownika firmy do klienta, ale wtedy, gdy jest to konieczne, również może przyjechać on na miejsce.

W ramach helpdesku dostępne są usługi informatyczne jak:

  • kontrola systemu informatycznego
  • usuwanie awarii sprzętowych
  • rozwiązywanie problemów oprogramowania biznesowego
  • administracja systemowa
  • tworzenie polityki ochrony
  • zarządzanie uprawnieniami posiadanymi przez pracowników
  • kontrolowanie aktywności użytkowników
  • przygotowywanie kopii zapasowych – backupów
  • prowadzenie audytów
  • doradztwo

Taką ofertę ma między innymi firma b2b.helpme.pl, która dostarcza profesjonalne i kompleksowe usługi informatyczne dla małych firm.

Co można zyskać z informatyczną obsługą firmy?

Obsługa IT prowadzona jako helpdesk dedykowana jest głównie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które potrzebują szybkiej i taniej pomocy informatycznej.

Główne korzyści dotyczące helpdesku IT to:

  • niskie koszty dotyczące obsługi informatycznej – skorzystanie z obsługi przez helpdesk to nawet dziesięciokrotnie niższy wydatek w porównaniu do zatrudnienia własnego informatyka
  • szybka pomoc – można otrzymać ją nawet tego samego dnia, w ciągu kilku godzin, również w weekendy
  • szeroka gama usług świadczonych przez ekspertów – dzięki temu obsługa informatyczna tego typu wyróżnia się kompleksowym wsparciem w różnych sytuacjach
  • zmniejszenie ryzyka związanego z działalnością w sytuacji, gdy dojdzie do awarii, usterek problemów z bezpieczeństwem danych

Koszty związane z obsługą informatyczną przedsiębiorstw jako helpdesk rozpoczynają się od około 500 złotych netto za firmę posiadającą jeden serwer oraz pięć stanowisk komputerowych. Dokładne informacje o kosztach dostępne są na stronach dostawców usług, na których można dobrać najlepszy zakres usług dla swojej firmy.