Druk ulotek – analogowa forma w cyfrowym świecie

wydrukowana ulotka

Ulotka reklamowa wciąż pozostaje formą nie do zastąpienia. Na co zwrócić uwagę, aby stworzyć skuteczne narzędzie reklamy?

Uniwersalna reklama

Ulotki reklamowe towarzyszą nam niemal w każdej dziedzinie życia. Docierają do nas ze wszystkich stron. Dobrze zaprojektowana ulotka ma prawdziwą moc oddziaływania. Może urozmaicić czas spędzony w poczekalni albo podpowiedzieć nam, co i gdzie zjeść na kolację. Aby jednak tak się stało, warto poświęcić nieco uwagi formie ulotki, aby mieć pewność, że będzie nas godnie reprezentowała. Można powiedzieć, że ulotka jest wizytówką firmy, ale tak naprawdę jest czymś o wiele więcej. Ponieważ ma charakter wizualny, musi realizować założenia identyfikacji wizualnej firmy, instytucji czy jednostki. Zawiera wszystkie niezbędne informacje o nadawcy i pozwala na dostosowanie treści bezpośrednio do rodzaju oferty bądź przekazu, który ona zawiera.

Forma i treść – druk ulotek jako sztuka umiaru

Forma, czyli wizualna strona oddziałuje jako pierwsza. Wygodny układ i rozmieszczenie poszczególnych sekcji powinny być przemyślane. Dobrze, aby rzut oka pozwolił odbiorcy zidentyfikować materiał, który trzyma w ręku. Badania pokazują, że pamięć krótkotrwała człowieka jednorazowo jest w stanie ogarnąć od siedmiu do maksymalnie dwunastu elementów. Nadmiar detali, czy nieczytelna struktura sekcji, mogą sprawić, że użytkownik nie będzie skłonny skupić na ulotce uwagi przez dłuższy czas. Jeśli chodzi o treść, obowiązuje ta sama zależność. Tutaj warto zwrócić uwagę na to, co chcemy przekazać. Ulotka może mieć charakter informacyjny albo reklamowy, albo jedno i drugie. Jeśli zależy nam na reklamie, szukajmy najistotniejszych elementów. Treści będą podporządkowane funkcji, jakie ulotka ma spełniać.

Jakość i format – dopasuj ją jak chcesz

Decydując się na druk ulotek, warto zdobyć rozeznanie w podstawowych ich parametrach. Rodzaj papieru, druku, gramatury, będą miały istotny wpływ na cenę. Kompromis zazwyczaj jest wyznaczany przez ilość. W przypadku mniejszych nakładów możemy pozwolić sobie na więcej. Na szczęście współczesne drukarnie internetowe pozwolą na szybkie dopasowanie oferty do naszych potrzeb. Całość można zrealizować szybko, bo zdalnie. Wygodne formularze dają bezpośredni dostęp do wszystkich możliwości. Formaty ulotek, rodzaje stosowanego druku czy rodzaje papieru możemy wybrać jednym kliknięciem. Dzięki stałej współpracy z firmami transportowymi drukarnie internetowe są w stanie dotrzeć z zamówieniem bezpośrednio w każdy obszar kraju.

Łatwość w dostępie do narzędzi projektowych powodująca łatwość przygotowania ulotek sprawiają, że druk ulotek jest jednym z najpopularniejszych narzędzi w marketingu.