Działania marketingowe, dopasowane do potrzeb współczesnego konsumenta

Biurko w agencji interaktywnej

Jeszcze nigdy klient nie był tak blisko producenta. Dynamiczny rozwój marketingu sieciowego sprawia, że coraz łatwiej dotrzeć do grona osób, które nie byłyby osiągalne poza wirtualnym światem. Dzięki stale udoskonalanym narzędziom oraz metodom promocji można liczyć na korzystną relację z wybraną grupą docelową.

Strategia to podstawa

Planując rozwój swojego biznesu nie sposób pominąć działań, zmierzających do jego promowania w Internecie. Nowoczesna agencja interaktywna już dawno odkryła potencjał, jaki niesie ze sobą sieć. Jednak czym innym jest wiedza, gdzie szukać skutecznych sposobów promocji a czym innym wymyślenie strategii, jak ją wprowadzić w życie. Ogromna konkurencja, jaka dotyczy niemal każdej branży, jak również nadmiar informacji, często rozpraszają odbiorców. Z tego powodu wszelkie działania marketingowe, na jakie zdecyduje się konkretna marka, powinny być ściśle skorelowane z potrzebami współczesnego klienta.

Bez względu na to, czego pragnie klient, w marketingu istnieją odwieczne pytania:

  1. W jaki sposób zagwarantować sobie wzrost sprzedaży.
  2. Jak budować świadomość marki.
  3. Gdzie szukać nowych klientów.

Odpowiedzi na nie gwarantują sukces, który szybko przełoży się na wyniki finansowe.

Schemat i nachalna promocja

Każdy przedsiębiorca wie, że sukces nie jest dany na zawsze. Osiadanie na laurach może oznaczać, że szybko wyprzedzi nas konkurencja, która niejednokrotnie podgląda cudze strategie po to, aby zaoszczędzić na pracy fachowców z agencji interaktywnej. Marketing, opracowany przez jej pracownikówbto ciągły proces, udoskonalanie i modyfikowanie działań, które muszą odpowiadać potrzebom rynku i klienta. Według badań konsumenci mają przesyt nachalnej reklamy. Męczy ich szum informacyjny i nadmiar bezużytecznych treści. Woli promocje przemyślane, które inspirują i wywołują emocje. Kampanie reklamowe często opierają się na schematach. Podany jest problem i natychmiast rozwiązanie. Firmy z tej samej branży mają strategie, oparte na identycznych zasadach. Klienci łatwo wyczuwają fałsz i nachalną promocję.

Wartościowy content

Tymczasem wystarczy zadać sobie nieco trudu, aby zaangażować odbiorcę w promocję. Agencja interaktywna jest w stanie opracować skuteczną strategię nawet dla zupełnie nierozpoznawalnej marki. Najważniejsza jest właściwa forma przekazu. Nie ma sensu szafowanie tendencyjnymi hasłami, ponieważ taka kampania niczym nie będzie się różnić od innych. Więcej korzyści przyniesie identyfikowanie się z potrzebami klienta. Warto przemyśleć, na jakie korzyści można liczyć wybierając konkretny produkt lub usługę. Wszystko, co wyróżnia spośród konkurencji łatwiej przykuwa uwagę. Dobrym pomysłem jest pokazanie swojej marki „od kuchni”. Klient lubi mieć świadomość, że wybiera firmę, która idzie z duchem czasu, wdraża nowe technologie, ale też jest dostępna w mediach społecznościowych. Wartościowy content nie opiera się na klientach z łapanki, którzy dają szybki zysk. To długo budowana relacja, oparta na poświęceniu uwagi i zaufaniu.

Pokolenie Z

Zwykło się uważać, że najbardziej wartościowy klient to ten zamożny, czyli pomiędzy 35 – 50 rokiem życia. Ma stabilną pracę, dobre zarobki, więc jest idealnym odbiorcą towarów i usług. Jednak śledząca tendencje w marketingu agencja interaktywna słusznie doradzi, aby powalczyć również o klienta z pokolenia Z. To osoba młoda, urodzona po roku 2000. Dopiero wchodzi na rynek pracy. Interesują ją nowinki technologiczne i wszystko, co ułatwia codzienność. Nie funkcjonuje bez smartfonu a media społecznościowe to jej drugi dom. Nie ma jeszcze wielu własnych pieniędzy, dlatego rozsądnie planuje każdy większy wydatek. Dla Pokolenia Z liczy się jakość. To świadomi konsumenci, wrażliwi na kwestie, dotyczące zdrowia i środowiska. Taki klient chętnie będzie się identyfikować z firmą, która wydaje się być bliska jego światopoglądu. Co więcej, jeśli polubi produkt lub usługę, będzie świetnym nośnikiem reklamy w swoim gronie.

Coraz częściej robimy zakupy nie przez komputer czy laptop a inne urządzenia mobilne. Szukając klientów w sieci warto zadbać o to, aby strona internetowa firmy spełniała oczekiwania użytkowników. Musi być dostosowana do popularnych urządzeń mobilnych. Jeśli nie działa szybko, zacina się i nie jest odpowiednio zabezpieczona, potencjalny klient szybko ją opuści.