Fotografia produktowa – jak stworzyć dobrą

Fotograf wykonujący zdjęcia produktom

Dobre zdjęcie jest kluczem do sprzedaży produktu. Niezależnie od tego czy znajduje się w magazynie, na billboardzie, czy na stronie internetowej ma za zadanie zatrzymać uwagę klientów, zaskoczyć pomysłem i zachęcić do zakupu. Starannie wykonane fotografie oraz profesjonalnie wykonany opis przyciągają uwagę i budują zaufanie potencjalnych klientów do marki.

Dbałość o najmniejszy widoczny szczegół przekłada się na wzrost decyzji zakupowych, dzięki wiarygodności i autentyczności wizerunku budowanego przez firmę. Jak stworzyć dobrą fotografię produktową i czy jest to możliwe bez profesjonalisty?

Podczas budowy strony internetowej należącej do firmy, głównie przykłada się uwagę do jej funkcjonalności i intuicyjności. Element wizualny jest jednak nie mniej ważny, bo decyzja zakupowa klienta ma często związek z estetyką i identyfikacją wizualną, jaką posługuje się dana firma.

Jakość zdjęć produktów pozwala na zachęcenie, bądź zniechęcenie klienta do zakupu. Fotografia produktowa to zdecydowanie największa część tematu fotografii reklamowej oraz jedna z najtrudniejszych specyfikacji fotograficznych.

Warunkiem wykonania dobrej fotografii reklamowej jest posiadanie odpowiedniego oświetlenia, akcesoriów oraz programu graficznego, który w ostatecznej fazie pozwoli na dopracowanie najdrobniejszych szczegółów, które były niewidoczne na planie zdjęciowym.

Cechy fotografii produktowej – jak zrobić dobre zdjęcia?

Fotografia produktowa jest jedną z najskuteczniejszych metod pokazywania zalet wystawianego na sprzedaż produktu oraz najskuteczniejsze narządzie marketingu. Na dobre zdjęcie składa się wiele elementów.

Są to przede wszystkim dobre oświetlenie, bo bez dobrego światła nie zrobisz dobrego zdjęcia. Po drugie spójność i przemyślana kompozycja, czyli kadr. Powinien on uwypuklać zalety fotografowanego produktu, a jednocześnie wzbudzać pożądanie swoją unikatowością.

Ważnym aspektem dobrej fotografii produktowej jest ostrość. Fotografia nieostra będzie przywoływała na myśl brak profesjonalizmu i niską jakość.

W fotografii produktowej warto przyłożyć szczególną uwagę do balansu bieli. Wykonywanie profesjonalnego zdjęcia na białym lub szarym tle bez użycia wzornika i wykonania pomiaru balansu bieli oraz kontrastu fotografowanej sceny, może okazać się w tym przypadku niemożliwe. Może też skutkować długimi godzinami w postprodukcji. Wiadomo, że celem każdego fotografa jest wykonanie tak dobrego zdjęcia, aby czas spędzony na retuszu ograniczyć do absolutnego minimum.

Sprzęt do fotografii produktowej

Często przy fotografii produktowej przydaje się namiot bezcieniowy, który pozwoli na eliminację niepożądanych cieni. Absolutnym niezbędnikiem fotografa produktowego jest statyw, ponieważ to on przyczynia się do uzyskania ostrości zdjęcia.

Fotografia produktowa

Lepiej zaufać profesjonalnym fotografom, którzy mają doświadczenie w tej dziedzinie. Przeczytaj także „Fotografia produktowa i opisy produktów – dlaczego warto postawić na profesjonalistów„.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *