GA ebook – ranking książek o Google Analytics

Czytanie ebooka o GA przy kawie

Trudno zdecydować, czy opisywanie licznych zastosowań Google Analytics ma w tym miejscu większy sens. Osoby nieznające tematu potrzebowałyby obszernego wykładu na temat działania tej swoistej machiny analitycznej, zorientowani zaś, będą szukać głębszych informacji w fachowej literaturze. Ze studenckiego doświadczenia wiemy, że często nie chodzi o to, by przeczytać wszystko, co wpadnie w ręce, lecz warto usystematyzować treści, aby nie było potrzeby przeskakiwać z publikacji na publikację w celu zrozumienia, co poeta miał na myśli.

Aby ułatwić adeptom trudnej sztuki analizy wybór, postanowiliśmy stworzyć, jak najbardziej subiektywny ranking wiedzy tajemnej, godnej polecenia.

Istotne w tym przypadku jest nie to, która pozycja jest najbardziej wartościowa, ponieważ niemal każda dotyczy innych kwestii w szeroko rozumianej dziedzinie rozwoju e-firmy. Nie da się pominąć żadnej z nich, zatem naszym celem jest wskazanie ścieżki, jaką winien podążać czytelnik.

  • Google Analytics dla marketingowców. Wydanie II.

GA dla marketingowców. Wydanie II (ebook)

Podstawa! Początek procesu nabywania wiedzy. Mimo pomroczności wywołanej pierwszym uruchomieniem Google Analytics absolutnie nie należy wpadać w panikę. E-book w sposób nadzwyczaj przejrzysty przeprowadzi krok po kroku poprzez podstawy świata statystyk. Autorzy zadbali o prosty i opisowy język, niesprawiający kłopotu początkującym użytkownikom.

Wydanie II rozszerza zagadnienie o zmiany, jakie pojawiły się od czasu pierwszego wydania. Pojawiły się nowe pojęcia, takie jak Universal Analytics oraz Google Tag Manager, oraz zbiór informacji o wsparciu Google Analytics dla firm e-commerce.

Najważniejszą zaletą e-booka jest to, że już pierwsza publikacja na naszej liście umożliwia w miarę swobodne operowanie danymi i co ważniejsze, ich zrozumienie.

  • Google Analytics. Integracja i analiza danych.

 

GA (ebook) Integracja i analiza danychPoprzednia pozycja pozwoliła zapoznać się z funkcjami narzędzia. Nic niemówiące początkowo liczby, stały się czytelne i zrozumiałe. Jednak czym innym jest nabyta już umiejętność gromadzenia danych, czym innym wiedza o tym, co się chce wiedzieć. Internetowy business nie ma prawa funkcjonować bez klientów. Biorąc pod uwagę miliardy użytkowników sieci dziennie, trzeba w jakiś sposób do nich dotrzeć poprzez określenie ich preferencji. Za dużo, prawda?

Zatem może spróbować znaleźć grupy docelowe? Jak? Za pomocą Google Analytics!

Szeroko rozumiane dane, jakiekolwiek by nie były, na początku stanowią chaos. Pośród wielu informacji nieistotnych znaleźć można prawdziwe skarby z punktu widzenia e-firmy. Sukces w znacznym stopniu opiera się o umiejętność segregacji, a następnie integracji danych w interesującym zakresie. Kolejnym etapem jest analiza, za pomocą której można ustalić strategię działania. Brzmi skomplikowanie? Google Analytics. Integracja i analiza jest właśnie po to, by wszystko stało się proste i jasne.

  • Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych – ebook

GA w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych

Tytuł tego ebooka o GA praktycznie mówi wszystko, jednak nie powinno to nikogo zrazić do zapoznania się z zawartością. Nie ma w nim absolutnie niczego, co przekraczałoby możliwości czytelników dwóch poprzednich pozycji. Wiedzą już przecież, jak posługiwać się narzędziem Google, znają jego możliwości i co najważniejsze, poznali wszystkie zalety jego stosowania. Nadeszła zatem pora na połączenie w sobie mentalności przedsiębiorcy i analityka. Znowu brzmi to szalenie skomplikowanie i ponownie z pomocą przychodzi lektura.

Owszem, można zasięgnąć opinii o oczekiwaniach potencjalnych klientów np. na Facebooku, można poszaleć na rozmaitych forach tematycznych, a nawet w przypływie desperacji można zapisywać w notesie, ile osób nabyło jakiś produkt, korzystając z portali sprzedażowych. Zapewne można jeszcze więcej, problem jednak w tym, że doba ma tylko 24 godziny, a na domiar złego wirtualna rzeczywistość ma to do siebie, że zmienia się każdego dnia. Jednym słowem wczorajsze notatki, choćby najdokładniejsze, dzisiaj nadają się tylko do śmieci. Można też działać inaczej. Google Analytics w kilkanaście sekund jest w stanie pokazać wszystko, co dotyczy szeroko rozumianych zainteresowań klientów. Ba, łatwo powiedzieć! Właśnie, że łatwo! Wystarczy wnikliwie przestudiować Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych.

  • AdWords i Analytics. Zostań certyfikowanym specjalistą.

GA zostań certyfikowanym specjalistą ebook

Dlaczego nie? Trzy poprzednie ebooki o GA, klasyfikują już czytelnika dość wysoko w szeregu rekinów e-businessu. Pora, by zastosować asa z rękawa. Niestwarzający kłopotów Google Analytics, uporządkowana wiedza na temat klientów oraz umiejętność jej wykorzystania, to czas najwyższy, by wytoczyć najcięższe i jednocześnie najskuteczniejsze działo. Podobnie, jak nikt nie wymyślił lepszego systemu politycznego od demokracji, tak też nikt nie wpadł na lepszy sposób dotarcia do potencjalnego nabywcy towarów lub usług, aniżeli przez reklamę. Nie ma przy tym znaczenia, że większość boczy się na nią, istotne jest, że ją widzi. I tutaj wkracza AdWords, który w połączeniu z Analytics jest w stanie znaleźć dostęp do umysłu klienta. E-book skupia się głównie na praktycznych zastosowaniach narzędzi, przy wykorzystaniu nabytej już wcześniej wiedzy.

  • Google Analytics. Understanding Visitor Behavior.

GA Understanding Visitor Behavior (ebook)

Podsumowanie, przypomnienie nabytych informacji. GA ebook napisany jest w języku angielskim, co wcale nie oznacza, iż należy z niego zrezygnować. Jest niejako podsumowaniem wszystkiego z poprzednich publikacji, a że mogło coś tam umknąć, warto po niego sięgnąć, tym bardziej że znajdą w nim coś dla siebie twórcy stron internetowych, tak ważnych z punktu widzenia e-firmy.