Jak popUp wpływa na wzrost sprzedaży?

Neonowy napis.

Okienka popUp kilka lat temu były tylko irytującą formą, mało ciekawej reklamy. W ostatnim czasie przezywają renesans i są chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców na swoich stronach internetowych. Zawierające dodatkowy komunikat okienka, mogą służyć różnym celom marketingowym.

Co to jest popUp i jak z niego nie korzystać?

PopUp to wyskakujący na stronie element w postaci okienka z informacjami, którego nie sposób jest przeoczyć. Użytkownikowi wchodzącemu na daną stronę www, pojawia się okienko, które należy samemu zamknąć, aby móc przeglądać dalej stronę. W takim okienku najczęściej umieszczane są różnego rodzaju formularze jak np. ankiety lub newslettery, a także informacje o aktualnych promocjach i rabatach. Korzystając z tego typu reklamy, warto kierować się zasadą, że „co za dużo, to niezdrowo”. Jeśli na stronie pojawia się zbyt dużo wyskakujących reklam, użytkownik przestanie zwracać na nie uwagę lub w najgorszy wypadku opuści docelową stronę. Nieprawidłowe wykorzystanie popUpów może też  obniżyć wartość SEO strony. Ponadto unikaj okienek w aplikacjach i na stronach mobilnych. Zdarza się, że ciężko jest je zamknąć, co finalnie prowadzi do całkowitego opuszczenia strony przez użytkownika mobilnego.

Jak stosować popUpy, żeby działały?

O korzystnym wpływie popUpów na swoją sprzedaż przekonało się wielu klientów PushAd. Nawet największe marki korzystają z tego typu reklamy, są to m.in. Answear, Allegro czy Zalando. Aby była ona skuteczna , należy dostosować komunikat do odbiorcy. Powinien on być ciekawy i zachęcający, również pod względem graficznym. Ponadto, warto dostosować czas jego wyświetlania – niech będzie to chwilę później niż po samym wejściu na stronę. Możesz za pomocą popUpów również zachęcić klienta do zapisania się do newslettera, dzięki czemu np. otrzyma kod rabatowy na pierwsze zamówienie lub weźmie udział w ciekawym konkursie z nagrodami. Stawiaj również na jakość, lepszy jeden dobry popUp, niż kilka tych wątpliwej jakości. Jeśli nie jesteś pewny, jakie okienka powinny znaleźć się na Twojej stronie, skorzystaj z pomocy profesjonalnych doradców zajmujących się tego typu reklamą. Wiedza oraz fachowość pomogą Ci skutecznie zdobywać nowych klientów.