Jak uniknąć problemów z komunikacją z klientami firmy?

mężczyzna pracuje przy laptopie

Artykuł sponsorowany.

Marzysz o własnej firmie lub już prowadzisz własną działalność? Zdajesz więc sobie sprawę z tego, że czeka Cie wiele wyzwań i niecodziennych trudności, które bywają trudne do przewidzenia. Często zmieniające się przepisy, przerost biurokracji, skomplikowane prawo podatkowe, spore obciążenia, które nie maleją, gdy mamy słabszy miesiąc i mniejsze dochody. Dużo tego, prawda? Do tego dochodzi sporo wyzwań w komunikacji z klientem, który ma spore oczekiwania i czasem zaskakujące nas wątpliwości. Dobra relacja z klientami to podstawa udanej działalności gospodarczej w każdej branży. Warto zatem szukać rozwiązań, które usprawnią funkcjonowanie twojej firmy na tej płaszczyźnie, a jednocześnie nie obciążą zbytnio budżetu. Jak wybrać spośród wielu propozycji? Które narzędzia sprawdzą się jako funkcjonalne i opłacalne rozwiązanie?

Narzędzie dopasowane do twoich potrzeb

W każdej firmie ważnym ogniwem i często miejscem, w którym dochodzi do pewnych nieporozumień jest sieć komunikacji z klientem. Dziś jest to bardzo szeroki system obejmujący zarówno korespondencję mailową, obsługę telefoniczną, czaty, infolinię, obsługę Messengera, IVR czy helpdesk. Sprawne funkcjonowanie na wszystkich tych płaszczyznach jest bardzo utrudnionym działaniem. Niejednokrotnie mamy problem z odebraniem wszystkich połączeń od naszych klientów, a prywatne skrzynki mailowe nie dają kontroli nad obsługą i nie pozwalają wykorzystać potencjału, jaki drzemie w pracy zespołowej. Niekiedy wiąże się to z nieodwracalną stratą klienta i zysków. Właściciele firm zastanawiają się, jak mogą usprawnić obsługę klienta tak, by zawsze miał on wrażenie bycia obsłużonym na najwyższym poziomie. Wychodząc naprzeciw wyzwaniom w zarządzaniu obsługą klienta stworzono elastyczne i dopasowujące się do potrzeb Twojej firmy rozwiązanie, jakim jest system Thulium. Składa się na niego kompleksowa obsługa klienta -czyli infolinia, helpdesk, czat, IVR oraz obsługa Messengera.

Jakie ma zalety?

Helpdesk Thulium to jednak skrzynka, do której dostęp ma cały zespół. Co bardzo ważne, w zespole każdy wie, co ma robić i za co odpowiada. Wszyscy mają dostęp do przychodzących wiadomości, a odpowiednia osoba zawsze będzie wiedziała, że w skrzynce jest dla niej wiadomość. Jeśli danego pracownika nie ma tego dnia w pracy, dowolna osoba z zespołu może efektywnie i skutecznie zająć się sprawą, dzięki temu, że klient jest rozpoznawalny przez system, a cała historia komunikacji dostępna dla zespołu. Jest to ogromne ułatwienie i usprawnienie pracy! Właściciel lub osoba zarządzającą komunikacją bez problemu będzie mieć wgląd w to, kto nad czym pracuje i na jakim jest etapie. Helpdesk Thulium w wygodny sposób umożliwia bieżącą analizę procesu obsługi klienta przez pocztę, jego wydajność i wymaganą optymalizację.

kobieta pracuje w biurze

Wiesz, co jest najpilniejsze

Dzięki funkcji priorytetów spraw masz kontrolę nad reakcjami i wykonywaniem zadań. Są sprawy, które po prostu nie mogą czekać, a helpdesk umożliwi Twoim pracownikom sprawdzenie, które problemy są naglące i powinny być obsłużone w pierwszej kolejności i na których należy skupić swoją uwagę. Jeśli więcej niż jedna osoba pracuje nad danym klientem możecie w korespondencji dodawać komentarze widoczne tylko dla was. Wiadomości wysyłane przez helpdesk Thulium mogą zawierać w stopce emotikony, za pomocą których klient ocenia jakość obsługi.