Jaką reklamę banerową wybrać?

Wybieranie reklamy banerowej

Serwisy internetowe udostępniają reklamodawcom różne formy reklamy banerowej, a właściciele firmy lub agencje reklamowe, które dla nich pracują, wykorzystują te możliwości w taki sposób, by osiągnąć oczekiwany efekt przy maksymalnym wykorzystaniu dostępnego budżetu.

Dla niektórych główny celem będzie wzrost sprzedaży, a dla innych poprawa wizerunku marki. Korzyści z reklam displayowych (banerowych) są jednak szersze. Baner może rozreklamować firmę lub zachęcić jej potencjalnych klientów do czynnej interakcji z marką.

Tworzenie kampanii banerowych, czyli jaki baner wybrać?

Ogólnie rzecz biorąc, każdy reklamodawca mógłby stworzyć swój własny baner. Jednak odbiorcy zdążyli się już przyzwyczaić do pewnych form, więc to one stały się tymi, które uważamy za najłatwiejsze w odbiorze. Może to być najstarsza forma baneru, czyli wąski prostokąt, Leaderboard, Boks śródtekstowy, Skyscraper, Halfpage, blogowy Square Button, Button.

Sam rozmiar i kształt banneru to jeszcze nie wszystko. Reklamodawcy mogą wybierać spośród różnych form wyświetlania, jak rozwijany baner, zasłaniający tekst, ruchomy, pełnoekranowy.

Kampania banerowa

Zarówno kształt, rozmiar jak i rodzaj wyświetlania banneru powinny odpowiadać treści, którą dana reklama będzie zawierać, a także temu, czy ma być to baner wideo, z samą treścią, czy skupiający się głównie na przesłaniu graficznym. Inny baner będzie odpowiedni do prostej animacji, a jeszcze inny do zaawansowanej reklamy wideo przypominającej tą, którą możemy zobaczyć w telewizji.

Korzyści z reklam displayowych

Bez względu na to, jak zaprojektujemy nasz baner reklamowy, to otrzymamy pewne korzyści wynikające tylko z tego, że zdecydowaliśmy się właśnie na taką formę reklamy. Zaliczamy do nich przede wszystkim możliwość dotarcia do szerokiego grona użytkowników, a tym samym naszych potencjalnych klientów. Bez względu na to, czy działamy w bardzo konkurencyjnej branży, czy  niszowej, dla której jeszcze trudniej jest znaleźć właściwych odbiorców. A to wszystko dzięki zasięgom reklam displayowych. Kolejną korzyścią jest możliwość targetowania, czyli trafiania do klienta docelowego. Nie bez znaczenia jest również to, że reklamy displayowe to jedne z najbardziej ekonomicznych form reklamy, czyli budżet, który na nie przeznaczamy możemy wykorzystać w niemalże 100 %.

źródło: http://promotraffic.pl/kampanie-banerowe/