Jaki jest klient

Ocena charakteru klienta

Zastanówmy się co może skłonić pana V do zakupu żyrandola w Twoim sklepie? Masz konkurencyjną cenę i dlatego pan V zdecydował się na zakup u Ciebie – jest to powód racjonalny. Albo Tylko Ty masz lampy stylizowane na wzory etniczne tak modne w tym sezonie, a ich wybór jest duży.

Podążając za ładniejszym wyglądem pan V zdecydował się na lampę od Ciebie. Wygrałeś grając na emocjach. Ale zacznijmy od początku…

Motyw zysku

Dotyczy kontrahenta, który potrafi targować się o złotówce na każdym przedmiocie wartym nawet 300 zł. Wszystko przelicza na wartość pieniądza; czas, pracowników, terminy płatności (wydłuża je do maksimum).

Rozmawiając z takim typem człowieka koniecznie zastosuj jego metodę. Wytłumacz mu ile zyska dzięki temu, że zamówi od Ciebie. Np. czas transportu (bo jesteś blisko).

Motyw obrotu

Taki typ klienta patrzy raczej na ilość produktów sprzedanych. Jego przyciągną do Ciebie promocje i rabaty na większe ilości produktu.

Wykorzystaj to. Wychodząc z ceny wyższej schodzisz do takiej jaką możesz bez obaw zaoferować. Posługując się zasadą im większa ilość tym mniejsza cena jednostkowa zachęcisz tego klienta do zakupu. Będzie zadowolony.

Bezpieczeństwo

Pewność co do jakości oraz pochodzenia produktów to bardzo ważna rzecz. Trzeba być przygotowanym na rozmowę z klientem, który zapłacie więcej ale pod warunkiem…

Pamiętaj, że taka osoba zapłaci owszem ale pod warunkiem, że dostarczysz wszystkie niezbędne dokumenty.

Wygodny

Jakość obsługi jest oczywiście bardzo ważna jednak jest taki typ klienta, który składa zamówienie i oczekuje, że będzie u niego na stanie, a on nie musi się niczym martwić. Jest to trochę kłopotliwe ale to szansa dla nas.

Ustalając odpowiednie procedury dla takiego typu kontrahentów oczywiście powinniśmy zaoferować mu to wszystko, za określoną cenę. Zapłaci pod warunkiem, że będzie racjonalna.

Dumny z własnego biznesu klient

Ten będzie na każdym kroku podkreślał, że to dla ciebie zaszczyt, że skorzystał z Twojej oferty. Zaoferuj mu to czego się domaga i wraz z towarem sprzedaj mu także wiadomość, że;

Tym zamówieniem zajmie się odpowiedni, wykwalifikowany pracownik, produkt jest wyselekcjonowany szczególnie dla niego. Poproś też o referencję tak ważnej jak on osoby.

Współzawodnictwo w biznesie

Taki klient chce mieć coś wyjątkowego czego nie otrzymał dotąd inny Twój kontrahent. Jak takiego zachęcić do bycia naszym stałym odbiorcą?

Przygotujmy mu jakąś ciekawą opcje. Chociażby niższą cenę za produkty czy przedłużony termin płatności. Cokolwiek masz możliwość mu dać.

Ciekawość klienta nie zna granic. Takiego kontrahenta na pewno przywabią do Ciebie nowości. Dlatego zadbaj o to aby się pojawiały na Twojej stronie internetowej czy fanpejdżu. I tak wszystko praktycznie kończy się w sieci, gdzie powinniśmy być przede wszystkim.

Źródła:

  • https://www.whitepress.pl/
  • http://www.japrzedsiebiorca.biz/
  • http://www.blogofirmie.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *