Jakie są najważniejsze zalety email marketingu?

Wiadomość e-mail

Poczta elektroniczna może stać się skutecznym narzędziem marketingowym, sposobem na komunikowanie się z klientami za pomocą wysyłanych do nich wiadomości, które mogą mieć różną postać. Najpopularniejsze są newslettery, ale możliwości jest zdecydowanie więcej, w zależności od specyfiki firmy i zamierzonych celów. Lista zastosowań email marketingu jest długa, łącznie z budowaniem świadomości o marce, wezwaniem do podjęcia konkretnej akcji, przekazywaniem ważnych wiadomości, prezentowaniem nowego produktu.

Dlaczego warto zainwestować w email marketing?

W przypadku e-mail marketingu można liczyć na wysoką skuteczność i jednocześnie na niskie koszty. Relatywnie łatwo go stworzyć i wykorzystać do komunikowania się z klientami. Można skorzystać z wielorakich szablonów graficznych/tekstowych, co stanowi dodatkowe udogodnienie. W zależności od potrzeb, można stworzyć tylko pojedynczą wiadomość mailową lub rozbudowaną kampanię mailingową. Zaletą email marketingu jest możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców. W zaledwie kilkanaście minut można rozesłać swoją ofertę do dziesiątek tysięcy osób. Z poczty internetowej korzysta codziennie coraz więcej osób, narzędzie to można wykorzystać do budowania bezpośredniej relacji z klientem i zaangażowania wokół marki. Jeśli mailingi będą regularnie wysyłane, można mieć pewność, że firma zaistnieje w świadomości odbiorców treści. Zaletą email marketingu jest mierzalność, można na bieżąco śledzić statystyki swojej kampanii, jej skuteczność. Plusem będzie też mierzalność targetowania demograficznego, geolokalizacyjnego i behawioralnego. Jest to skuteczne narzędzie do zbierania kluczowych danych o klientach, łącznie z ich zainteresowaniami, miejscem zamieszkania czy preferencjami.

Segmentując bazę danych, możliwe jest dopasowanie przekazu marketingowego do profilu konkretnego odbiorcy, jego indywidualnych potrzeb. Do segmentacji idealnie przyda się program do mailingu, który może pomóc we wdrażaniu marketing automation. Na skuteczność email marketingu wpływa między innymi personalizacja treści, co przekłada się na większą konwersję. Jeśli prezentowana oferta wzbudzi zainteresowanie, zwiększy się sprzedaż produktu/usługi. Za pomocą email marketingu możliwe staje się nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku marki, ale też wzmocnienie jej pozycji na rynku. Do zalet tego rozwiązania zaliczyć można również automatyzację działań, czyli usprawnienie procesów marketingowych, sprzedażowych i reklamowych. Email marketing idealnie sprawdza się jako narzędzie do informowania klientów o najnowszych wydarzeniach, promocjach, rabatach i wyprzedażach. Mailingi mogą służyć nie tylko do celów czysto informacyjnych, ale też do wzywania do podjęcia konkretnych działań przez użytkownika. Świetnie nadają się do wysyłania wszelkiego typu przypomnień, oczywiście zawsze trzeba pamiętać o tym, aby miały przystępną i nienachalną formę. W przeciwnym razie efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Email marketing można wykorzystać do budowania zaufania wśród odbiorców, proszenia o wystawienie opinii. Za pomocą mailingu można przekazać ważne informacje, łącznie ze zmianami w regulaminie, polityce prywatności czy warunkach świadczonych usług w e-sklepie.

Źródło: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-e-mail-marketing-dwa-proste-sposoby-na-komunikacje-marketingowa