Jakie szkolenia przydadzą się managerowi restauracji?

Menadżer restauracji w pracy

Manager restauracji poza umiejętnością zarządzania zespołem powinien być jeszcze organizatorem imprez, czasem psychologiem, częściej marketingowcem, zawsze dobrym gospodarzem. Jakie kursy wybrać, by zawsze być w branży gastronomicznej na czasie? Managerem restauracji rzadko zostaje się przypadkowo. Zwykle droga prowadzi albo z kuchni, albo z innej branży, gdzie zarządzanie jest niezbędne. Jeśli managerem zostaje kucharz, nie będzie miał problemu ze współpracą z pracownikami kuchni. Ale może mu brakować obycia w kwestiach marketingowych i np.organizacji imprez.

Kurs zarządzania 

Negocjowanie, komunikowanie się z pracownikami, motywowanie ich oraz budowanie swojego stanowiska w taki sposób, by było traktowane przez współpracowników ze spodziewaną godnością – to nie są proste zadania. Stąd warto teoretycznie pozyskać wiedzę na ten temat i udać się na szkolenie z zakresu zarządzania. Nie musi to być szkolenie profilowane. Zarządzanie, choć w każdej branży wygląda nieco inaczej, opiera się zwykle o te same mechanizmy, więc wystarczy wybrać odpowiednią uczelnię czy firmę szkoleniową.

Kurs managera restauracji 

Dla osoby, która została managerem wcześniej będąc kucharzem, kurs managera restauracji to podstawa. Na takim szkoleniu przyszły dobry manager dowie się m.in.:

  • Jaki jest zakres obowiązków na poszczególnych stanowiskach w restauracji,
  • Jak komunikować się z pracownikami, jak ich zatrudniać, weryfikować i szkolić,
  • Jak motywować pracowników,
  • Jak radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi,
  • W jaki sposób ustrzec się kradzieży,
  • Czym jest HACCP i jak go wdrożyć.

Do tego przyszły manager pozna podstawy prawa pracy i prawa autorskiego oraz zostanie przeprowadzony przez tajniki podstaw księgowości. Kursy tego typu nie muszą być drogie – najtańsze 3-dniowe szkolenie kosztuje od 900 do 1000 zł. Za te najlepsze przyjdzie nam zapłacić nawet 5000 zł.

Kurs event managera

Może się wydawać, że w niektórych typach działalności gastronomicznej eventy to rzadkość. Mowa tu o lokalach takich jak restauracje na kilka stolików, kawiarnie czy cukiernie, gdzie znacznie rzadziej niż w większych restauracjach organizuje się jakiekolwiek wydarzenia zamknięte. Jednak wszędzie można zorganizować np. Spotkanie autorskie, pogadankę o zero waste czy małe przyjęcie urodzinowe. Dlatego warto mieć teoretyczną wiedzę jak się za to zabrać, zanim jeszcze przyjdzie do nas ktoś z propozycją. Co więcej, impreza – niezależnie od typu zawsze jest świetnym sposobem promocji lokalu. Dzięki niej można pozyskać nowych klientów oraz pokazać tym stałym, że w lokalu wciąż coś się dzieje.

Ciekawych szkoleń dotyczących event marketingu warto szukać na EMTG – https://emtg.pl/. Wybór i ceny są zróżnicowane, dlatego znajdą tu coś dla siebie zarówno nowicjusze, jak i osoby, które organizację pierwszych eventów mają już za sobą.

Kurs marketingowy 

Wybór tego rodzaju kursów jest ogromny, zaś jego efekty mogą mocno wpłynąć na zarządzanie marką, jaką jest restauracja. W trakcie takich szkoleń poruszane są tematy zarówno promocji online, jak i tej bardziej tradycyjnej.