Kampanie mobilne – sposób na skuteczny marketing?

Kampanie mobilne

Marketing mobilny istnieje już od dawna. Jednak początki wcale nie zwiastowały takiej popularności tych kampanii. Coraz więcej ludzi przerzuca się na urządzenia mobilne, rezygnując w codziennym użytku z komputerów stacjonarnych czy przenośnych, a to skutkuje tym, że taki rodzaj komunikacji staje się coraz bardziej przyjazny użytkownikowi i spełnia jego oczekiwania. Czym są kampanie mobilne i jak je prowadzić?

Czym jest marketing mobilny?

Marketing mobilny to cały zakres działań reklamowych, które mają na celu wykorzystanie funkcjonalności i popularności takich urządzeń jak telefony komórkowe, smartfony, czy tablety, a te przeciętny Kowalski ma zawsze w zasięgu wzroku i ręki.  Potencjał marketingu za pomocą SMS-ów, MMS-ów, czy coraz bardziej popularnych powiadomień mobilnych push wzrasta, co oznacza, że akcje prowadzone tymi kanałami są jednymi z najskuteczniejszych.

SMS-y mogą być wysyłane zarówno do własnej bazy kontaktów, jak i do bazy zewnętrznej np. na podstawie geotargetowania. Krótkie wiadomości tekstowe, mogą być także wysyłane automatycznie po zapisaniu się do newslettera danej marki czy oferty. Rozpoczynając swoją przygodę z szeroko rozumianą komunikacją SMS, często zastanawiamy się jak stworzyć bazę klientów. Jest to proste narzędzie, które daje możliwość szybkiego zapisu osobie zainteresowanej do bazy kontaktów. Formularz można łatwo skonfigurować, dostosowując go do swoich potrzeb. Od 20 lat SerwerSMS.pl wspiera szeroko pojęte działania marketingowe i udoskonala narzędzia, za pomocą których, w łatwy sposób można stworzy i powiększać swoją listę numerów. Dotarcie z informacją do dużej liczby odbiorców staje się łatwe i szybkie. Projekt z Rybnika oferuje szereg narzędzi do prowadzenia kampanii mobilnych, wykorzystując wiadomości SMS, MMS czy VMS. Szczegółowy opis usług można znaleźć w prezentacji, która znajduje się w zakładce Dokumenty na stronie projektu.

SerwerSMS może zagwarantować realizację usług we współpracy z wszystkimi operatorami infrastrukturalnymi w naszym kraju. Są to połączenia bezpośrednie, gwarantujące najwyższy poziom jakości oraz bezpieczeństwa.
Platforma umożliwia wysyłanie dwóch standardowych rodzajów wiadomości:

  1. SMS Full – jest opcją doskonałą dla budowania brandingu i świadomości produktu lub firmy dzięki własnej nazwie nadawcy. Nadawca nie jest losowym numerem, ma przypisaną stałą nazwę, przez co odbiorca widzi od kogo dostał SMS.
  2. SMS ECO+ – jest to możliwość przeznaczona dla tych, którzy chcą zaoszczędzić. Ten typ SMS-ów oferuje częściowe raportowanie oraz dużą przepustowość, która sięga nawet do miliona wiadomości na godzinę.
Kampanie mobilne jako skuteczny marketing

Źródło: Pexels.com

Kampanie mobilne to skuteczny marketing?

Kampanie SMS-owe oraz MMS-owe cechuje:

  • Spersonalizowany przekaz
  • Konkretne i szybkie dotarcie do grupy docelowej
  • Łatwość w interakcji z odbiorcą
  • Skuteczność plasuje się na wysokim poziomie
  • Wskazuje to na otwartość technologiczną i nowoczesność firmy
  • Precyzyjność w mierzeniu i monitorowaniu kampanii
  • Budowa bazy stałych klientów

Użytkownicy urządzeń mobilnych czytają aż 98% procent wiadomości tekstowych, spośród innych treści otrzymywanych na telefon. A ponad 75% preferuje otrzymywanie reklam przez SMS w porównaniu z mobilnym internetem czy aplikacjami. Wnioskując po tych danych, można stwierdzić, że taki rodzaj kampanii jest jednym z najskuteczniejszych.