Na co zwrócić uwagę kupując opakowania na frytki?

Frytki

Posiłki poza domem stały się częścią życia. Po szkole, pracy, czekaniu w kolejce u lekarza, długim spacerze z pupilem lub dzieckiem, czy nawet w podróży, odczucie głodu jest zupełnie naturalne. Do domu daleko, więc trzeba znaleźć jakąś przekąskę na „mieście”. Od lat jednak najpopularniejszą przekąską na wynos są frytki. Dla smakoszy, jak i restauratorów, liczy się nie tylko smak frytek, ale także wygląd opakowania.

Zalety frytek jako przekąsek na wynos

Frytki to jedne z ulubionych dań dzieci. Ich zaletą jest chrupkość, niedługi czas oczekiwania, niższa cena niż dań z mięsem. Frytki zaspokoją głód na krótki czas, który wystarczy, aby dotrzeć do domu, a później zjeść obiad lub inny posiłek. Nie zapychają żołądka, raczej nie powodują uczuleń (ziemniaki nie są silnymi alergenami). Frytki to posiłek, z którego mogą skorzystać także weganie, ponieważ do ich przygotowania nie używa się produktów pochodzenia zwierzęcego.

Estetyka opakowania na frytki

Nie od dziś wiadomo, że ładne opakowanie, w którym podawana jest żywność, ma wpływ na wybór klienta i zachęca go do kupienia produktu. Podobnie jest w przypadku frytek sprzedawanych w restauracjach, barach szybkiej obsługi. Te standardowe frytki we wszystkich punktach sprzedaży niewiele różnią się od siebie, co najwyżej długością i grubością bądź zastosowaną przyprawą.

W menu lokali gastronomicznych najczęściej odnajdziemy frytki zwykłe lub belgijskie. Coraz popularniejsze stają się także frytki zakręcane na patyku, uwielbiane przez dzieci. Tym, co zazwyczaj różni frytki sprzedawane w punktach szybkiej gastronomii, jest nie tylko smak, ale również opakowanie. Najczęściej spotyka się dwukolorowe opakowania: białe tło i kolorowe nadruki: np.: niebieski, czerwony, brązowy, szary. Wśród nadruków dominują napisy (logo) i rysunek frytek.

Grafika opakowania na frytki w kształcie koperty to życzenia „smacznego” w kilku językach. Opakowania z takim nadrukiem mogą być wykorzystane w każdym lokalu szybkiej gastronomii. Część restauracji podaje frytki przeznaczone do spożycia na miejscu w jednorazowych opakowaniach, więc estetyka opakowania ma kluczowe znaczenie.

Różne wielkości opakowania

Klienci najchętniej kupują frytki w opakowaniach 100 lub 200 gramowych. Opakowania o takiej pojemności są więc najczęściej poszukiwane przez właścicieli lokali gastronomicznych oferujących jedzenie na wynos,. np.: właścicieli barów, restauracji, fast foodów, food trucków. Są znakomite do podawania zarówno frytek zwykłych, jak i belgijskich. Opakowanie na frytki jest wizytówką produktu, jego integralną częścią, a jeśli jest papierowe, wówczas idealnie nadaje się także do recyklingu.