Na czym polega event marketing?

Gruba osób w biurze omawia cele event marketing

Event marketing to w Polsce wciąż stosunkowo rzadko wykorzystywana technika komunikacji marketingowej. Nowoczesne przedsiębiorstwa zaczynają jednak dostrzegać korzyści z jej stosowania. Przybywa również firm wyspecjalizowanych w event marketingu i oferujących usługi z tego zakresu. Dowiedz się, na czym to polega i dlaczego warto się zainteresować tą dziedziną.

Czym jest event marketing?

„Event” to angielskie słowo tłumaczone po polsku najczęściej jako „wydarzenie”. Event marketing jest więc nazywany również marketingiem wydarzeniowym. Jest to rodzaj narzędzia komunikacyjnego polegającego na promocji marki, produktu lub usługi poprzez organizację rozmaitych wydarzeń lub uczestnictwo w nich. Działania podejmowane w jego ramach mogą zaś przyjmować różnorodny kształt. Ponadto dzięki event marketingowi można realizować wiele celów firmy.

Jakie cele realizuje event marketing?

Jakie to cele? Wiele zależy od formy wydarzenia i sposobu, w jaki firma jest z nim związana. Może być organizatorem, ale też uczestnikiem, wystawcą, prelegentem czy sponsorem. W zależności od tego, a także charakteru eventu pozwala to realizować cele związane z:

  • podnoszeniem świadomości marki – zaznajomieniem z jej nazwą, logo, ofertą, dotarciem do szerszego grona odbiorców;
  • pozyskaniem nowych klientów – dzięki eventom nowi klienci mogą się zapoznać z marką i nabrać pozytywnych skojarzeń, co w przyszłości może zaowocować konwersją, czyli sprzedażą;
  • podtrzymaniem relacji z obecnymi klientami – eventy to świetne narzędzie do budowania i podtrzymywania relacji z klientami; sprawdzają się zarówno w biznesach B2B, jak i B2C;
  • wizerunkiem firmy – angażowanie się w konkretne eventy (np. charytatywne) bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek marki i przysparza jej sympatii;
  • rekrutacją – event marketing można też wykorzystać jako promocję firmy wśród pracowników; uczestnictwo w targach lub też organizacja własnych imprez dla kandydatów to często sposób na pozyskanie najlepszego personelu;
  • wewnętrznym employer brandingiem – imprezy dla zespołu pozwalają wzmocnić ich więź z firmą, a nierzadko również polepszyć jakość współpracy i podnieść morale.

Jak widać, korzyści ze stosowania event marketingu może być wiele! Trzeba jednak pamiętać, że nieudane inwestycje w tym zakresie czasami przynoszą odwrotne skutki. Dlatego też chcąc zorganizować własne wydarzenie, warto współpracować z profesjonalistami. W takiej sytuacji niezastąpiona jest agencja eventowa.

Agencja eventowa – dlaczego warto?

Agencja eventowa, ujmując rzecz najprościej, to firma wyspecjalizowana w organizowaniu i planowaniu różnego rodzaju wydarzeń. Tego typu przedsiębiorstwa często oferują zarówno kompleksowe zajmowanie się eventami, jak i doradztwo czy pojedyncze związane z tym usługi (np. zatrudnianie personelu do obsługi imprezy lub przygotowanie planu atrakcji). Współpraca z agencją to nie tylko pomoc w kwestiach typowo organizacyjnych, ale również możliwość skorzystania z know-how w zakresie event marketingu. Specjaliści doskonale wiedzą co się sprawdza, a co nie. Potrafią również doradzić w kwestii najlepszych sposobów realizacji konkretnych celów lub optymalnego wykorzystania dostępnego budżetu. Dlatego jeśli myślisz o event marketingu na poważnie, współpraca z agencją na pewno Ci się opłaci! Warto wiedzieć, że tego typu firmy często są w stanie spełnić niemal każde marzenie i zachciankę klienta. Organizują zarówno imprezy masowe czy eleganckie gale dla setek gości, jak i kameralne spotkania dopracowane w każdym calu. Doświadczona agencja eventowa z Krakowa lub innego dużego miasta zapewne bez problemu zajmie się wydarzeniem w dowolnym zakątku Polski.

Event marketing – czy warto?

Czy warto inwestować w event marketing? Jak najbardziej, ale trzeba robić to dobrze. Działanie na oślep może bowiem przynieść więcej szkód niż pożytku. Jeśli jednak zaangażujesz się w odpowiednie wydarzenia, dobrze zagospodarujesz swój budżet i zadbasz o odpowiednią organizację, efekty mogą być świetne. Eventy cieszą się uznaniem zarówno specjalistów od marketingu, jak i samych klientów, którzy często właśnie dzięki nim mogą lepiej poznać markę i przekonać się do jej idei czy filozofii.