Przegląd najprzydatniejszych narzędzi do marketingu internetowego

Analiza danych narzędzia Google Analytics

Marketing online jest sposobem na zdobycie popularności oraz potencjalnych klientów. Co ciekawe sprawdza się o coraz lepiej i pozwala na większą kontrolę skuteczności niż marketing offline, dzięki czemu cieszy się rosnącą popularnością. Warto wiedzieć, jakie narzędzia marketingowe pozwalają na odniesienie sukcesu w tym rodzaju marketingu.

Analityka

Popularnymi narzędziami do marketingu internetowego są aplikacje i systemy do monitorowania wyników kampanii reklamowych, liczby odwiedzających stronę oraz skuteczności różnych narzędzi stosowanych w marketingu online. Są to m.in. takie narzędzia jak Google Analytics, Similarweb.com oraz SEMrush.

Linkbuilding

Przykładem narzędzia jest Linkhouse, czyli platforma linkbuildingu, która pozwala na odszukanie stron internetowych, blogerów oraz witryn, gdzie można umieścić swoją reklamę lub artykuł. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nie tylko znaleźć miejsce do publikacji, ale także ustalić jej warunki, zakres i cenę.

Content marketing

Content marketing to zapewne znana wszystkim metoda na podniesienie atrakcyjności swojej strony internetowej za pomocą ciekawych tekstów. Rozwiązania w tej kwestii oferuje platforma TextBookers, która umożliwia zlecenie doświadczonym copywriterom realizacji tekstu o danej tematyce, zawierającego odpowiednie frazy kluczowe. Z kolei za pomocą programów jak CopyScape można łatwo i szybko znaleźć strony, które kopiują umieszczane przez nas treści.

E-mail marketing

Polega na używaniu narzędzi jak Freshmail. Pozwala on na tworzenie list mailingowych i baz danych klientów oraz wysyłanie wiadomości i newsletterów. Ciekawe jest, że program umożliwia monitorowanie wyników prowadzonych działań.

SEO i SEM

To metody polegające na weryfikacji, czy dana strona jest dobrze stworzona pod względem atrakcyjności dla popularnych wyszukiwarek internetowych i algorytmów w nich użytych. DO tego typu narzędzi należy m.in. Google Search Console. Z kolei Google Adwords pozwala na wyświetlanie reklam w różnych serwisach zgodnie z wcześniejszymi wyszukiwaniami i odwiedzeniami internautów.

Marketing afiliacyjny

Programy afiliacyjne są coraz częściej doceniane zarówno przez firmy, jak i przez osoby polecające. Jest to nic innego jak program partnerski. Polega on na polecaniu produktów i usług w zamian za prowizję od pozyskanych z polecenia klientów. Wynagrodzenie jest przekazywane tylko za rzeczywiste wyniki.

Monitoring Marki

Monitoring Marki polega po prostu na monitoringu internetu i kontrolowaniu popularności danej marki. Narzędziem, które może służyć do tego celu jest Brand24, gdzie można śledzić pojawiające się wzmianki na temat firmy.

Zarządzanie pracą

W marketingu internetowym mogą pomóc także aplikacje i programy, które ułatwią komunikację i dzielenie się materiałami jak Dropbox i Asana.

Więcej: http://sprawdzonamarka.pl/