Rozwiązania B2B jakie są najlepsze? Wybór systemu B2B

Przed założeniem swojego sklepu internetowego, musimy rozważyć kilka kwesti i zmierzyć się z wieloma dylematami. Po pierwsze musimy zacząć od wyboru niszy i asortymentu produktów, które będziemy sprzedawali, zdecydować, w jaki sposób będziemy tworzyli ruch na naszej stronie, oraz uregulować wszystkie aspekty prawne związane z prowadzeniem działalności. Następnie możemy przejść do kluczowego etapu, czyli do faktycznego stworzenia naszego sklepu. Jes to bardzo ważny element, bo to jaką platformę B2B wybierzemy będzie miało bezpośredni wpływ na naszą sprzedaż, na odbiór naszego sklepu internetowego przez klientów.

Kolejną ważną kwestią, z którą się zmierzysz podczas tworzenia sklepu e-commerce, jest wybór hostingu. Możemy zdecydować się na skorzystanie z hostingu współdzielonego lub dedykowanego. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, jeżeli dopiero startujesz z własnym biznesem lepszym rowzwiązaniem będzie hosting współdzielony, wymaga mniejszych nakładów finansowych.

Jakie są najważniejsze kryteria przy wyborze platform B2B?

  • Jakość usług lub produktów.
  • Optymalna cena.
  • Odpowiedź na potrzebę.
  • Doświadczenie dostawców na rynku.
  • Kompetencja i otwartość na dyskusję.
  • Elastyczność i gotowość do sprawnego działania, wprowadzania zmian.
  • Umiejętność podejmowania szybkich decyzji.

W przypadku krótkofalowych inwestycji, warto zdecydować się na tańsze rozwiązania. Oczywiście pod warunkiem, że ich jakość jest wysoka i może sprostać oczekiwaniom. W sytuacjach długofalowych, liczymy się z wyższymi wydatkami.

Czego klient oczekuje podczas procesu zakupowego?

Handlowiec inicjujący kontakt sprzedażowy ma szczególne wyzwania i oczekiwania ze stron osób uczestniczących w transakcji. Najważniejszą cechą jest indywidualne podejście do rozmówcy, tak, aby klient czuł się potraktowany personalnie. Rozpoznanie autentycznych potrzeb i szczera chęć odpowiedzi na nie, muszą być postawione wyżej niż zespołowy lub indywidualny cel sprzedażowy. Świadomość konsumencka i manipulacyjna klientów jest zresztą coraz większa. Dlatego rola handlowca zostaje na nowo przewartościowana, a priorytetem staje się jakość rozmowy i budowanie relacji – to perspektywiczne rozwiązania B2B. Otwartość, słuchanie, zainteresowanie rozmówcą i rozsądek są najbardziej pożądanymi cechami.

W czasie procesu zakupowego B2B od handlowca oczekuje się:

  • odpowiedniej komunikacji;
  • dobrego i szybkiego kontaktu;
  • wsparcia podczas i po zakupie;
  • odpowiadania na pytania, rozwiewanie wszelakich wątpliwości.

Zniechęca i odradza się współpracy z handlowcem, u którego zauważa się:

  • Brak wiedzy na temat oferowanych produktów.
  • Brak umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych.
  • Chaos w wypowiedziach.
  • Brak umiejętności dostosowywania oferty pod zapotrzebowanie klienta.
  • Niedotrzymywanie terminów.
  • Kompletny brak systematyczności.

Dowiedz się więcej na temat platform B2B: https://it-develop.pl/blog//platforma-b2b-praktyczne-zalety-wdrozenia-w-firmie-handlowej.html.