Tworzenie programów lojalnościowych – przydatne narzędzia

Mężczyzna siedzi na kanapie w firmie

Działy marketingu najczęściej dwoją się i troją, by jak najskuteczniej wypromować daną firmę. Mają na to różne sposoby. Wykorzystują media tradycyjne, Internet, czy outdoor. Ostatnio coraz częściej korzystają też z możliwości jakie dają programy lojalnościowe.

Wykorzystać innowacje

Programy lojalnościowe kojarzą się nam głównie ze skanowaniem dodatkowych plastikowych kart lub zbieraniem promocyjnych naklejek. Obecnie jednak możliwości programów lojalnościowych są dużo większe. Nie musimy już prosić naszych klientów o to, by zawsze mieli przy sobie nasza kartę lojalnościową albo by pamiętali żeby przy kasie odebrać kolejne naklejki. Dzięki ZenCard cały proces zbierania punktów staje się banalnie prosty. Klienta do programu możemy dodać przez terminal płatniczy. Co więcej wcale nie musi on w tym celu płacić kartą. Na terminalu musimy jedynie wybrać sposób płatności, poprosić klienta o wpisanie numeru kontaktowego oraz zaakceptowanie regulaminu i gotowe. Podczas kolejnej wizyty w sklepie system rozpozna kartę i automatycznie doda akonto promocyjne kolejne punkty. W przypadku, gdy konsument zdecyduje się ponownie zapłacić gotówką, na terminalu musimy wpisać jego numer telefonu. Wykorzystanie tego narzędzia znacznie ułatwi cały proces i sprawi, że klienci będą do nas chętniej wracali. Przy okazji wykorzystanie ZenCard pozwala na duże oszczędności w firmie. Przedsiębiorca nie musi bowiem ponosić dodatkowych nakładów związanych na przykład z wydrukiem kart na naklejki.

Jeden program, wiele zalet

Nie trudno się domyślić, że dobrze zaplanowany program lojalnościowy może przynieść nam ogromne korzyści. Decydując się na jego wprowadzenie mamy spore szanse na to, by zatrzymać klienta właśnie w naszej firmie. Niekiedy nie musimy nawet stosować wymyślnych nagród. Wystarczy, że zaproponujemy uzyskanie tak zwanej wartości dodanej do skorzystania z naszych usług. Program lojalnościowy nie tylko pomaga utrzymać klientów, ma ogromny wpływ na pozyskanie tych nowych.

Nowoczesne programy lojalnościowe, takie jak te tworzone przy użyciu ZenCard są bardzo skuteczne i pozwalają na budowę trwałych i długofalowych relacji z klientami.