Wdrożenie systemu CRM w firmie – jakie przynosi korzyści?

mężczyzna przy komputerze

Systemy CRM, które wspomagają procesy biznesowe i pozwalają zautomatyzować większość czynności i usprawnić obsługę klientów, znajdują zastosowanie w wielu branżach. Nic więc dziwnego, że szeroko stosują je również biura nieruchomości.

  1. Co daje stosowanie systemu CRM?
  2. CRM dla sprzedawców nieruchomości
  3. Dostawca systemów CRM

Dzięki temu mogą usprawnić cały proces zarządzania relacjami z klientami, planować spotkania, prezentacje i szybko przygotowywać materiały handlowe. Możliwe jest również tworzenie  raportów i korzystanie z wielu dodatkowych udogodnień. Najważniejsze jest jednak to, że nowoczesny CRM pozwala stworzyć bazę nieruchomości, poszukiwań i wygodnie nią zarządzać.

Co daje stosowanie systemu CRM?

Korzyści wynikające z zainwestowania w oprogramowanie dla firm jest wiele i trudno skupić się na jednej, gdyż każda firma doceni w nim różne aspekty pracy. System CRM ma wiele użytecznych funkcji. W dodatku oprócz bogatej listy wbudowanych opcji dostawca takich systemów może je zoptymalizować według oczekiwań klienta. Dotyczy to nie tylko tego, jakie dane będą zbierane w systemie, ale również wyglądu aplikacji oraz jej układu. Jest to przydatne szczególnie w tych firmach, w których pracownicy przyzwyczaili się do określonego wyglądu i schematu pracy z aplikacji.

praca przy laptopie

Bez względu na branżę, CRM pozwala zwiększyć bezpieczeństwo danych pracowników i ułatwia działom HR zarządzanie wszystkimi zatrudnionymi osobami, ale również prowadzenie rekrutacji. System usprawnia tworzenie i prowadzenie kampanii marketingowych oraz kontrolowanie ich skuteczności. Do tego dochodzi automatyzacja sprzedaży i zdobywania nowych klientów. Na wdrożeniu systemu CRM zyskuje również właściciel firmy oraz osoby, które zarządzają finansami. Program pozwala tworzyć dowolne raporty i zestawienia, dzięki którym można na bieżąco weryfikować efekty prowadzonych działań.

CRM dla sprzedawców nieruchomości

O ile aplikacje dla biznesu od lat cieszą się dużą popularnością wśród firm, które prowadzą sprzedaż detaliczną i hurtową, to w przypadku biur nieruchomości wciąż wiele z nich pozostaje w tyle jeśli chodzi o informatyzację firmy. Nie wynika to jednak z gorszej oferty lub obsługi. Po prostu niektóre biura wciąż nie zdecydowały się na to, aby wdrożyć CRM dla sprzedawców nieruchomości. Za takim wyborem jednak przemawiają trzy najważniejsze argumenty:

  • możliwość korzystania z nowoczesnych wydruków ofertowych (dzięki temu klient otrzymuje profesjonalnie wyglądający dokument),
  • wbudowany moduł tworzenia bazy nieruchomości oraz poszukiwań (zapewnia kontrolę nad ofertami i ułatwia pracę agentom nieruchomości),
  • błyskawiczny eksport ofert na popularne serwisy z ogłoszeniami nieruchomości (pozwala oszczędzić czas i zwiększyć szanse na zdobycie klienta zainteresowanego zakupem nowego domu, mieszkania, biura lub innej nieruchomości).

Oczekiwania klientów nieustannie się zmieniają. Doskonale o tym wiedzą pracownicy firmy ASARI, która stworzyła najpopularniejszy system CRM dla biur nieruchomości. W związku z tym wzbogacono go o specjalny edytor wirtualnych spacerów, który pozwala osobom zainteresowanym zakupem obejrzeć nieruchomość bez potrzeby wychodzenia z domu. Edytor spacerów 3D jest prosty w obsłudze i z pewnością przyczyni się do zwiększenia sprzedaży.

Dostawca systemów CRM

Pośrednicy nieruchomości, którzy przetestowali polecany CRM, przyznają, że to narzędzie jest bardzo przydatne w ich branży. Warto więc sprawdzić ten program do zarządzania firmą. Wystarczy zostawić adres mailowy na stronie internetowej. Można również skontaktować się telefonicznie z przedstawicielem firmy i poprosić o udostępnienie wersji demonstracyjnej.