Więcej niż logo

Logo firmy

Znaki rozpoznawcze charakteryzują daną firmę, mówią o jej branży i są jakby drugą nazwą. Główne elementy jakie powinniśmy tu wyróżnić to logo oraz dobór kolorów. Z tym drugim jest czasem bardzo ciekawie. W niektórych branżach można w ten sposób szokować albo nakierować odbiorcę na konkretną markę.

Logo

Jest to graficzny znak, najlepiej łatwy do zapamiętania, może mieć postać graficzną nawiązującą do branży albo być stylizacją literową. Warto pomyśleć nad logiem aby pokazywało to co chcemy przekazać, zapadało w pamięć i łatwo możemy je opisać czy narysować. Łatwiej jest powiedzieć komuś, że na budynku naszej firmy jest duże niebieskie logo złożone z liter IT (gdy akurat działamy w tej branży).

Kolor

Będzie nasza wizytówką. Znaleźć się musi na dokumentach, wizytówkach, logo i banerze. Najlepiej wybrać taką barwę, który kojarzy się z branżą. Zielony to kolor dla ekologii czy ogólnie branży rolniczej. Niebieski to kolor wody kojarzy się albo z sanitarką albo z profesjonalizmem dlatego często jest wykorzystywany w IT.

Korespondencja

Wiem, że w obecnych czasach coraz mniej korzysta się z poczty tradycyjnej aczkolwiek warto zainwestować w takie rozwiązanie. Możemy nie tylko drogą tradycyjną rozsyłać listy na papierze firmowym ale też wiadomość elektroniczna z logiem i kontaktem w stopce wygląda bardziej efektownie.

Rembranding

Kiedy wybrane przez nas logo nam się nie podoba albo chcemy zmienić kolor. Mamy stałych klientów i szkoda nam ich tracić dlatego warto ich uprzedzić o zmianie. Wiele firm wykorzystuje to narzędzie też po to aby skuteczniej łapać klientów. Przykład z niebieskiej Ery sieci telefonii komórkowej zrobiono T-mobile (kolor różowy). To też był element promocji marki.

Układając sobie wygląd i kolor naszych znaków rozpoznawczych powinniśmy wziąć pod uwagę znaczenie kolorów. W jednych branżach ich wybór jest ograniczony (prawnik) zaś w innych inwencja twórcza wręcz wskazana (branża reklamowa).

Źródła:

  • http://www.japrzedsiebiorca.biz/
  • http://www.prowadzefirme.pl/