Zalety pozycjonowania long tail

Kobieta prmuje strone internetową na komputerze w biurze

Frazy kluczowe są wyrazami stosowanymi do szukania informacji w wyszukiwarce internetowej i można podzielić je ze względu na długość. Na frazę kluczową składać może się jedno słowo lub całe zdanie.

Rodzaje fraz kluczowych

Frazy kluczowe podzielić można na:

  • fat head – składają się z jednego lub dwóch wyrazów, którymi są nazwy brandów i rzeczownik,
  • chunky middle – składają się z dwóch lub trzech wyrazów,
  • long tail – nazywane inaczej długi ogon składa się z więcej niż trzech wyrazów. Fraza ta generuje ruch na stronie.

Na czy polega pozycjonowanie na long tail?

Pozycjonowanie long tail jest sposobem na wypromowanie stron internetowej w konkretnej wyszukiwarce. Pozycjonowanie to polega na większej ilości słów kluczowych związanych ze stroną, które zwiększają na niej ruch.
Frazy long tail są konkurencyjnie i rzadziej wyszukiwane, ale są tak samo wartościowe jak ogólne słowa kluczowe. Pozycjonowanie stron za pomocą długiego ogona podnosi jakość strony, generuje większy ruch i pozwala użytkownikom w szybki sposób znaleźć interesujące ich informacje.

Dla kogo ważny jest long tail?

Pozycjonowanie przy użyciu długiego ogona jest ważne dla osób prowadzących sklep internetowy, ponieważ rozbudowane strony mające bogatą ofertę najbardziej skorzystają na pozycjonowaniu long tail.
Ten sposób pozycjonowania pozwoli wzmocnić pozycję sklepu w internecie i pomoże w generowaniu ruchu, co przełoży się na efekty sprzedażowe oferowanych towarów.

Zalety pozycjonowania długim ogonem

Do głównych zalet pozycjonowania long tail zaliczyć można:

  • niższy koszt – wykonanie treści fraz kluczowych jest tańsze, ponieważ wymaga mniej pracy,
  • szybszy efekt – pozycjonowanie long tail daje szysze efekty niż pozycjonowanie w inny sposób, a jest to możliwe dzięki dobrze dobranej treści frazy kluczowej do strony internetowe,
  • stabilność pozycji – dzięki mniejszej konkurencji i łatwości tworzeniu fraz long tail strona internetowa dłużej utrzymuje się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej,
  • wyższy współczynnik konwersacji – dzięki frazie long tail strona internetowa skierowana jest do osób, które wiedzą, czego chcą i czego szukają, co określają w wyszukiwanych frazach kluczowych,
  • niższa konkurencja – dzięki tworzeniu fraz long tail łatwiej jest znaleźć się na wyższych miejscach w wyszukiwarce, ponieważ najczęściej frazy kluczowe są mało rozbudowane dlatego im dłuższa fraza kluczowa, tym lepsza pozycja. Należy jednak pamiętać, by fraza ta nie była zbyt długa,
  • mniej odrzuceń – long tail pozwala bardziej trafić w potrzeby użytkowników, którzy chętniej wchodzą na strony odpowiadające ich wymaganiom i zapytaniom wpisanym w wyszukiwarkę,
  • większa możliwość pozycjonowania – dzięki zastosowaniu fraz long tail strona internetowa może być bardziej widoczna w wyszukiwarce, ponieważ zawiera więcej słów, które są z nią powiązane, i które użytkownik będzie wpisywał w wyszukiwarkę. Takie rozwiązanie zwiększa ruch na danej stronie internetowej.