Cele kampanii na Facebooku

Narada

Co sprawia, że reklama na Facebooku jest skuteczna? Dobrze określony cel! Aby jednak umieć go sprecyzować, należy przemyśleć, co ma przynieść firmie promocja w mediach społecznościowych. Dzięki temu łatwiej będzie tworzyć kreacje oraz dospawać je do konkretnych grup odbiorców.

Podstawowe pytanie brzmi – Jakie cele można osiągnąć dzięki reklamie na Facebooku?

Rozpoznawalność – pozwala przedstawić firmę lub jej ofertę jak największej liczbie osób, które w przyszłości mogą zostać jej klientami. Marka ma zostać przez nich zapamiętana.

W jaki sposób działa opcja rozpoznawalność? Kreacja reklamowa wyświetla się jak największej ilości użytkowników. To odpowiedni wybór na początkowym etapie lejka sprzedażowego.

Wybiera się jedną z 2 opcji:

  1. Rozpoznawalność marki– doradza się ją firmom wchodzącym na rynek. Dzięki niej marka ma szansę zostać zapamiętana przez internautów.
  2. Zasięg lokalny – jest to w zasadzie ten sam cel, co wyżej wymieniony. Wyjątkiem jest to, że działa on wyłącznie w skali lokalnej. Kiedy go używać? Gdy chce się wypromować konkretne wydarzenie lub żeby pozyskać klientów, kierując ich do nowych miejsc.

Aktywność – pozwala stworzyć przywiązanie klientów do danej marki. Dodatkowo wpływa także na lepsze zaufanie internatów, ponieważ interakcja ze strony fanów zwiększa wiarygodność firmy.  Co najistotniejsze – aktywni użytkownicy są skłonni skorzystać z wybranej oferty!

Tutaj również dostępnych jest kilka opcji:

  1. Przekierowanie do witryny –celem jest przekierowanie użytkowników bezpośrednio na konkretną podstronę serwisu, gdzie mogą wykonać założoną akcję.
  2. Aktywność – opiera się na uzyskaniu dużej liczby komentarzy, polubień i udostępnień.
  3. Instalacja aplikacji – skłania do pobrania oraz aktywności w wybranej aplikacji.
  4. Wyświetlenia filmu – pozwala pokazać historię, usługi i ofertę firmy.
  5. Pozyskanie kontaktów – dzięki niej można pozyskać maile, numery telefonów itp.
  6. Wiadomości – zachęca użytkowników  do kontaktu poprzez wiadomości.

Konwersje – nadrzędnym celem konwersji jest zachęcenie użytkowników do wykonania różnych akcji w sklepie.

Będą to:

  1. Konwersje  – opcja ta pozwala skłonić internautów do odwiedzenia strony lub aplikacji i interakcji z nią.
  2. Sprzedaż z katalogu – kampania promuje produkty kierując je do osób, które wyraziły wcześniej zainteresowanie usługami firmy.
  3. Wizyty w firmie – proponowane, gdy chce się, aby użytkownicy odwiedzili siedzibę firmy.

Celów reklamowych, jakie proponuje Facebook jest wiele. Nie każdy potrafi też stworzyć kreację, która przyniesie wybrane efekty. Jeśli chcesz więc mieć pewność, że Twoja promocja za pośrednictwem mediów społecznościowych przyniesie oczekiwany efekt skontaktuj się ze specjalistami https://www.altemedia.pl . Zaufaj doświadczeniu firmy Alte Media. Eksperci z tej agencji zapewnią Ci skuteczne działania w sieci!