Chatbot jako narzędzie wspierające sprzedaż

Chatbot jako narzędzie wspierające sprzedaż

Chatboty cieszą się rosnąca popularnością, znalazły zastosowanie w wielu branżach, świetnie sprawdzają się jako wsparcie sprzedaży. Wielu marketerów na co dzień wykorzystuje to narzędzie, w którym drzemie ogromny potencjał. Jest wiele sposobów na zastosowanie chatbotów w e-commerce. Oczywiście trzeba jednak je traktować jako pomoc, nie można uważać ich za narzędzie sprzedażowe. Świetnie nadają się do obsługi klienta, zautomatyzowania rozmaitych procesów komunikacyjnych i ich spersonalizowania. Chatboty służą także do przeprowadzenia działań promocyjnych. Mogą przyczynić się do zwiększenia konwersji sklepu, poprawienia komfortu klientów, budowania pozytywnych relacji z nimi.

W jaki sposób można wykorzystać chatboty w marketingu?

O funkcjonalności chatbotów można byłoby długo pisać. Trzeba pamiętać o tym, że muszą one zostać wykorzystane w umiejętny sposób, w przeciwnym razie uzyska się efekt odwrotny do zamierzonego. Źle zastosowane chatboty mogą niestety nie zapewnić większego komfortu klientom, ale wręcz wywołać irytację. Chatbot świetnie sprawdza się do obsługiwania reklamacji. Odpowie na powtarzalne zapytania, zapewni natychmiastową interakcję z klientem, skróci czas oczekiwania na rozmowę z konsultantem. Nikt nie lubi czekać, każdy chce jak najszybszego rozwiązania problemu, z którym się zmaga. Chatbot będzie świetnym doradcą klienta, ale dotyczy to rozwiązań standardowych. Nie można w pełni zastąpić ludzkiego konsultanta, jeśli konieczne staje się indywidualne podejście. Chatbot odpowie na zapytania dotyczące produktu lub usługi. Służy także doradztwem w zakresie doboru asortymentu. Podtrzyma rozmowę z klientem, doradzi, doprowadzi do sfinalizowania zakupu. Można wobec tego wykorzystać go do skrócenia drogi zakupowej i usprawnienia całego procesu. Chatboty to świetne narzędzie do generowania leadów. Przekłada się to na sporą oszczędność czasu i pieniędzy. Kluczowe jest, aby zostały one odpowiednio zaprogramowane, dzięki czemu będą należycie spełniać swoje zadanie.

W czym pomoże chatbot?

Dla klientów Niezwykle istotne jest to, aby uzyskać szybką i profesjonalną obsługę. Znaczenie ma dla nich wygoda i oszczędność czasu. Warto wobec tego wdrożyć innowacyjne rozwiązanie w postaci chatbota. Skróci on proces zgłaszania reklamacji, wyświetl informacje o statusie przesyłki. Będzie gromadzić uwagi i zażalenia klientów, które odpowiedni dział potem przeanalizuje i wdroży usprawnienia. Wysoka jakość obsługi wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, zyskuje ona w oczach konsumentów. Można zmniejszyć odsetek klientów niezadowolonych, czyli budować pozytywny wizerunek marki. Chatbot to skarbnica wiedzy, może przedstawiać informacje o firmie, dane teleadresowe. Ułatwi to jej znalezienie. Świetnie sprawdza się także do promowania marki, może informować o nowościach, specjalnych ofertach, promocjach, kodach rabatowych. Warto postawić na chatboty ze względu na to, że stanowią one skuteczne wsparcie sprzedaży i poprawiają doświadczenia klientów. Zbierają informacje o ich preferencjach, zachowaniach i potrzebach. Są one niezwykle istotne dla każdego przedsiębiorstwa, ułatwiają stworzenie spersonalizowanej oferty.

Obecnie na polskim rynku chatboty oferowane są przez firmę KODA, która specjalizuje się w automatyzacji komunikacji z wykorzystaniem elementów sztucznej inteligencji.