Co oznacza kolor Twojego loga

Paleta kolorów dla projektanta logo

Wybór odpowiedniego koloru logo Twojej firmy jest równie ważny jak wybór odpowiedniej nazwy. Kolory, których użyjesz, mogą znacznie przyczynić się do ogólnego sukcesu marki. Jednak znaczenie koloru jest często pomijane, jeśli chodzi o projektowanie tożsamości marki. Logo jest prawdopodobnie pierwszą rzeczą, o której pomyślą Twoi klienci. Gdy widzimy kolor, to przywołujemy w myślach zbiór wrażeń. Wpływ koloru na emocje ludzi jest daleko idący, a zrozumienie powiązań klientów z określonymi kolorami może zwiększyć skuteczność metod budowania wizerunku i marki Twojej firmy.

Istotne jest poznanie znaczenia kolorów, skojarzeń kulturowych i innych czynników, które sprawiają, że wybrane kolory będą działać na korzyść firmy lub wręcz przeciwnie. Często klienci odrzucają projekty loga ze względu na niechciany przez nich kolor, jednak Twoje osobiste preferencje nie zawsze powinny dominować. W końcu chodzi o to by trafić do klienta, a nie tworzyć logo dla samego siebie. Chodzi o skojarzenia, które kolory stworzą, to jak klienci zapamiętają firmę, produkt lub usługę.

Zrozumienie sekwencji percepcji wizualnej i poznania zapewnia cenny wgląd w to, co będzie najlepsze jeśli chodzi o proces projektowania Twojego nowego logo. Kolor jest rejestrowany przez nasz mózg przed obrazami i typografią. Pojedynczy obraz potrafi dostarczyć wielu informacji w bardzo krótkim czasie, ponieważ postrzegamy obraz jednocześnie, podczas gdy czytanie lub słuchanie często zajmuje znacznie więcej czasu aby przetworzyć te same informacje.

Mózg najpierw rozpoznaje i zapamiętuje kształty, kolor jest na drugim miejscu, a treść ostatnia. Dlatego kolor jest ważniejszy niż treść jeśli chodzi o projektowanie logo. Nauka stojąca za kolorem może zwiększyć skuteczność marki i metod marketingowych.

Co kolor loga mówi o marce?

Kolor jest ważnym czynnikiem w systemie identyfikacji marki. Ma znaczący wpływ na stan emocjonalny Twoich klientów. Ponadto możesz w ten sposób wyzwalać emocje i wywoływać skojarzenia z marką. Reakcja na kolor opiera się na naszych doświadczeniach życiowych i skojarzeniach kulturowych.

  • Kolor czerwony reprezentuje moc i energię, także pasje i miłość oraz agresję czy niebezpieczeństwo.
  • Żółty to przede wszystkim pozytywne znaczenia jak: nadzieja, optymizm, cier
  • pliwość, ciepło, szczęście i pozytywne nastawienie.
  • Kolor pomarańczowy charakteryzuje energię, równowagę, radość czy kreatywność.
  • Zielony kolor w logo oznacza naturę, zdrowie, powodzenie, ekologię oraz finanse.
  • Niebieski to zaufanie, bezpieczeństwo, siła i
  • niezawodność.
  • Fioletowy wyraża duchowość, tajemnicę, królewskość, wyrafinowanie i kobiecość.

Pewnie zastanawiasz się dlaczego wybór dobrego koloru ma aż takie znaczenie. Wybór palety kolorów musi być odpowiedni, budzić określone emocje, ale też wyróżniać się na tle pozostałych.

Projektowanie logo

Duże i rozpoznawalne marki, kojarzą się nam już po samym kolorze, bez samego logo. Marki takie jak Coca-cola, Pepsi czy UPS, FeedEx, albo Samsung czy Apple – mają własne kolory w swojej kategorii. Te marki opatrzyły znakami towarowymi swoje podstawowe kolory marki i rozpoznajemy je do tego stopnia, że widząc puszkę z kołem w kolorze czerwono-biało-niebieskim – wiemy że jest to napój Pepsi, z kolei czerwony kolor z napojem, bezpośrednio kojarzy nam się z Coca-colą.

Kolory definiujemy poprzez:

  • odcień – czyli rzeczywisty kolor: czerwony, zielony, niebieski itp.
  • nasycenie – wskazuje ilość szarości w kolorze
  • jasność – odnosi się do ilości bieli (lub cz
  • erni) zmieszanej z kolorem

Podczas projektowania loga konieczne jest wykorzystywanie wielu narzędzi, aby dobrać jak najlepsze kombinacje kolorów. Wybór koloru dla Twojego nowego logo wymaga podstawowego zrozumienia teorii kolorów. A także zrozumienie w jaki sposób powstaje kolor, a co ważniejsze, relacji między różnymi kolorami. Podczas projektowania logo możesz skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika, albo zaprojektuj własne logo online, z wykorzystaniem jednego z wielu dostępnych programów.

Aby wybrać najlepsze kolory, musimy mieć jasną wizję tego, jak marka powinna być postrzegana i zróżnicowana. Powinniśmy mieć również umiejętność opanowania spójności i znaczenia kolorów w szerokim zakresie mediów. Kombinacja kolorów ma również funkcjonalny  wpływ na czytelność, zmęczenie oczy, zdolność przyciągania uwagi.

Podsumowanie

O kolorach można mówić nieskończenie. Podczas tworzenia skutecznej strategii marketingowej, warto zapoznać się z psychologią kolorów i ich wpływem na emocje. Kolor i jego znaczenie jest istotne w projektowaniu tożsamości marki. Skuteczne logo może pozytywnie wpłynąć na rozwój firmy.