Co to jest SMS marketing?

Kobieta odczytuje na swoim telefonie SMS'y maketingowe

SMS marketing długo był kojarzony ze spamem i nie miał pozytywnej reputacji. SMS dociera do klientów najszybciej, przez co można oczekiwać od nich błyskawicznych reakcji. Warto wspomnieć także o E-mail marketingu, który pomoże zwiększyć zasięgi dotarcia do klientów. Należy pamiętać, że zintegrowanie tych dwóch kanałów może być świetnym połączeniem, zwłaszcza jeśli chcemy skutecznie pozyskiwać nowych klientów i budować z nimi dobre relacje.

SMS marketing jest bardzo skuteczny w prowadzeniu firmy. Oczywiście jest to droższy sposób komunikacji z klientem niż sam e-mail, jednakże dobrze mieć stałą bazę, żeby wiedzieć, jaki komunikat dopasować do konkretnej grupy klientów. W przypadku gdy mamy stworzoną już bazę odbiorców z osób zapisanych do naszego newslettera, to ich zaangażowanie wydaje się już potwierdzone. Jednakże nierzadko może się zdarzyć, iż klienci zapisują się do newslettera pod wpływem emocji, w ogóle się w przyszłości nim nie interesując. Trzeba też wspomnieć o tym, że możemy mieć w bazie kilka tysięcy rekordów, jednak okazuje się, iż tylko połowa ludzi bądź mniej otwiera nasze wiadomości.

Zaangażowani odbiorcy a SMS

Prowadząc firmę warto zastanowić się nad tym, co można zrobić, aby przykuć uwagę ludzi, których straciliśmy i w jaki sposób skutecznie zatrzymać tych najbardziej zaangażowanych. W takiej sytuacji najlepszą opcją będzie SMS marketing. Warto zaznaczyć, że SMS promocyjny, który został wysłany do zaangażowanych odbiorców, zawsze będzie dobrym gestem – pozytywnie wpłynie na relację z klientami. Tego typu kampania spowoduje, iż można spodziewać się transakcji, z której my oraz nasi klienci będziemy niesamowicie zadowoleni. Subskrybenci zapisujący się na nasz newsletter mogą spodziewać się, iż regularnie będą otrzymywać kampanie mailowe. Często jest to nawet trzy razy w ciągu tygodnia. Warto wyobrazić sobie taką sytuację w przypadku kampanii SMS marketing. Tak regularne komunikaty mogą naruszać cienką granicę dobrego smaku pomiędzy marką a osobą, która powierzyła swój numer telefonu komórkowego w celach marketingowych. Warto podkreślić, że SMSy odczytywane są praktycznie od razu. Nierzadko jest tak, że na dźwięk wibracji wytrącamy się z czynności, którą właśnie wykonujemy. Właściciele firm powinni pilnować, żeby mass mailing był traktowany jako coś wyjątkowego – jako okazja, której nie warto przegapić.

Mass mailing a święta

SMS marketing najlepiej wykorzystywać w święta oraz podczas specjalnych okazji. Jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie argumenty, to możemy śmiało uznać, że taka forma komunikacji z klientem świetnie sprawdza się w czasie specjalnych okazji. W czasie świat tj. Walentynki, Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet, czy Dzień Dziecka warto obdarowywać prezentami najbliższe osoby. Nierzadko ludzie szukają ciekawych prezentów. Jeżeli dana firma podsyła nam gotowe rozwiązanie oraz ułatwia zakup wymarzonych prezentów, to SMS marketing pozwoli lepiej budować relację i lojalność – efektem tego będzie zwiększona sprzedaż. Dlatego SMS marketing jest często stosowany przez firmy polskie, ale również i zagraniczne.