Co warto wiedzieć o reklamach na TikToku?

Dziewczyny nagrywają filmik na tik toka

Reklamy to od dawien dawna jedne z najskuteczniejszych metod, służących do zaistnienia w zbiorowej świadomości. To dzięki nim konsumenci poznają nowe produkty, jak również tworzą swoją więź z marką. Dzisiaj reklamy mamy już wszędzie, a każde nowe miejsce do zaprezentowania się przed potencjalnymi klientami, to szansa na zwiększenie sprzedaży. Teraz takim miejscem jest również TikTok.

W realizacji jakich celów może pomóc TikTok?

Przede wszystkim na początku musimy ustalić, jakie cele kampanii można realizować na tej platformie. Na chwilę obecną takich celów możemy wyróżnić sześć:

  1. Zasięg – w tym przypadku reklamodawcy zależy na dotarciu do maksymalnej liczby odbiorców;
  2. Generowanie leadów – reklamodawca chce, aby jak najwięcej osób wypełniło jego formularz, który umożliwi mu pozyskanie kontaktu;
  3. Ruch – w tym przypadku reklama ma za zadanie przekierować ruch na konkretną stronę (witrynę) lub aplikację;
  4. Konwersje – tym razem działanie takiej reklamy ma skłonić do wspomnianej konwersji, czyli dokonania zakupu;
  5. Wyświetlenia wideo – reklamodawcy zależy na tym, aby wideo zostało wyświetlone jak największą ilość razy;
  6. Instalacja aplikacji – jak sama nazwa wskazuje, reklamodawca chce, aby jak najwięcej osób zainstalowało daną aplikację.

Jak widać reklamy pozwalają na realizację zróżnicowanych celów kampanii, co sprawia że jest to dobre narzędzie dla małych, średnich i dużych firm.

Dostępne formaty reklam na TikToku

Obecnie do naszej dyspozycji zostały oddane cztery formaty reklam. Są to:

  1. In-Feed Ads – reklama trwająca 10-15 sekund, która wyświetla się w zakładce “Dla Ciebie”;
  2. Brand Takeover – ta reklama pozwala na regionalne “przejęcie” aplikacji;
  3. Branded Hashtag Challenge – zadaniem tej reklamy jest zachęcenie użytkowników do generowania treści powiązanych z marką;
  4. Branded Effects – pozwala na zaprojektowanie własnej soczewki, filtru czy naklejki.

Zadaniem każdej z nich jest inna forma dotarcia do potencjalnego odbiorcy. Niektóre dedykowane są stricte dla Tik Toka, o czym możemy przeczytać w artykule blogowym na stronie firmy emedia, który opisuje jak wygląda reklama na TikToku i na co warto zwrócić uwagę.

Na co zwrócić uwagę wybierając reklamę na TikToku?

Najważniejszą rzeczą, którą każdorazowo musimy brać pod uwagę, jest dopasowanie treści do naszego odbiorcy. Na jego zainteresowanie mamy zaledwie ok. 2-3 sekund. To niewielka ilość czasu, ale odpowiednio przygotowany materiał, może umożliwić nam pozyskanie nowego klienta, poprzez zachęcenie go do obejrzenia całego materiału.

Jeżeli jednak kampania nie przyniesie zamierzonego efektu – nie przejmujmy się. Jest to moment na wyciągnięcie wniosków i przemyślenie strategii na kolejny raz – tym razem może z  zastosowaniem innego formatu lub celu.