Content marketing, czyli prowadzenie fanpage – o czym pamiętać? Rady dla przedsiębiorców

Agencja marketingowa podczas pracy

Prowadząc własną firmę, chcielibyśmy, by była ona jak najbardziej rozpoznawalna i popularna. Nic dziwnego, w końcu przekłada się to na zarobki. Ostatnie lata pokazały, że jednym z lepszych miejsc do prowadzenia reklamy i budowania relacji z klientami są media społecznościowe, a w szczególności Facebook. Prowadzenie fanpage stało się w obecnych czasach tak oczywiste, że żadna firma nie wyobraża sobie już bez tego działalności. Czy wiecie jednak, jak robić to dobrze?

Uzupełnij dane

Prowadzenie Facebooka to nie tylko wrzucanie memów, zdjęć i tekstów reklamowych. To przede wszystkim kontakt z klientem. Nawet jeśli zainteresujemy kogoś tym, co wrzucamy w social media, nic nam to nie da, jeśli klient nie będzie wiedział, do kogo się dalej zwrócić. Zanim zaczniemy postowanie, koniecznie powinniśmy uzupełnić wszystkie informacje na temat naszej firmy. Dokładnie określony profil działalności pozwoli przyciągnąć do nas odpowiednich klientów, ustawiona lokalizacja pokaże im, gdzie mają się udać, a odnośniki do innych miejsc w sieci pomogą poszerzyć wiedzę o naszej działalności.

Zadbaj o odpowiednią prezencję

Podobnie jak w życiu, niechlujność w prowadzeniu fanpage, nie tylko nie zachęci do nas nowych klientów, ale może ich wręcz przestraszyć. Wszystko powinno być utrzymane w konkretnej kolorystyce i stylu, dzięki czemu zainteresowani będą czuli się w naszych social media jak w domu, a nie w miejscu, gdzie panuje chaos. Na początku ustalenie odpowiedniej strategii wizualnej może być trudne, dlatego warto poprosić o pomoc. Każda agencja social media z chęcią przyjmie zlecenie na zbudowanie i prowadzenie fanpage firmy od zera.

Dzięki zatrudnieniu specjalistów unikniemy także niewdzięcznych sytuacji, w których to na nasz profil w social media trafiają źle przycięte bądź nieostre zdjęcia. Facebook co prawda posiada rozbudowaną instrukcję dotyczącą postowania fotografii w różnych rozmiarach, ale konkretne wytyczne zmieniają się tak często, że zamiast zajmować się firmą, będziemy grzebać w aktualizacjach regulaminów. Lepiej skupić się na prowadzeniu przedsiębiorstwa, niż interesować czymś, co nie jest nam niezbędne do szczęścia.

Utrzymanie zaangażowania

Prowadząc fanpage na Facebooku, każdego dnia stoimy przed wyzwaniem, jakim jest umiejętne utrzymanie zaangażowania klienta. Warto postawić na jakość, a nie ilość, tworząc przy okazji posty, które zachęcają do aktywności. Jednocześnie trzeba unikać podejmowania bardzo kontrowersyjnych i drażliwych tematów, pozostając na czasie. Brzmi skomplikowanie? Niestety, ale takie też jest. Bardzo ciężko wstrzelić się w temat tak, by dogodzić każdemu, dlatego też czasem lepiej zostawić to specjalistom i postawić na agencję social media, która zaopiekuje się naszym profilem.