Czy pozycjonowanie stron onepage jest możliwe?

Drewniane kocki z litarami ułożone w słowo SEO

Artykuł partnera.

Jak wynika z danych podanych w grudniu 2021 roku, w sieci istniało w tamtym czasie ponad 1,9 miliarda stron internetowych. Z dnia na dzień przybywa kolejnych, dlatego szacować można, że aktualnie jest ich ponad 2 miliardy. Aby wyprzedzić konkurencję i pojawiać się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania konieczne jest pozycjonowanie strony. Czy możliwe jest to w przypadku onepage?

Czym charakteryzują się strony onepage?

Onepage, jak można się domyślić, składa się z jednej strony widocznej po załadowaniu się zawartości. Nie ma na niej umieszczonych poszczególnych podstron. Wszystkie treści widoczne są od razu lub wymagane jest „przescrollowanie” widoku. Mogą także znajdować się na niej przyciski menu lub linki wewnętrzne w postaci hashtagów. Po ich kliknięciu odwiedzający automatycznie przenosi się do określonej części strony, jednak nie otwiera się nowa podstrona — odbiorca wciąż pozostaje na głównej.

Czy pozycjonowanie strony onepage jest możliwe?

Pozycjonowanie strony onepage opisała agencja Bizzit z Katowic (bizzit.eu/pozycjonowanie-stron/#pozycjonowanie-stron-onepage), znaleźć można tam informacje, że działania SEO w tym przypadku są znacznie utrudnione. Wynika to z faktu, że Google indeksuje tylko jedną stronę, a z punktu widzenia robotów tego typu rozwiązanie jest mniej użyteczne niż bardziej rozbudowane zawartości. Onepage uważane są także za mniej trafione, ponieważ w jednym miejscu zostało umieszczone zbyt wiele różnorodnych informacji. Mniejsze są także możliwości zastosowania meta title oraz meta description, nagłówków hX oraz zbudowanie profilu linkowego. Dodatkowo utrudnione jest rozlokowanie słów kluczowych i zastosowanie wielu zróżnicowanych fraz.

Jak można spróbować wypozycjonować stronę onepage?

Agencje SEO mogą podjąć próby pozycjonowania strony onepage, jednak przy zastrzeżeniu, że będzie ono bardzo trudne, długotrwałe. Czasem pomimo przeprowadzonych prac niemożliwe jest osiągnięcie jakichkolwiek rezultatów związanych z poprawą widoczności strony w sieci. Bardzo często stosowanym rozwiązaniem jest zainwestowanie w płatną formę reklamy. Ponadto co do zasady uważa się, że strony onepage łatwiej jest pozycjonować na frazy lokalne, odnoszące się do danego regionu Polski, miasta czy dzielnicy. Związane jest to m.in. z mniejszą konkurencją na określone frazy kluczowe.

Stawiając na SEO w przypadku onepage, można zdecydować się na takie rozwiązania jak:

  • podział strony na sekcje i poprawę nawigacji,
  • dynamicznie zmieniające się adresy pozwalające na sztuczne tworzenie podstron — warto, aby zawierały one najważniejsze słowa kluczowe,
  • prawidłowo dobrane, spójne słowa kluczowe,
  • poprawnie zoptymalizowane meta title, meta description i nagłówki hX (zazwyczaj na stronie umieszcza się jeden nagłówek h1, jednak liczba ta zmieni w przypadku utworzenia wspomnianych wyżej sekcji),
  • wysokiej jakości content na stronie, a także jego stała rozbudowa i optymalizacja,
  • prawidłowo zoptymalizowane grafiki,
  • zastosowanie CTA,
  • umieszczenie na stronie danych kontaktowych oraz linków do mediów społecznościowych,
  • dostosowanie widoku strony od urządzeń mobilnych,
  • poprawa szybkości ładowania się treści na stronie.