Czy reklama w Google Ads jest skuteczna?

reklama w Google

Internet jest obecnie najpewniejszym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów – reklama w sieci nie jest ograniczona miejscem ani czasem, nie straszne są jej lockdown i kwarantanna, ma szanse dotrzeć do użytkowników zawsze, o każdej porze dnia i nocy. Co ciekawe, szacuje się że za około 25% wszystkich reklam pojawiających się w sieci odpowiada system Google Ads. Dlaczego tak się dzieje i czy reklama Google Ads rzeczywiście jest skuteczna?

Jak działa system Google Ads?

Google Ads to nazwa całego systemu reklam wyświetlanych za pomocą różnych kanałów. Najpopularniejsze z nich to:

  • Reklama tekstowa pojawiająca się w wyszukiwarce,
  • Zakupy Google, zwane inaczej reklamą produktową,
  • Reklama w formie wideo wyświetlająca się na portalu YouTube,
  • Reklama graficzna pojawiająca się na witrynach objętych siecią reklamową systemu Google,
  • Reklama w poczcie Gmail, wyświetlana w kartach Oferta i Społeczności.

System cieszy się ogromną popularnością, co zawdzięcza między innymi możliwości dostosowana strategii reklamowej do budżetu – kampanię w Google Ads może przeprowadzić każda firma, niezależnie od tego czy mowa o małej, jednoosobowej działalności czy o międzynarodowych korporacjach. Kolejną wielką zaletą systemu jest wysoka skuteczność reklam Google Ads.

Skąd wiadomo jaka jest skuteczność reklam Google Ads?

Kontrola skuteczności Google Ads wpisana jest w system, w jakim obsługiwane są kampanie. Mówiąc w prost: opłata pobierana jest za osiągnięte przez reklamę wyniki. System opiera się na PPC (Pay per Click, z angielskiego: płatność za kliknięcie), czyli płacimy nie za samo wyświetlenie reklamy, którego dokładnej skuteczności nie sposób zmierzyć, ale za kliknięcie w link prowadzący do strony reklamodawcy. Umożliwia to bieżące kontrolowanie skuteczność kampanii i wprowadzanie modyfikacji, inaczej niż w przypadku tradycyjnych reklam drukowanych w papierowej prasie czy wyświetlanych na ekranach telewizorów.

Dodatkowo projekt Google Ads jest kompatybilny z innym popularnym przedsięwzięciem internetowego giganta – Google Analytics. Po połączeniu obu systemów, uzyskujemy dostęp do szczegółowych raportów na temat efektywności prowadzonej kampanii reklamowej.

Skuteczność konkretnych reklam mierzy się przede wszystkim za pomocą współczynnika CTR, zwanego po polsku po prostu współczynnikiem klikalności. Wynik CTR uzyskiwany jest po podzieleniu liczby kliknięć w reklamę przez liczbę jej wyświetleń. Według WorldStream1, analizującego skuteczność reklam w Internecie, w czasie epidemii COVID-19 średni współczynnik klikalności reklam Google Ads wzrósł aż do 5.90%, co oznacza, że dobrze przeprowadzona kampania ma szansę uzyskać nawet blisko 6 kliknięć na każde 100 wyświetleń.

Co sprawia, że reklama Google Ads jest tak skuteczna?

Skuteczność reklam Google Ads jest tak wielka przede wszystkim dlatego, że grupa Google nie doczekała się jeszcze godnego konkurenta – dotyczy to zarówno areny międzynarodowej, jak i naszego polskiego kawałka Internetu. Według Gemius Traffic, profesjonalnego narzędzia do badania ruchu na witrynach internetowych, blisko 95% wszystkich Polaków korzysta z witryn związanych z grupą Google2, a to nie wszystko. Według tych samych doniesień aż 69% naszych rodaków używa wyszukiwarki YouTube, również stanowiącej element systemu Google Ads. Oznacza to, że praktycznie każdy, kto korzysta z Internetu, prędzej czy później zetknie się z reklamami Google Ads, a zdecydowana większość użytkowników ma z nimi stały, codzienny kontakt.

Dodatkowo system Google Ads wykorzystuje autorskie metody targetowania:

  • Kierowanie automatyczne, wykorzystujące algorytm Google,
  • Kierowanie kontekstowe, związane z tematami stron i zorientowane na słowa kluczowe,
  • Kierowanie behawioralne, polegające na targetowaniu w oparciu o analizę zachowań danego użytkownika w sieci, zainteresowań i wyszukiwanych fraz.

Dzięki powyższym strategiom reklama Google Ads charakteryzuje się zdumiewającą precyzja. Przede wszystkim dociera do wybranej grupy docelowej i omija użytkowników, których nie dotyczy, dzięki czemu kampania nie generuje niepotrzebnych kosztów. Co nie mniej ważne, system gwarantuje, że dzięki analizie zachowań danego użytkownika reklama wyświetla się na jego ekranie w optymalnym miejscu i czasie. Aby tak się jednak stało musimy odpowiednio skonfigurować kampanię. Możemy próbować robić to samodzielnie lub zlecić to osobie doświadczonej w temacie. Jeśli potrzebujemy pomocy to warto zwrócić się o pomoc np. po adresem: https://specjalista-googleads.pl/ aby mieć pewność, że nasza kampania działa tak skutecznie, jak to możliwe.

Wszystko to sprawia, że reklama Google Ads jest jednym z najpewniejszych sposobów na dotarcie do konkretnego odbiorcy, a następnie zwiększenie ruchu na stronie i zwiększanie w ten sposób potencjału sprzedażowego oferowanych produktów i usług.