Czym jest SEO – co oznacza i co się na to składa?

Osoba pozycjonuje strone internetową

SEO — co to właściwie jest? Może się wydawać, że to coś skomplikowanego, a tymczasem jest to po prostu narzędzie, które pomaga zwiększyć ruch na stronie internetowej. Aby taki ruch osiągnąć, należy zastosować pewne proste kroki, które sprawdzą się szczególnie w mniejszych firmach. Czym są te kroki, czym dokładniej jest SEO i z czego się składa? Wszystko zostanie opisane w tym artykule.

Czym dokładniej jest SEO?

Wywodzi się to z języka angielskiego i dosłownie oznacza, optymalizację wyszukiwarek. Wyjaśniając dokładniej, SEO pozwala na dokonanie optymalizacji stron internetowych w taki sposób, aby znajdowały się wysoko w wyszukiwarkach np.: w Google, co sprawi, że strony staną się lepiej widoczne. Dzięki temu, ruch się zwiększy, co może wpływać na korzyści finansowe. Na efekt takich działań zazwyczaj trzeba trochę poczekać. Są niskie szanse, że efekty pojawią się od razu. Dopiero po kilku tygodniach, a czasami nawet i miesiącach, zaczną pojawiać się pierwsze efekty.

SEO — z czego się składa?

W skład SEO wchodzi linkbuilding, jak i dokonywanie optymalizacji stron internetowych. Każda z tych kwestii jest bardzo ważna i są od siebie zależne. Muszą działać wspólnie, inaczej nie będą działać prawidłowo. Chcąc zoptymalizować strony, trzeba dostosować ich funkcje w ten sposób, aby były one przyjazne dla odwiedzających i wyszukiwarek. Dotyczy to treści na stronie, jak i jej kodu. Treść musi być unikalna i wysokiej jakości. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Jeżeli chodzi o linkbuilding, są to linki, które pochodzą z innych stron. Muszą być wysokiej jakości i przynosić korzyści dla strony.

Przykładowe elementy wpływające na pozycjonowanie strony

Na pozycjonowanie wpływają pewne elementy. Są to:

  1. Odpowiednie słowa kluczowe — powinny być związane z prowadzoną działalnością. Nie mogą być zbyt ogólne. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe są w stanie w łatwy sposób doprowadzić do strony, nawet jeżeli ktoś nie ma dokładnie sprecyzowanych oczekiwań. Pomocne mogą okazać się programy, które wyszukują odpowiednie słowa kluczowe.
  2. Przeanalizowanie konkurencji w wyszukiwaniach Google — warto dokonać analizy konkurencji. Analizę obejmują słowa, frazy kluczowe, ruch, jaki odbywa się na tej stronie, jak i odpowiednie linkowanie. Pozwoli to zorientować się jakie działania należy podjąć, aby zwiększyć widoczność swojej strony.
  3. Wymagania związane z procesem pozycjonowania — w tym przypadku należy być konsekwentnym w działaniach i wybrać takie słowa kluczowe, które pomogą zwiększyć ruch na stronie i poprawią jej widoczność. W razie problemów z wybraniem odpowiednich słów warto skorzystać z przydatnych programów, wyszukujących słowa kluczowe.
  4. Analiza cech strony — bez tego strona nie będzie wystarczająco widoczna. Należy dokonać analizy cech strony, które wpływają na jej pozycjonowanie.

SEO nie jest tak trudnym pojęciem, jak by się mogło wydawać. Za jego pomocą można dokonać optymalizacji strony internetowej, w taki sposób, aby pokazywała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu ruch na stronie się zwiększa, poprawiają się jej statystyki, można lepiej zbudować świadomość swojej marki i tym samym generować zysk. Bardzo ważną funkcję pełnią słowa kluczowe, linkowanie, a także treści, jakie znajdują się na stronie. Aby strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania, treści muszą być unikalne i wysokiej jakości. Treść powinna być skonstruowana tak, aby była przyjazna wyszukiwarkom Google, jak i użytkownikom. Warto pamiętać, że na efekty pozycjonowania trzeba trochę poczekać.