Czym konkretnie jest strategia marki?

wykres

Strategia marki to zakres długoterminowych funkcjonowań służący ustaleniu, ulokowaniu oraz zachowaniu firmy na rynku i osiąganiu zaplanowanych celów połączonych z jej rozwojem. Strategia charakteryzuje świadomość marki, jej cechy oraz wartości. Wszystko to, zawiera się w takich czynnikach jak nazwa, slogan, logo, wygląd, użyteczność artykułu, skojarzenia powiązane z firmą i komunikacja marketingowa.

Na czym naprawdę polega strategia marki?

Strategia marki jest kompletnym systemem funkcjonowań, jaki ma na celu polecanie natomiast też ochronę marki organizacji. Tworzona jest aby poznać towar, usługę czy ich grupę przylegających do jednego sprzedawcy od propozycji konkurencji. Pojęcie marki w dużym ujęciu zdobywa innego znaczenia, nie jest to jedynie znak. Jest ona widziana jest jako całość, pewna mieszanka artykułu fizycznego, nazwa, logo, pudełko natomiast też łączność marketingowa z rynkiem oraz towarzysząca im dostępność.

Pytanie o klienta doskonałego

Klient to najistotniejszy czynnik w tworzeniu strategii marki – od jego zachowań, decyzji będzie zależało, czy obroni się ona na rynku oraz w jakiej będzie kondycji. Więc precyzyjne wskazanie, do kogo trafi, jest naprawdę istotne – nieprawidłowo opisany target nie będzie odpowiadał na twoje oddziaływania rabatowe ani artykuł, uznając go za nieprzystosowany dla siebie. Przy ustalaniu klienta idealnego, doskonałej grupy docelowej, staraj się przede wszystkim unikać sloganów – prezentowanie na dosyć mało wrażliwe informacje demograficzne nie daje za wiele zalet.

Komu konieczna jest strategia?

W zasadzie… wszystkim. Każdy spośród nas może być firmą – marką własną. Własnym wyglądem, przyzwyczajeniem, zawieranymi słowami wzbudzamy jakiekolwiek wrażenie na odbiorcach zarówno w życiu osobistym, jak również zawodowym. Marki artykułów lub usług – identycznie. To jak przedstawiają się na zewnątrz, więc jakie oddziaływania marketingowe przyjmują, tworzy ich wygląd. W strategii chodzi zatem o to, aby budować wygląd jednolity – taki, jaki dla końcowego odbiorcy będzie dobry, osiągnie cele handlowe oraz będzie jednakowy we wszelkich przewodach, w jakich potencjalny klient może mieć styczność z firmą (więcej informacji).

Marka ma własną tożsamość

Poza elementami fizycznymi (jak wygląda produkt/usługa) i funkcjonalnymi (które ma cechy oraz do czego służy), marka ma także własną unikalną charakterystykę. Nie jest ona oczywiście wprowadzona w produkt/usługę, natomiast jest poza nim w postaci osobowości. Dzięki przyjęciu ludzkich cech, marki stają się niezwykle wyraziste. Są lepiej poznane i mogą się efektywnie łączyć się z klientami. Więc strategia marki winna dokładnie określać jej tożsamość.