Czym się charakteryzuje social media marketing?

kobieta trzymająca telefon, obok leżey na biurku gazeta, kalkulator i kawa

Reklama w mediach społecznościowych to jeden z nowszych trendów. Wielu przedsiębiorców wydaje się do niej nie być przekonanym, mimo że doceniają potencjał, jaki niosą ze sobą social media. Jak wygląda marketing tego typu i dlaczego warto na niego postawić?

Budowanie pozytywnego wizerunku i wiarygodności

Nie każdy biznes dysponuje sporym budżetem na kampanie promocyjne. Reklama w mediach społecznościowych to doskonały sposób na zaistnienie w branży bez wysokiego nakładu finansowego. Marketing społecznościowy pomaga każdemu, ale w przypadku nowych podmiotów może stać się prawdziwą trampoliną do popularności. W ten sposób łatwiej budować swój wizerunek i walczyć o zaufanie potencjalnych klientów. Media społecznościowe dają różne narzędzia, dzięki którym łatwiej wyselekcjonować grupę docelową. Można ją typować pod kątem płci, wykształcenia, zainteresowań. W ten sposób łatwiej tworzyć precyzyjne komunikaty reklamowe.

Aktualności z działań i sukcesów firmy

Social media to miejsca, w których chętnie pokazujemy swoje emocje. Konta firmowe również nie powinny być ich pozbawione. Tego typu profile muszą więc być na bieżąco aktualizowane. Nie chodzi o wklejanie wielu postów w skali dnia, ale rzetelne informowanie o tym, co firma planuje, wprowadza, przecenia. Dobrym pomysłem jest tworzenie ankiet, w których klienci będą zapytani o opinię o konkretnym produkcie lub usłudze. Takie podejście do internautów sprawia, że poczują się ważnym partnerem, którego opinia ma wpływ na działania firmy. Reklama w mediach społecznościowych powinna być dynamiczna. Wówczas mamy wrażenie, że za całym projektem stoją ludzie, którzy wiedzą, czego chcą.

Budowanie długotrwałych relacji

Najlepszy klient to klient lojalny. Jednak na takie uczucie trzeba sobie zapracować. Umiejętnie prowadzona reklama w mediach społecznościowych powoli buduje więź z klientami. W media marketingu liczy się dobry content, czyli tworzenie wartościowych treści. Jeśli są cenne dla użytkownika, istnieje spora szansa na to, że będzie chciał się nimi podzielić z szerszym gronem odbiorców. W ten sposób wpisy zyskują nowych czytelników, robiąc korzystne zasięgi. Jedną z popularniejszych form publikowania treści są wpisy blogowe. Linkując tekst, jednocześnie odsyłamy klientów do naszej strony internetowej.

Płatna reklama w mediach społecznościowych

Prowadzenie fanpage’a firmowego to możliwość nieograniczonego kontaktu z konsumentami. Niestety, algorytmy Facebooka i innych mediów społecznościowych potrafią skutecznie ciąć zasięgi. Chcąc mieć pewność, że nasze treści będą docierać regularnie, a nie na zasadzie przypadku, warto zainwestować w płatne reklamy w social media. Targetując, do kogo jest ona adresowana, wyznaczamy zasięg, w jakim będzie działać nasz komunikat. Wymienione działania w mediach społecznościowych można wykonywać samodzielnie. Ponieważ są one czasochłonne, warto oddelegować osobę, która będzie się nimi na bieżąco zajmować.

Przy większym budżecie firmowym można pomyśleć o zleceniu działań w social mediach firmie, która specjalizuje się w takich działaniach.