Digital signage – wszystko, co musisz wiedzieć!

ekrany z rklamą firmy stoją na ulicy

Ekrany na ścianach to znakomita metoda unowocześnienia swojego biznesu i przekazywania informacji w skuteczny i przystępne sposób. Na czym polega digital signage i jak korzystać z tej technologii?

Co to jest digital signage?

Digital signage to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w kontekście różnego rodzaju działań biznesowych, lecz nie tylko. Sam termin obejmuje w sobie zintegrowaną formę zarządzania systemem, w ramach którego wyróżnia się elektroniczne wyświetlacze. Ekrany mogą mieć różnorodne funkcje i przeznaczenie, o czym więcej nieco później. Digital signage często określane jest również jako digital merchandising czy DOOH (z ang. digital out of home, co można przetłumaczyć jako „cyfrowe wyjście z domu”). Ostatnie z określeń w znakomity sposób odnosi się do tego, z czego korzysta digital signage – bardzo często są to bowiem te same lub bardzo podobne technologie do tych, które stosowane są w nowoczesnych telewizorach czy tabletach. Nieco uogólniając zatem, digital signage to po prostu systemy, które pozwalają na centralne zarządzanie dystrybucją treści multimedialnych.

Dlaczego akurat digital signage?

Skoro wiesz już, co to jest digital signage, warto odrobinę zastanowić się nad jego przeznaczeniem i możliwościami. Otóż rozwiązania digital signage pozwalają nakierować i sformatować przekaz zgodnie z preferencjami określonej grupy odbiorców, a także zależnie od miejsca i czasu ich wyświetlania. Technologia ta jest bardzo uniwersalna i skuteczna, dlatego digital signage bywa wykorzystywany w celach reklamowych (co wydaje się oczywiste), ale także w celach informacyjnych. Zastosowanie takich rozwiązań w określonej lokalizacji często pozwala podnieść prestiż danego miejsca, a do tego wywołuje zadowolenie wśród odbiorców.

Co jest potrzebne do prawidłowego działania digital signage?

W celu wykorzystania pełni potencjału drzemiącego w digital signage niezbędne jest specjalne oprogramowanie, którego zadaniem jest zarządzanie emitowanymi treściami oraz oczywiście urządzenia służące do wyświetlenia owych treści. Ich wybór jest bardzo szeroki, mogą to być np. ekrany dotykowe do sklepów i galerii handlowych, infokioski, a także wiele innych. Dołączone przez producenta oprogramowanie pozwala na łatwe i wygodne tworzenie oraz publikowanie treści. Możesz wykorzystać materiały wideo, widżety i całą masę innych gadżetów, aby w najlepszy sposób zaprezentować swoją ofertę lub w przejrzysty sposób przekazać stosowne informacje.

Rozwiązania digital signage znajdują zastosowanie w różnorodnych miejscach. Ekrany dotykowe do sklepów i galerii to jedne z najczęściej powtarzanych przykładów, jest ich jednak znacznie więcej. Wystarczy wspomnieć biura, hotele, restauracje czy nawet szkoły i uczelnie wyższe. Wszędzie tam zapotrzebowanie na wyświetlanie nowoczesnych informacji i reklam jest bardzo duże. A w czasach pandemii w ten sposób można informować chociażby o nowych obostrzeniach. Ekrany dotykowe do sklepów i galerii handlowych pozwolą Ci odnaleźć swój ulubiony sklep czy zamówić posiłek przy kasie samoobsługowej, za pomocą podobnego urządzenia na przystanku lub stacji kolejowej kupisz bilet na przejazd. Digital signage to znacznie więcej możliwości niż w przypadku tradycyjnych, statycznych nośników informacji czy nawet zwykłych monitorów. Odpowiednio zaprojektowany kontent przyciąga spojrzenia i zwraca uwagę, zachęca do zapoznania się z nim, co w zasadzie następuje samoistnie – i właśnie dlatego ta technologia jest tak skuteczna.

Jakiej marce zaufać?

Jeśli zależy Ci na wysokiej jakości sprzęcie, który zapewni bardzo dobrą jakość przekazywania treści, łatwość obsługi, najlepiej wybierać produkty renomowanych marek, jak np. Samsung. Azjatycki producent dysponuje specjalną linią produktową do profesjonalnego zastosowania w biznesie. Wszystkie artykuły z tej serii wyróżniają się bardzo estetycznym wykonaniem oraz trwałością. Ten ostatni parametr ma szczególne znaczenie przy urządzeniach przeznaczonych do pracy na przestrzeniach otwartych, gdzie sprzęt narażony jest na niekorzystne działanie warunków atmosferycznych. Digital signage to przyszłość w zakresie przekazywania informacji i marketingu, która dzieje się już dzisiaj. Możesz stać się jej aktywnym partnerem i czerpać realne korzyści – wystarczy tylko zaufać sprawdzonej marce, która dostarcza wysokiej jakości sprzęt dopasowany do oczekiwań klienta biznesowego. Już teraz wejdź w świat digital signage razem z marką Samsung!