Dlaczego firma budowlana powinna mieć stronę internetową?

Budowlaniec posiadający stronę internetową

Internet to obecnie jedno z pierwszych i podstawowych miejsc, w których poszukujemy dostawców produktów i usług, robimy zakupy i szukamy informacji. Dlatego też każda działalność nastawiona na pozyskanie klienta powinna mieć dzisiaj stronę internetową. Są jednak branże, których przedstawiciele nad wyraz często nie posiadają własnych  witryn i działają w oparciu o polecenia.

Przykładem są właśnie firmy budowlane, które przez takie podejście mogą sporo stracić. Jaki potencjał dla budowlanki niesie tworzenie stron internetowych?

Sposób działania firm budowlanych

Firmy budowlane, szczególnie te mniejsze lub rodzinne,  bardzo często funkcjonują w oparciu o polecenia tzw. pocztą pantoflową. Ogłaszają się też w lokalnych portalach ogłoszeniowych i społecznościowych. To jednak za mało, ponieważ w ten sposób mają ograniczoną możliwość dotarcia do swojej grupy docelowej. Wielu potencjalnych klientów nadal nie wie, że istnieją. Ci, którzy już o nich słyszeli, niekoniecznie znają dokładny zakres prac, jakie oferują i obszar geograficzny, na jakim są w stanie zrealizować usługi. Dzisiejszy klient jest bardzo wygodny i często nie ma ochoty dzwonić i wypytać, skoro ma możliwość sprawdzić wszystko na stronie innej firmy i dograć tylko formalności.

Zalety posiadania strony internetowej

Oczywiste korzyści to zwiększenie swojej widoczności w Internecie i ułatwienie kontaktu potencjalnemu klientowi. Są to zalety wspólne dla wielu branż.

Specyficzną korzyścią dla firmy budowlanej jest przede wszystkim możliwość pochwalenia się swoimi realizacjami. Nic nie działa tak dobrze na wyobraźnię zlecającego budowę czy remont jak piękne, starannie wykonane i wykończone zlecenia dla innych klientów. Twoja firma zyskuje  w ten sposób większą wiarygodność a klient nabiera zaufania do Twoich kompetencji. Zakładka z realizacjami powinna – w miarę możliwości – zawierać efekty pracy, które wyczerpują zakres świadczonych przez Ciebie usług a także prezentować różne style, tak aby jak najwięcej odwiedzających mogło sobie wyobrazić siebie np. w ich nowej kuchni czy na tarasie. Pamiętaj, że prezentując klientom wysoką jakość swojej pracy masz solidną podstawę do żądania za swoje usługi odpowiednio wysokiej stawki. Klientom będzie trudniej negocjować z dobrze udokumentowaną jakością i profesjonalizmem. Warto pokusić się o przedstawienie efektów „przed” i „po”, ponieważ bardzo silnie oddziałują na wyobraźnię klienta.

Często słyszy się o pseudo fachowcach rodem z programu „Usterka”, dlatego klienci poszukują zapewnienia, że jeśli wybiorą właśnie Ciebie, wszystko pójdzie zgodnie z planem. Strona internetowa firmy budowlanej koniecznie powinna zawierać sekcję z opiniami klientów. Pozytywne wypowiedzi od zadowolonych klientów  zdecydowanie ułatwiają podjęcie decyzji odwiedzającym.

Strona internetowa w przypadku firmy budowlanej to dobra inwestycja, niezależnie od tego w jakim miejscu prowadzisz swoją działalność. Jeśli jest to duże miasto typu Warszawa, gdzie konkurencja jest ogromna, strona jest niezbędna aby nie pozostawać w cieniu konkurencji i walczyć o swoje miejsce na rynku. Podobna sytuacja ma się w średnich miastach takich jak Bydgoszcz czy Szczecin. Firma działająca w małych miastach może z kolei dzięki stronie bardzo łatwo wyróżnić się w swoim regionie – przy niewielkim zaangażowaniu czasu oraz środków przeznaczonych na optymalizacje i pozycjonowanie strony www.

Czy strona internetowa przyciągnie klientów?

Będąc przy temacie optymalizacji i pozycjonowania warto mieć świadomość, że strona internetowa może generować naprawdę dużo zleceń. Aby tak się działo witryna powinna być dobrze zoptymalizowana a następnie  wypozycjonowana – dzięki temu łatwo ją odnaleźć. Jeśli będzie ona dodatkowo na tyle interesująca, przejrzysta i intuicyjna aby klient chciał na niej zostać, finalizacja zakupu czy pozostawienie kontaktu/zapytania to tylko  kwestia czasu.