Dlaczego warto korzystać z pomocy influencerów w promocji swojej marki?

influenserka robiąca zdjęcie

Realizacja kampanii marketingowej w social media coraz częściej odbywa się przy udziale influencerów. Mają ogromny wpływ na otoczenie i pomagają budować relacje z grupą docelową. Dlaczego taka współpraca jest korzystna? Jak wybrać odpowiednią osobę?

Kto rzeczywiście ma wpływ na innych

Należy unikać uogólnień wskazujących, że każda osoba znana z portali społecznościowych jest influencerem. Agencja Infuencer Marketing dobrze rozumie sposób docierania do grup docelowych. Skorzystanie z pomocy ludzi znanych ma sens tylko wtedy, gdy określi się ich rzeczywiste oddziaływanie na otoczenie. Zdarza się, że użytkownik ma ogromną rzeszę widzów, ale tych stale angażujących się w publikowane przez niego materiały jest niewielu.

Jak mierzyć skuteczność influencera? Do podstawowych składowych należy liczba polubień, followersów, subskrypcji. Jednak najbardziej miarodajnym wskaźnikiem są komentarze i relacje łączące go użytkownikami. Jakie skojarzenia w nich powoduje? Dlaczego śledzą jego działalność? Czy chętnie wymienia z innymi swoje spostrzeżenia? Garść takich informacji jest początkiem określenia strategii działania i wyboru odpowiedniego ambasadora marki.

Początki kampanii promocyjnej z influencerem

Rozpoczęcie działań powinno zacząć się od głębokiego researchu. Kluczowym czynnikiem jest określenie zasięgu danej gwiazdy. Proces ten polega na przeanalizowaniu social media, w które zaangażowana jest znana osoba. Ma to bardzo duże znaczenie, ponieważ kampanie promocyjne będą zupełnie inne w zależności od platformy, na której będą się ukazywać. Każda z nich jest preferowana przez inną grupę.

Jeśli przyszły ambasador jest obecny na każdym popularnym portalu, dobrze jest sprawdzić, jak skutecznie oddziałuje na ludzi. Może się okazać, że jest jedynie widoczny, ale nie ma większego wpływu na użytkowników. Wtedy kampania może jedynie szczątkowo dotrzeć do grupy docelowej i nie spełnić swojego celu. Ma to szczególne znaczenie w promowaniu produktów i usług premium, które będzie promował influencer.

Korzyści współpracy z wpływowymi gwiazdami internetu

Oczywiście zasadniczym plusem jest popularność określonego influencera. Im lepsze skojarzenia ma o nim grupa docelowa, tym łatwiejszy będzie do niej dostęp. Kluczowa okazuje się realizacja kampanii reklamowej z udziałem osób popularnych, którzy biegle posługują się social media. W ten sposób skutecznie wspiera realizację strategii promocyjnych i w pełni nastawia się na potrzeby Klienta.

Język używany na popularnych portalach społecznościowych może być trudny dla wielu przedsiębiorców. Przyszły ambasador marki ma tą zaletę, że jest w centrum tego środowiska i tworzy zachowania oraz trendy. Dlatego odbiorcy reagują natychmiast na jego rekomendacje i opinie. Dzięki temu firma buduje swój wizerunek skutecznie i szybko.

Realizując strategię kreowania marki, można wybrać różne narzędzia współpracy. Influencer Marketing świetnie sprawdza się w docieraniu do grupy docelowej i jest branżą, która stale się rozwija, przynosząc zamierzone rezultaty.