Dlaczego wizytówka Google jest tak ważna dla lokalnych firm?

Osoby w restauracji rozmawiają o pozycjonowaniu wizytówki google

Wizytówka Google Moja Firma to jedno z najtańszych źródeł, które umożliwia pozyskanie klientów. Pełni wiele ważnych funkcji i zawiera najważniejsze informacje o firmie. Sprawdź, dlaczego wizytówka ma szczególne znaczenie dla lokalnych działalności!

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google to profil firmy o ogromnym potencjale. W tym miejscu możesz znaleźć szczegółowe informacje dotyczące działalności, świadczonych usług, cen, danych kontaktowych, czy nawet trasy dotarcia. Są to tak naprawdę wszystkie niezbędne informacje zgromadzone w jednym miejscu.

Do założenia wizytówki potrzebne jest konto Google – tutaj warto użyć maila firmowego. Podczas procesu zakładania wizytówki niezbędne jest uzupełnienie danych firmy oraz przeprowadzenie weryfikacji.

Warto dodać, że wizytówka obejmuje także opinie, oceny i zdjęcia klientów. O ten sektor warto szczególnie dbać, by zachęcał potencjalnych klientów do skorzystania z usług firmy. W zależności od rodzaju prowadzonej działalności, firma może również wzbogacić swoją wizytówkę o dodatkowe atrybuty. Przykładowo, w przypadku hotelu, dostępne atrybuty to m.in. baseny, usługi wellness, płatność kartą, zwierzęta, internet, atrakcje, usługi, dzieci, czy ochrona środowiska naturalnego.

Lokalna firma a wizytówka Google – korzyści

Na początek kilka slów o pozycjonowaniu – otóż pozycjonowanie wizytówki Google to zwiększanie widoczności strony internetowej lub wizytówki google (jak tutaj) poprzez zwiększanie pozycji w wyszukiwarce lub Google Maps na ważne dla firmy frazy kluczowe np. kwiaciarnia lublin, fotowoltaika kraków itp. Wizytówkę pozycjonuje się poprzez:

  • wysokiej jakości treści jak wpisy, oferty, nowości itp.
  • dodawanie produktów i usług,
  • pozyskiwanie lokalnych linków,
  • wizytówki NAP, czyli dodawanie firmy do katalogów stron i baz firm,
  • optymalizację ustawień wizytówki.

Wizytówka Google z założenia przeznaczona jest dla każdej działalności, jednak to właśnie firmy ściśle powiązane z rynkiem lokalnym – mogą czerpać najwięcej korzyści. Poprawnie uzupełniona wizytówka wyświetla się potencjalnym klientom, którzy poszukują konkretnej usługi. Im wizytówka zawiera więcej istotnych informacji, tym większe szanse, że dana osoba skorzysta z usług właśnie Twojej firmy. Adres obiektu, godziny pracy, telefon oraz opinie – to w zupełności wystarczająco, by podjąć decyzję o skorzystaniu z usług.

Google weryfikuje informacje podawane przez firmę, ponadto dzięki zgromadzonym opiniom – użytkownicy chętniej korzystają z usług. Duża liczba pozytywnych opinii zwiększa sprzedaż i generowanie leadów.

Dzięki wizytówce dotarcie do firmy jest wprost bezproblemowe. Wystarczy kilka kliknięć, by na ekranie smartfona pojawiła się trasa prowadząca pod wskazany adres. Dzięki temu nie ma konieczności wyszukiwania adres w osobnym oknie i przeklejanie go.

Niezwykle przydatną funkcją jest również zakładka „Zadaj pytanie”. Umożliwia skontaktowanie się z firmą bez przechodzenia na stronę internetową! Wystarczy do tego aplikacja Google Moja Firma. Narzędzie umożliwia skonfigurowanie automatycznej wiadomości wychodzącej. Odpisując odpowiednio szybko, zwiększasz grono swoich potencjalnych klientów i ponownie budujesz zaufanie. 

Pozycjonowanie Google Maps to świetny sposób na rozwój lokalnej firmy, pozyskanie kolejnych klientów i zbudowanie wiarygodności. Należy jedynie zadbać o jej prawidłowe uzupełnienie oraz regularne wrzucanie wpisów, które wyświetlają się użytkownikom.