Elementy strony internetowej, które zwiększą sprzedaż

Tworzenie strony internetowej

Posiadanie strony internetowej, zwłaszcza dla działalności online, jest niezbędne do prowadzenia biznesu. Dobra strona internetowa jest wizytówką Twojej marki. To dzięki niej możesz zrobić dobre pierwsze wrażenie. Dlatego istotne jest, aby strona internetowa działa bez zarzutu i była atrakcyjna dla klienta. Niezwykle ważne jest, by witryna generowała niskie koszty i zapewniała jak największy zysk. Zanim jednak zaczniesz udoskonalać swoją stronę internetową musisz zadać sobie bardzo ważne pytanie. Jaki cel ma mieć Twoja strona. Tylko osiąganie swojego celu za pośrednictwem strony określi, czy jest ona dobra. Masz już stronę internetową? Sprawdź czy Twoja witryna posiada te cechy.

Szybkie wczytywanie się strony

Jednym z czynników, przez który użytkownicy nie chcą dalej przeglądać strony, jest długi czas oczekiwania na jej wczytanie. W czasach, w których każda sekunda jest na wagę złota, zbyt długie ładowanie się strony będzie powodowało irytacje klienta, porównywalną do tej, której doświadczają stojąc w korku lub długiej kolejce do kasy. Ludzie są obecnie bardzo niecierpliwi i chcą dostawać wszystko natychmiast (zwłaszcza w sieci). Jeśli sklep internetowy ładuje się dłużej niż 3 sekundy to może stracić nawet o 1/3 ruchu. Najlepsze witryny internetowe ładują się w mniej niż sekundę zgarniając przy tym największą ilość klientów. Prędkość stron www zmniejsza się na urządzeniach mobilnych w związku z niższą mocą obliczeniową oraz słabszym Internetem. Badania pokazują, że użytkownicy opuszczają witrynę na urządzeniach mobilnych, jeśli czas ładowania przekroczy 5 sekund. Jeśli nie chcesz stracić cennych konwersji, musisz wdrożyć wszystkie uproszczenia na stronie, które zwiększą jej efektywność oraz dostosować stronę do urządzeń mobilnych.

Sprawna nawigacja

Niezwykle istotne jest, aby strona była przejrzysta i intuicyjna dla osoby, która będzie się po niej poruszała. Zakładki i możliwość filtrowania pozwolą klientowi szybciej znaleźć potrzebne produkty. Bałagan w kategoriach lub podkategoriach produktów spowoduje, że użytkownik może zacząć błądzić po stronie. Jak już wiemy, internauci nie lubią marnować swojego czasu. Jeśli na Twojej stronie nie znajdą szybko tego czego potrzebują, to zaczną szukać u konkurencji.

Atrakcyjny wygląd strony

Kolejnym czynnikiem, który powoduje, że klienci chętniej zostają na Twojej witrynie jest jej aspekt wizualny. Największy wpływ na decyzje zakupowe mają emocje, a jak wiadomo odczucia związane z wyglądem są jednymi z najbardziej istotnych. Jest to dokładnie taka sama zasada, jaka obowiązuje w sklepach stacjonarnych. Aby zachęcić klientów do oglądania swoich produktów sklepy chcą zapewnić swoim klientom komfort. Dlatego dbają o to, by w pomieszczeniu było czysto, muzyka i zapach wprawiała ich w dobry nastrój, a dekoracje lub zaprezentowane stylizacje były dla nich inspirujące. Zwróć uwagę zatem na jakość oraz estetykę zdjęć i grafik na Twojej witrynie, a także na to, aby kompozycja strony była spójna i przyjemna dla oka.

Prosta procedura zakupu

Jeśli posiadasz sklep internetowy, to Twoja witryna musi mieć możliwość płatności internetowych. Połączenie z systemem płatności online nie tylko przyśpiesza proces zakupowy, ale również daje większe poczucie bezpieczeństwa i wzbudza zaufanie klientów.

Integracja strony z social mediami

Posiadanie profili na portalach społecznościowych jest tak samo konieczne jak posiadanie samej strony internetowej. Umieszczenie odnośników do profili w social mediach zwiększy ruch na stronie i pozwoli potencjalnym klientom szybciej zapoznać się z opiniami o sklepie i produktach. Umieszczając odnośniki w witrynie do social mediów lepiej dodać tylko te profile, które mają strategiczne znaczenia dla budowania wizerunku marki. Większa ilość przycisków spowoduje, że powstanie większy chaos na stronie. Powiązanie strony z social mediami można wykorzystać do prowadzenia płatnych kampanii reklamowych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o możliwości promowania swojej firmy, odwiedź zakładkę Baza wiedzy Cyrek Digital.

Responsywność

Strona internetowa musi być responsywna, to znaczy, że dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Oprócz szybkiego ładowania na urządzeniach mobilnych ważna jest przejrzystość strony bez względu na jej format.

Wezwania do działania

Niezbędnym składnikiem współczesnego biznesu internetowego jest wzywanie klientów do działania poprzez przyciski CTA (Call To Action) jak: „kup teraz”, „skorzystaj z promocji”, „sprawdź ofertę”. Przyciski takie powinny być odpowiednio widoczne i wyraźnie sugerować, co się stanie po ich wciśnięciu. Ciekawym trikiem jest ukrywanie tych przycisków do momentu, aż klient będzie wystarczająco przekonany do zakupu. Jednym z rodzajów takiego przycisku jest attention bar w formie paska wyświetlającego się na górze strony niezależnie od tego, na której zakładce aktualnie znajduje się klient. Dodatkowym motywatorem przy tego typu przyciskach są zegary, które określą czas na podjęcie działania. Dodanie zegara odliczającego czas do wygaśnięcia promocji, zwiększa ilość konwersji do kilkunastu procent.

Materiały wideo zachęcają do zapoznania się z produktem

Jeśli chcesz, aby klienci dłużej oglądali Twoje filmy, włącz autoplay materiałów wideo na stronie i ukryj pasek stanu. Materiały wideo z ukrytym paskiem stanu cieszą się większym zainteresowaniem osób odwiedzających stronę. Dzięki temu zdobywasz więcej czasu na to, aby Twój potencjalny klient mógł lepiej zapoznać się z produktem, który oferujesz.