Gdzie najlepiej naprawiać sprzęt marki Apple?

Kobieta przy biurku pisze

Zbita szybka wyświetlacza to tylko jeden z całej masy problemów, które mogą przytrafić się naszemu iPhone’owi, iPadowi czy MacBookowi. Niezależnie od tego, czy kłopot dotyczy samego sprzętu, czy oprogramowania – nie należy wpadać w panikę. Większość usterek jest do naprawienia – ważne tylko, by wiedzieć, jak się do tego zabrać. Co warto więc wiedzieć na ten temat?

Prawda jest taka, że całkiem sporą liczbę problemów rozwiązać możemy samodzielnie – czy raczej: prawie samodzielnie. Lepiej bowiem nie diagnozować ich na podstawie własnej intuicji, tylko od razu skontaktować się z producentem lub dystrybutorem sprzętu, na przykład za pośrednictwem jego strony internetowej. Być może opisano tam przypadek, z którym się zmagamy. Jeśli tak nie jest, liczyć możemy jeszcze na wsparcie online, w ramach którego znajdujący się po drugiej stronie konsultant postara się nam pomóc w konkretnej sprawie.

Serwis

Po tego typu poradę zwrócić się możemy także do jednego z autoryzowanych serwisów Apple, takiego choćby serwis MacForce z Warszawy. Tam też powinniśmy się udać, jeśli nie mamy czasu bądź ochoty zajmować się diagnostyką na odległość, a także wówczas, gdy zdalna pomoc to niestety za mało. Warto wiedzieć, że w sytuacjach podbramkowych na czas naprawy wypożyczony zostanie nam sprzęt zastępczy. Takiej usługi raczej nie ma co spodziewać się w przypadkowym punkcie napraw elektroniki – nie jest to jednak jedyny argument przemawiający za skorzystaniem z usług serwisu, z którym marka Apple nawiązała oficjalną współpracę.

Gwarancja

Bardzo ważne jest też oczywiście, że w przypadku nieautoryzowanej naprawy utracimy gwarancję na sprzęt, jeśli wciąż pozostaje nią objęty. Najgorszą chyba sytuacją, w jakiej możemy się znaleźć, jest ta, w której ktoś pogrzebie w naszym ukochanym iPhonie czy MacBooku, ale usterki nie usuną, więc i tak trzeba będzie się udać do serwisu posiadającego autoryzację – i zapłacić za naprawę dużo więcej. A skoro o gwarancji mowa: jeśli wymieniane są jakieś podzespoły, te nowe zostają nią w pełni objęte. Pewność, że tak się stanie, otrzymujemy tylko w punktach współpracujących z Apple.

Dodatkowe korzyści

Nawet jednak jeśli w przypadku naszego sprzętu gwarancja już wygasła i tak warto skorzystać z usług autoryzowanego serwisu Apple. Możemy tam liczyć nie tylko na oryginalne części, które na pewno będą kompatybilne z naszym urządzeniem, ale też chociażby na darmowego kuriera, który odbierze od nas uszkodzony produkt, a po naprawie dostarczy go nam z powrotem, gdy nie mamy możliwości udać się do serwisu osobiście.