Jak reklamować firmę usługową

Działanie nad reklamą firmy

Prowadzenie firmy usługowej jest o tyle trudniej reklamować, że nie możemy prezentować towaru, gdyż zwyczajnie nim nie handlujemy. Wystarczy sobie jednak uświadomić, że wystarczy tylko zastąpić towar usługą i mamy gotową koncepcję.

Usługi to obszar, który już ma bardzo duże możliwości rozwoju, gdyż fachowców zaczyna brakować, szczególnie w branży budowlanej. Już teraz znalezienie dobrego płytkarza czy hydraulika w większych miastach jak Warszawa czy Poznań potrafi przyprawić o ból głowy. A to stawia usługowy sektor w dobrej pozycji pod względem ustalania cen.

Dać się znaleźć

O ile tym razem rynek jest po stronie usługodawcy to i tak, aby móc zbierać zlecenie trzeba być widocznym. Jeśli jest to tylko jednoosobowa działalność gdzie od zlecenia do zlecenia toczy się życie, to wystarczy ogłoszenie na kilku portalach lokalnych. Jeśli jednak prowadzimy firmę i zatrudniamy kilku pracowników, warto postarać się o jakiś billboard reklamowy w miejscu gdzie są nasi potencjalni klienci.

Reklama usług w internecie

Jeśli chodzi o reklamowanie firmy usługowej w Internecie to mamy do wyboru wiele kanałów.

Social media są jednym z nich. Wykonane dekoracje, wykończona łazienka czy wiele innych można wykorzystać jako swoje portfolio publikując na fanpejdżu. Szczególnie dużo firm działa na takich stronach jak Facebook i Instagram.

Częstym błędem takich biznesów jest jakość publikowanych zdjęć. Nie trzeba do tego drogiego sprzętu, wystarczy, że będą poprawne, bez szumów, odblasków lamp i pozostałości po remoncie w kadrze. Liczy się efekt na błysk i taki należy prezentować.

Czy nas widać?

Kaseton czy logo ze styrobudu widoczne z daleka najlepiej podświetlane jest podstawą w przypadku małej działalności. Nadrzędną kwestią jest nazwa firmy. O ile elektryk czy hydraulik prosto zgadnąć o tyle firmę matikam już ciężko zaklasyfikować do konkretnej branży. Dlatego ważne jest aby logo naprowadzało na konkretną branżę, albo należy zawrzeć w napisie nazwę usługi.

Jeszcze raz Internet

Internet nie lubi monotonii a raczej jego użytkownicy. Mając możliwość nagrania prezentacji nowości z branży, warto to wykorzystać i umieścić film na fanpejdżu, musi być tylko dobrej jakości. Dzięki temu wiele osób przekona się, że firma jest na bieżąco w temacie. Nie ma obaw, że potencjalny klient się nauczy dzięki opublikowanym poradom i zrezygnuje z usługi. Raczej nie będzie miał na to czasu i zlecenie da specjalistom. Przekonajcie go, że takimi właśnie jesteście.