Jak reklamować usługi logistyczne?

miasto nad morzem z lotu ptaka

Każda firma spedycyjna, podobnie jak przedsiębiorstwa z innej branży, potrzebuje dobrej reklamy by pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowe relacje biznesowe. Nie jest to jednak łatwe i wymaga poznania sposobów skutecznego na dotarcie do obecnych i przyszłych klientów. Oto polecane metody reklamy usług logistycznych.

Jak reklamować usługi logistyczne w prasie branżowej i w sieci?

Firmy wykonujące usługi transportowe, spedycyjne i magazynowe powinny przede wszystkim posiadać własną stronę WWW, co obecnie uważa się za standard dla każdego przedsiębiorstwa. Powszechność korzystania z sieci w obecnych czasach powoduje, że w zasadzie nie można nie istnieć w Internecie.

Oprócz samego założenia strony WWW konieczne jest również wprowadzenie wszystkich danych przedsiębiorstwa, w tym adresu i sposobu kontaktu. W dobie Internetu i social mediów konieczne jest również posiadanie fan page i jego regularna obsługa. W ten sposób zyskuje się bezpośredni kontakt z klientami, poznaje ich opinie i tworzy atrakcyjną wizytówkę marki i przedsiębiorstwa.

Nie bez znaczenia jest również publikacja artykułów branżowych w prasie i w sieci – w tym w renomowanych magazynach i portalach. Są to miejsca, gdzie można znaleźć potencjalnych odbiorców i klientów usług, a występując w roli eksperta nie tylko promuje się własne usługi, ale również podnosi atrakcyjność marki. Co istotne, teksty te, oprócz przesłania reklamowego, powinny zawierać też atrakcyjną treść dla czytelnika, w tym porady i wskazówki, które zachęcają do lektury i posiadają wartość merytoryczną.

Działania promocyjne z pogranicza marketingu i PR

Spedycja i usługi magazynowe to dziedziny uważane za trudne do reklamowania, ale warto zastosować rozwiązania z zakresu marketingu i PR. Jeśli przedsiębiorstwo skupia się np. na outsourscingu usług logistycznych to dobrym rozwiązaniem jest organizacja konferencji i udział w tego typu wydarzeniach skierowanych do grupy docelowej. Jest to okazja np. do przedstawienia w miarę obiektywnej prezentacji, połączonej częściowo z reklamą własnych usług i produktów, która, co istotne, przedstawia też korzyści z samego outsourscingu w kontekście prowadzenia własnej firmy.
Reklama w transporcie, spedycji i w usługach logistycznych jest wyzwaniem dla właścicieli firm, ale nie jest niemożliwa. Z pewnością warto stosować działania, które wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa i pozycjonowanie strony. Ważne jest dbanie o linki przekierowujące – przy czym najlepiej by były to słowa podlinkowane w tekście publikowanym np. w renomowanym serwisie o podobnej tematyce. Specjaliści wskazują, że takie działania mają też wpływ na budowanie świadomości marki, a dzięki temu klienci zaczynają się z nią utożsamiać.

Mailingi, newslettery i bannery

To kolejne sposoby na reklamowanie usług magazynowych, logistycznych i spedycyjnych. Jeśli chodzi o mailingi to większość portali branżowych w naszym kraju stwarza możliwość wysyłania mailingów do swoich baz, w których znajduje się nawet do kilku tysięcy e-maili.

Z kolei newslettery to okazja by móc umieścić konkretną informację na temat swojej firmy. I tak np. w ten sposób oznacza się artykuł lub banner reklamowy. Zaletą jest targetowanie newsletterów, co sprawia, że mamy pewność, że trafią one do właściwych osób.

Kolejną opcją są bannery, które pozwalają ciekawie reklamować firmę. Warto tu wskazać m.in. na możliwość emisji na konkretnej podstronie, a także wielkość samego banneru i czas oraz okres wyświetlania. Można wybrać banner na wyłączność o różnej wielkości, np. billboard – na stronie głównej lub button – w rogu. Istotne dla reklamowania usług spedycyjnych, magazynowych i logistycznych są też wizytówki, które zapewniają stałą ekspozycję firmy. W ten sposób możliwe jest ponadto przedstawienie danych o przedsiębiorstwie, takich jak: dane kontaktowe, opis działalności, motywy graficzne itp. Tego typu wizytówki warto umieszczać w katalogach na portalu – wspierają one działania SEO.

Reklama usług spedycyjnych, magazynowych i logistycznych nie jest łatwa. Warto wybierać takie jej formy, które pozwalają bezpośrednio dotrzeć do klienta i aktywnie promować własną markę w sieci i poza nią.