Jak stworzyć stronę internetową, która na siebie zarabia?

Marketing internetowy

Każdy, kto posiada stronę internetową zdaje sobie sprawę z tego, że bez widoczności w wyszukiwarce Google, praktycznie nie istnieje. Aby podnieść swoją pozycję w wynikach wyszukiwania musimy zadbać o wiele aspektów, takich jak optymalizacja SEO, responsywność strony czy chociażby szybkość jej ładowania. O czym warto pamiętać, chcąc podbić wyszukiwarkę Google?

Artykuł partnera

Optymalizacja SEO – treść i meta tagi

Na początek zajmijmy się treścią. Przede wszystkim powinna ona być unikalna. Unikajmy duplikowania artykułów z innych źródeł. Starajmy się również, by prócz unikalności, zadbać o użyteczność. Publikujmy treści, które potencjalnie mogą być przydatne dla odbiorców. Ciekawy artykuł, poradnik, a może instrukcja montażu czy mini kurs? Jak najbardziej! Pamiętajmy, by w treści znalazły się słowa kluczowe, na które pozycjonujemy naszą stronę. Frazy powinny znaleźć się także w meta tytułach i meta opisach. To właśnie one widoczne są w wynikach wyszukiwania Google. To także dzięki nim Google może podnieść naszą pozycję, ponieważ zwykle w meta opisach prócz słów kluczowych umieszcza się opis zawartości strony. Roboty Google analizują zarówno meta znaczniki, jak i treść strony, by sprawdzić, w jakim stopniu nasza witryna odpowiada zapytaniom użytkowników.

Rensponsywność strony

Responsywne szablony (RWD) automatycznie dostosowują się do rozdzielczości ekranu. Dzięki nim nawet użytkownicy mobilni mogą bez problemu przeglądać naszą stronę. Co ważne, już od kilku lat Google oficjalnie bierze pod uwagę wsparcie dla urządzeń smartfonów czy tabletów jako jeden z czynników rankingowych. W związku z tym niedostosowanie witryny do urządzeń mobilnych może negatywnie wpływać na naszą pozycję w wynikach naturalnych. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że wyniki wyszukiwania na urządzeniach desktopowych mogą się różnić od tych na urządzeniach mobilnych. Pozycjonowanie strony dla komputerów nie wystarczy więc, jeśli chcemy znaleźć się również w wynikach wyszukiwania dla smartfonów czy tabletów. Jeśli szukamy firmy, która stworzy dla nas responsywną stronę, warto zajrzeć tutaj: www.mixedmedia.pl/strony-www.

Szybkość ładowania strony

Google ocenia witryny również pod kątem szybkości ich ładowania. I tutaj również mamy do czynienia z ukłonem w stronę użytkowników mobilnych, ponieważ to oni najczęściej mają problem z dostępem do szerokopasmowej sieci i ładowaniem stron. Aby sprawdzić, jak szybko ładuje się nasza strona, warto skorzystać z narzędzia PageSpeed Insights, które pokaże nam nasz czas ładowania strony i podpowie, co zmienić, by witryna wczytywała się jeszcze szybciej. Warto o tym pomyśleć, ponieważ szybsza strona ma również wpływ na konwersję.

Certyfikat SSL

Już od 2014 roku Google włączyło SSL jako czynnik rankingowy, ponieważ bezpieczeństwo użytkowników w sieci jest priorytetem. W związku z tym strony, które nie mają zainstalowanego certyfikatu bezpieczeństwa mogą mieć obniżoną pozycję w wynikach wyszukiwania. Ponadto, jak z pewnością wielu z was zauważyło, przy wejściu na stronę bez certyfikatu pojawia się odpowiedni komunikat, który informuje użytkowników o zagrożeniu. A jak wiadomo, takie komunikaty potrafią skutecznie zniechęcić do wejścia na stronę. W końcu przezorny ubezpieczony, prawda?