Jak tworzyć wartościowe treści na stronę?

Treść jest najważniejsza

Podejście do przygotowywania treści na strony internetowe mocno ewoluowało w ostatnich latach. Równie dużą (o ile nie większą) wagę zaczęto zwracać na użyteczność przekazywanych w tekstach informacji co na obecność słów kluczowych. Jeszcze jakiś czas temu na porządku dziennym było nachalne upychanie fraz, które w tej chwili uważane jest wręcz za szkodliwe, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron. W dużej mierze stało się tak dzięki największej wyszukiwarce świata Google, której roboty wyżej pozycjonują wartościowe, trafne treści niż treści naszpikowane sztucznie interesującymi nas frazami.

Niestety w dalszym ciągu często mamy do czynienia z poprzednim podejściem. I jeśli jeszcze właścicielom stron można to wybaczyć, bo przecież nie są specjalistami od pozycjonowania to w przypadku firm, których zadaniem jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google (jak np. Virtal.pl), takie podejście nie powinno mieć miejsca. Szkodzi ono klientom i wystawia niesłusznie negatywną reputację całej branży.

Jak czytamy sieć?

Jeśli teksty na stronie internetowej mają być użyteczne dla użytkownika, to zasadne jest zadanie sobie pytania, jak takowy podchodzi do konsumpcji treści w sieci? Nie ulega najmniejszej nawet wątpliwości, że współczesny internauta jest bardzo wymagający i jeśli tekst go nie zainteresuje, to błyskawicznie ją porzuci, tracąc zainteresowanie stroną. To trochę tak jak z nieco archaiczną instytucją prasy. Kiedy trafiamy na nowy magazyn, to ma on zaledwie chwilę, aby zainteresować nas tytułami artykułów na okładce albo w spisie treści. Jeśli jednak zdecydujemy się na zakup, a gazeta nie spełni naszych oczekiwań, to nigdy więcej po nią nie sięgniemy. Analogicznie, jeśli znajdziemy w niej interesujące nas, użyteczne treści to z pewnością zdecydujemy się na zakup kolejnych numerów.

Jak więc pisać właściwie?

Pisz tak, aby zwrócić uwagę czytelnika

To trudna sztuka, ale zdecydowania warta tego by poświęcić na nią czas. Internet pełen jest stron, na których królują sztampowe, nijakie treści. Użytkownicy nie wierzą we wciąż powtarzające się slogany i hasła, które mają za zadanie tylko sprzedawać. Pomyśl więc w jaki sposób przemycić informacje o swojej usłudze lub produkcie w użytecznej treści, która będzie odpowiadała na potrzeby i bolączki Twoich potencjalnych klientów. Jeśli Ci się to uda, znacznie zwiększasz szansę na to, że użytkownicy staną się Twoimi stałymi czytelnikami a w konsekwencji także klientami.

„Wejdź w buty” użytkownika wpisującego konkretne frazy w Google

Zastanów się, z jaką intencją internauta wpisuje w wyszukiwarkę ważną dla Twojego biznesu frazę? Czy poszukuje konkretnego produktu, jego ceny, określonego producenta, koloru, materiału czy jeszcze czegoś innego? Kluczowe jest przemyślenie, czego może szukać Twój potencjalny klient i przekazanie mu odpowiedzi na jego pytania w tekstach na stronie internetowej. Doskonałym miejscem do tego są zarówno podstrony produktowe, jak i rozważnie i regularnie prowadzony blog – zwracają nam uwagę specjaliści z agencji Virtal, dla których optymalizacja stron pod kątem treści i pozycjonowanie serwisów to codzienność.

Stwórz plan tekstu

Pozwoli Ci to usystematyzować informacje, jakie chcesz przekazać. Jeśli okaże się, że użytecznych wiadomości jest zbyt dużo, warto rozważyć zawarcie ich w kilku tekstach np. na wspomnianym wyżej blogu firmowym. Warto wiedzieć, że Google znacznie przychylniej patrzy na strony, na których regularnie pojawiają się nowe teksty więc także pod tym kątem blog to świetne rozwiązanie. Pamiętaj, aby Twój tekst posiadał nagłówki, informujące użytkownika co znajdzie w kolejnym akapicie. Nagłówki dodatkowo mają przyciągać uwagę, więc warto stworzyć je na początku i dopiero w kolejnym kroku wypełnić treści znajdujące się pod nimi. Takie działanie jest wygodne także dla samego piszącego, ponieważ dzięki niemu nigdy nie traci z oczu głównego przesłania swojego tekstu.

Najpierw tekst, a potem frazy

Na początku pracy zrób plan i stwórz szkic swojego artykułu. Dopiero w kolejnym kroku dodaj właściwe z punktu widzenia Twojego biznesu frazy kluczowe. Dzięki temu tekst będzie naturalny. Pamiętaj, że dobór słów kluczowych nie może być przypadkowy. Ich wybór musisz poprzedzić szczegółową analizą zarówno branży, w jakiej działasz, jak i swojej konkurencji. Z punktu widzenia Google warto słowa kluczowe umieszczać w tytule, linkach, nagłówkach oraz treści.

Ratunku nie mam talentu!

Jeśli jednak masz wrażenie, że przygotowywanie treści na swoją stronę internetową jest ponad Twoje siły, nie chcesz lub nie zwyczajnie nie masz czasu może zająć się tym wyspecjalizowana agencja seo. Najczęściej współpracę z tego typu firmą rozpoczyna audyt seo, który odpowiada na pytanie, co na stronie należy zoptymalizować i zmienić. Agencja pozycjonerska w ramach współpracy oferuje kompleksową usługę, na którą oprócz przygotowania treści składa się także link building, czyli pozyskiwanie linków oraz szereg innych działań, które mają za zadanie usprawnić pozycjonowanie w Google.