Jak wybrać najlepszą agencję marketingową?

litery scrable

Agencje marketingowe mogą chwalić się długim doświadczeniem i współpracą z wieloma klientami, ale jeśli te słowa nie znajdują pokrycia w rzeczywistości, trudno danej firmie zaufać. Doświadczenie na rynku i współpraca z różnymi klientami oraz dowody tej aktywności, np. w postaci portfolio sprawiają, że zaufanie do danej agencji zdecydowanie wzrasta. Na co jeszcze zwrócić uwagę, wybierając agencję marketingową? Przyjrzyjmy się najważniejszym aspektom.

Sprawdź doświadczenie agencji marketingowej i przyjrzyj się jej portfolio

Oczywiście nie negujemy z góry umiejętności i wiedzy osób, które dopiero założyły własne agencje marketingowe i budują portfolio, ale w przypadku współpracy z takimi firmami, na dwoje babka wróżyła – możesz wyłowić prawdziwą perłę, albo zaufać komuś, kto niestety tylko obiecuje złote góry, ale nic za tym nie idzie.

Jeśli nie chcesz popełnić błędu i wybrać nieodpowiedniej agencji marketingowej, zwracaj uwagę na portfolia firm, które przykuły Twoją uwagę. Na ich podstawie możesz dowiedzieć się, jakie jest doświadczenie agencji, z kim współpracowały i przede wszystkim, jak wyglądają ich realizacje. To, co robią specjaliści np. w zakresie tworzenia stron www, musi Ci się po prostu podobać i współgrać z Twoimi wymaganiami oraz estetyką.

Zobacz, z jakich narzędzi i metod korzysta agencja marketingowamarketing 360

Dobra firma marketingowa powinna zapewnić szerokie, kompleksowe działania promocyjne. Musi mieć dostęp do najnowszych narzędzi marketingowych, a także znać trendy, technologie i metody promowania marek, które w danym momencie są najbardziej skuteczne – po to, by dobrać odpowiednie działania i korzystać z tych narzędzi, które przy promowaniu Twojej marki będą skuteczne. Agencja marketingowa musi wiedzieć, jak zaplanować kampanie reklamowe, jak dobrać działania do precyzyjnie dobranej grupy docelowej, a także, jak analizować trwająca kampanie. Wszystko to prowadzi nas do pojęcia, jakim jest marketing 360 (inaczej marketing 360 stopni). O co tu chodzi? Najprościej rzecz ujmując:

  • Firma marketingowa bada dokładnie potrzeby i cele Twojej firmy.
  • Na podstawie tych informacji i precyzyjnie określonej grupy docelowej dobiera szereg działań, które będą najskuteczniejsze do wypromowania Twojej marki.
  • Planuje i wdraża kampanie reklamowe, a potem na bieżąco reaguje na wszelkie zmiany.
  • Działa tak, by odbiorca został „otoczony” przekazami reklamowymi i by docierały do niego z różnych stron (stąd nawiązanie do 360 stopni).

Trendy marketingowe zmieniają się dynamicznie i często to, co działało rok wcześniej, dziś jest już nieskuteczne. Warto jednak byś wiedział_a, na co zwracać uwagę, wybierając agencję marketingową. Dobrze byłoby, gdyby w ofercie danej firmy znalazły się m.in.:

  • audyty SEO, analiza danych, Brand Health Check, audyty Google Analytics, UX Research, audyty techniczny WEB,
  • tworzenie stron www, Lead-Generation tools, testy A/B, tworzenie sklepów internetowych, UX/UI Design badania UX, optymalizacje SEO i page speed,
  • kampanie online, a w tym Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, Programmatic (RTB), Rich Media, Native Ads, Display,
  • kreacje statyczne, dynamiczne, animacje, ilustracje, grafiki, Video Explainer, branding,
  • content marketing – analityka i optymalizacja, strategia, kreacja, SEO, prowadzenie social mediów, technical content, obsługa e-commerce.

Sprawdź aktywność danej agencji i zobacz, jak widzą ją inni

Nie tylko portfolio jest ważne. Żeby mieć pewność, że dana agencja marketingowa jest na czasie z trendami, sprawdź jej aktywność. Co to oznacza?

  • Zwróć uwagę na to, czy bierze udział w konferencjach branżowych, czy organizuje wykłady, czy jest aktywna w mediach społecznościowych i jak je prowadzi.
  • Przyjrzyj się stronie www (szewc bez butów nie chodzi).
  • Sprawdź, czy agencja może pochwalić się jakimiś nagrodami i wyróżnieniami. Możesz też prześledzić rankingi najlepszych agencji marketingowych i sprawdzić, czy tak jak np. agencja pl, została wyróżniona w plebiscytach i konkursach.
  • Poszukaj opinii klientów – w wyszukiwarkach czy w social mediach.

Krótko mówiąc, sprawdź, czy teoria pokrywa się z praktyką i co o agencji mówią inni.