Jak wypromować usługę dostawy jedzenia?

Mężczyzna jedzie rowerem z jedzeniem

Dostawy jedzenia to popularna usługa, wymagająca odpowiednich działań marketingowych. Sprawdź, co zrobić, aby wypromować swój biznes.

Pandemia koronawirusowa spowodowała wzrost liczby usług dostawy jedzenia, ponieważ restauracje poszukiwały nowych sposobów na prowadzenie działalności. Oznacza to, że konkurencja wzrosła, więc właściciele firm gastronomicznych muszą wyróżnić swoją usługę dostarczania zamówień. Dzięki niej chcą pozyskać nowych i utrzymać lojalność starych klientów.

W jaki sposób chcesz zarządzać dostarczaniem jedzenia? Możesz wybierać spośród wewnętrznych systemów zamówień online oraz aplikacji dostawczych innych firm. Następnym krokiem powinna być promocja nowej usługi. Poniżej znajdziesz pomysły marketingowe dotyczące dostaw przygotowanych dań.

Strona internetowa i media społecznościowe

Czy stworzyłeś już stronę internetową restauracji, dzięki której możesz przyjmować zamówienia? Jest to pierwsze miejsce, w którym zareklamujesz tę usługę. Upewnij się, że przycisk zamówienia jest jedną z pierwszych rzeczy, jakie widzą klienci odwiedzający stronę. Opracuj zachęcające menu i cennik dań. Spójrz tutaj

Zacznij działać w mediach społecznościowych, tworząc unikalne posty o usłudze dostawy jedzenia. Przypnij post, aby zawsze pojawiał się na górze strony. Kolejną czynnością jest dodanie przycisku przekierowującego użytkowników na stronę dostawy.

Współpraca z influencerami

Jednym ze sposobów na rozpowszechnienie informacji o usłudze dostawy w lokalnej społeczności jest współpraca z influencerami z najbliższej okolicy. Mogą oni opowiedzieć o Twojej ofercie i zachęcić swoich followersów do złożenia zamówienia online.

Każdy influencer, z którym współpracujesz, powinien otrzymać unikalny kod, który może przekazać swoim obserwatorom (np. 10% zniżki na pierwsze zamówienie online).

SEO

Aby zostać odkrytym przez Google, trzeba zainwestować trochę czasu w optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). W tym konkretnym celu należy skupić się na SEO lokalnym, aby zostać odkrytym przez ludzi z Twojej okolicy.

Pierwszym rodzajem lokalnego SEO jest SEO na stronie, które należy przeprowadzić na swojej witrynie. Obejmuje to znalezienie słów kluczowych, których ludzie używają, szukając usług dostawy, takich jak „dostawa jedzenia” lub „restauracje z dostawą”. Następną rzeczą, którą musisz zrobić, jest skupienie się na swojej lokalizacji i kuchni.

Jeśli chcesz przyspieszyć proces pojawiania się na pierwszej pozycji w Google, możesz spróbować zainwestować w Google Ads. Działa to podobnie do lokalnego SEO, ponieważ będziesz kierować się na słowa kluczowe związane z daną lokalizacją, takie jak „dostawa włoskiego jedzenia w Warszawie”.

Nadruki

Jeśli nie dasz ludziom szansy zobaczenia, że realizujesz dostawy, mogą się o tym długo nie dowiedzieć. Jedną z najpopularniejszych i bardzo skutecznych metod promocji jest wydrukowanie i nadrukowanie informacji na temat Twojej usługi.

Gdzie umieścić reklamę dowozów jedzenia? Sprawdź najlepsze miejsca:

  • opakowania produktów na wynos,
  • ulotki,
  • drzwi restauracji,
  • miejsce przy kasie,
  • stoliki w restauracji,
  • dół paragonu.

Jakie informacje powinny znaleźć się na nadruku?

  • adres URL strony internetowej restauracji,
  • godziny dostawy,
  • numer telefonu,
  • nazwy profili w social mediach.

Newsletter

Jeśli posiadasz bazę maili od klientów, jesteś już w połowie drogi do osiągnięcia ostatecznego celu. Dzięki tym informacjom poinformujesz obecnych klientów o nowej usłudze dostawy jedzenia. Przygotuj zachęcającą wiadomość e-mail z informacją, że Twoi goście mogą teraz zamawiać także online.

Jak przekonać klientów do złożenia pierwszego zamówienia online? Dodaj kod promocyjny, który klienci mogą wykorzystać, aby uzyskać 15% zniżki na dowóz jedzenia. W ten sposób pokażesz im, że mogą spodziewać się wielu promocji i zniżek online.

Dowożenie jedzenia

Rozpowszechniaj informacje w okolicy

Starym, dobrym sposobem na promocję usługi dostawy do restauracji jest wizyta w innych lokalnych firmach i instytucjach. Istnieje możliwość, że ich właściciele zgodzą się udostępnić kilka ulotek Twojej restauracji w recepcji lub rozdać je klientom.

Jeśli restauracja znajduje się w pobliżu biurowca lub kampusu uniwersyteckiego, musisz być tam, gdzie są Twoi klienci.

Podsumowanie

Dzięki prostym, ale skutecznym pomysłom marketingowym na reklamę dostaw jedzenia, sprawisz, że głodni klienci dowiedzą się o Twojej usłudze zamawiania online. Jeśli dopiero co udostępniłeś tę funkcję, zrób wszystko, aby ją wypromować na dostępnych kanałach online i offline. Aby wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie, nie zapomnij zaoferować promocji i zniżek, które będą dotyczyły wyłącznie zamówień online.