Jak założyć sklep internetowy: wybór nazwy sklepu

Kobieta zakłada sklep internetowy szuka inspiracji na nazwe firmy

Wymyślenie nazwy dla Twojej firmy online może wydawać się dość prostym zadaniem, ale zaufaj nam, nie zawsze jest to łatwe. W rzeczywistości wymyślenie chwytliwej nazwy firmy może zająć Ci kilka dni, a czasem nawet tygodni. To dlatego, że większość przedsiębiorców ma wysokie oczekiwania wobec swoich firm. Chcą, aby ich nazwa firmy była rozpoznawalna i pozostawała trwale w pamięci klientów. Zasadniczo chcą, aby ich nazwa firmy była idealna. A doskonałość rzadko jest prosta.

Ale mówiąc poważnie, wybór nazwy dla Twojej firmy jest o wiele łatwiejszy, gdy masz kilka wskazówek od doświadczonych przedsiębiorców, którzy pokażą Ci właściwy kierunek. 

Myślisz o tym, jak założyć sklep internetowy, a bez odpowiedniej nazwy firmy, nie będziesz w stanie uruchomić swojej działalności online.

I właśnie dlatego stworzyliśmy ten artykuł – pokażemy Ci dokładnie, jak wymyślić idealną nazwę dla Twojego sklepu online.

Więc chwyć swój notatnik z pomysłami i przeczytaj naszą listę najważniejszych rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, wybierając nazwę dla własnej firmy online.

Co kryje się w świetnej nazwie sklepu internetowego?

Jeśli chodzi o nazewnictwo Twojej firmy, nie możemy wystarczająco podkreślić jednej rzeczy; nie istnieje nauka ścisła ani formuła, której można by użyć do wymyślenia świetnej nazwy.

To proces twórczy, więc musisz dać sobie trochę czasu do namysłu.

Jest kilka dość ważnych punktów, które powinieneś wziąć pod uwagę, gdy jesteś w fazie twórczej wymyślania nazwy sklepu internetowego, aby uniknąć wybrania złej nazwy firmy.

I wierz nam, to możesz wybrać złą nazwę firmy.

Przyjrzyjmy się więc, jak upewnić się, że wybierasz znakomitą nazwę dla swojej firmy.

Zachowaj prostotę i jednoznaczność

Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o rozpoczęcie działalności gospodarczej, kluczowe znaczenie ma prostota i jednoznaczność.

Dotyczy to również nazewnictwa Twojej firmy.

Dlaczego?

Cóż, kiedy szukasz nazwy dla swojej firmy, która zapada w pamięć, musisz ułatwić innym zapamiętanie jej.

Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli weźmiesz pod uwagę, że zwykle potrzeba do siedmiu wyświetleń – czyli siedem razy, gdy kupujący widzą lub wchodzą w interakcję z marką – aby faktycznie zapamiętali nazwę Twojej firmy.

To całkiem sporo.

To byłoby siedem reklam na Facebooku, które musiałbyś uruchomić, lub siedem postów na Instagramie .

A używanie długiej lub złożonej nazwy firmy w pierwszej kolejności utrudni odbiorcom rozpoznanie Twojej marki.

Nic więc dziwnego, że nazwy niektórych największych marek na świecie mają zwykle tylko jedno słowo.

Zachowują prostotę, ponieważ chcą być zapamiętani.

Wybierz nazwę długoterminową / uniwersalną

Kiedy rozpoczynasz działalność, prawdopodobnie myślisz o osiągnięciu kamieni milowych, takich jak uruchomienie sklepu, uzyskanie pierwszej sprzedaży lub zarobienie pierwszego 1000 PLN.

Teraz nie ma wątpliwości, że są to dość duże, imponujące kamienie milowe dla kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją działalność.

Ale chodzi o to, że w końcu osiągniesz znacznie większe kamienie milowe niż to – pomyśl o sprzedaży ponad 1000 PLN każdego miesiąca.

I właśnie dlatego musisz myśleć z  rozmachem,  kiedy nazywasz swoją firmę. Musisz także pomyśleć o nazwie firmy, która będzie działać w przyszłości, gdy będziesz się rozwijać.

Przykładowo mógłbyś  zdecydować się na nazwę typu „miska dla psa Emporium” – to byłby dobry wybór, gdy jesteś małą firmą.

Ale możesz również zdecydować się na coś takiego jak „Artykuły / Akcesoria dla zwierząt Premium”, co dałoby ci nazwę firmy, z którą możesz się rozwijać.

Pomyśl o tym, że w przyszłości możesz chcesz dodać więcej produktów do swojej oferty, wraz z rozwojem swojego biznesu online. Bądź otwarty na oba rozwiązania – mała firma i rosnący biznes, aby posługiwać się możliwie uniwersalną nazwą.

Wybierz nazwę, która jest dostępna

Gdy szukasz nazwy dla swojej firmy, koniecznie sprawdź, czy nazwa jest dostępna i nie została zarezerwowana przez inną firmę.

A kiedy mówimy dostępne, mówimy konkretnie o nazwach domen. 

Zawsze zalecamy zabezpieczenie nazwy domeny “.pl” i “.com’ dla swojej marki – zwłaszcza jeśli kierujesz swoje produkty do odbiorców anglojęzycznych.

Dlaczego? To proste, domeny “.pl” – cieszą się największym zaufaniem polskich klientów, a domeny .com cieszą się znacznie większym zaufaniem wśród klientów anglojęzycznych.

Jeśli szukasz narzędzia do sprawdzania nazw domen , możesz to zrobić na stronie https://www.ovhcloud.com/pl/domains/. Możesz wyszukać nazwy domen, sprawdzać ile kosztują, a wybrane – kupić.

I nie zapomnij sprawdzić, czy wybrana przez Ciebie nazwa nie funkcjonuje w kanałach social media. Zawsze staraj się zabezpieczyć konto na Facebooku i Instagramie, aby połączyć się również z domeną “.pl” i/lub „.com”.

BONUS: Zalecamy również sprawdzenie nazwy firmy w wyszukiwarce Urzędu Patentowego https://ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/search/simple-search?lng=pl, ponieważ to kolejny świetny zasób, z którego możesz skorzystać, aby sprawdzić, czy Twoja nazwa firmy nie została już zajęta przez inną firmę.

Pokaż znaczenie

Gdy Twoje kreatywne zdolności będą na najwyższym poziomie, zalecamy spróbować przekazać znaczenie nazwą Twojej firmy.

Nie mówimy, że nazwa firmy musi być bardzo abstrakcyjna, ponieważ większość ludzi prawdopodobnie nie nawiąże kontaktu, jeśli to zrobisz. 

Poważnie, pomyśl o tym.

Większość ludzi nie myśli o greckiej bogini zwycięstwa, kiedy widzą logo Nike, mimo że to jest inspiracją dla nazwy firmy.

Równie dobrze można się założyć, że przeciętna osoba nie patrzy na krem ​​do skóry Nivea i nie myśli „Och, to białe, ponieważ jego nazwa pochodzi od łacińskiego słowa Niveus, które oznacza „śnieżnobiały”.

Nie mówimy, że powinieneś zanurkować w króliczą norę, próbując znaleźć  głębokie  znaczenie dla swojej nazwy firmy.

Ale staraj się nie być super ogólnikowym.

Staraj się unikać nazw firm, takich jak „Sklep sportowy u Andrzeja”. Zamiast tego możesz użyć słów związanych z treningiem / sportami siłowymi, takich jak „Sklep Power Sports” lub „Stroje treningowe Reflex”. Te nazwy firm mają po prostu więcej znaczenia – wywołują więcej emocji, co znacznie pomoże kupującym zapamiętać Twoją firmę.

Podsumowanie

Teraz masz wszystkie wskazówki, których potrzebujesz, aby wymyślić świetną nazwę dla swojej firmy online. Nadszedł czas, aby wykorzystać wszystkie informacje zebrane z tego artykułu i wymyślić najlepszą nazwę dla swojego sklepu internetowego.