Wyróżnienie produktu na konkurencyjnym rynku jest bardzo ważne. Można to zrobić dzięki zaprojektowaniu spersonalizowanych etykiet, które będą zwracały uwagę konsumentów. Klienci bowiem często kierują się wyglądem produktu.
Projektowanie etykiet z marketingowego punktu widzenia
Etykieta to wizytówka każdego produktu, dlatego musi być jak najbardziej zachęcająca, a także zgodna z branżą i specyfiką danego towaru. Etykieta powinna zawierać ważne z punktu widzenia klienta informacje, które nie zmieściły się na opakowaniu. Najczęściej etykiety pełnią funkcję komunikacji marketingowej, znaczenie więc ma wyeksponowanie logo producenta, stworzenie wyraźnych napisów, interesujących obrazków i grafik. Warto wiedzieć, że już w trakcie pierwszego kontaktu z danym produktem klienci zwracają uwagę na etykietę. Jeśli jest ona nieczytelna lub nie wyróżnia się spośród innych towarów, to prawdopodobnie konsumenci szybko zapomną o danym produkcie. Warto zadbać o to, aby opakowanie nie było podobne do stworzonego przez konkurencję, ani nie kojarzyło się z zupełnie innym produktem (np. sok, który wygląda jak płyn do mycia naczyń). Poprzez etykietę można nawiązać pewnego rodzaju kontakt z klientem, zwrócić się do niego lub wykorzystać chwytliwe hasła. Etykieta powinna być więc jednym z elementów strategii marketingowej, w której skład wchodzi komunikacji w Internecie, reklamy telewizyjne, billboardy, ulotki i inne formy promocyjne. Bardzo duże znaczenie ma zaprojektowanie etykiety w taki sposób, aby miejsce na niej było dobrze zagospodarowane. Oznacza to, że powinno się tam zmieścić logo firmy, nazwa produktu i inne dodatkowe elementy, np. hasło reklamowe lub grafika. Spersonalizowane etykiety mogą zwiększyć sprzedaż, a także wpłynąć na wizerunek marki. Produkt wyróżnia się za pomocą nietypowych kolorów, grafik przyciągających uwagę oraz kształtu samej etykiety. Zarówno na etapie tworzenia projektu, jak i wydruku najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. W tym celu warto udać się np. do firmy Unilogo.
Projekt etykiety dla drukarni
W trakcie projektowania etykiety warto zastanowić się nad tym, jak będzie ona wyglądała na opakowaniu. Należy także pamiętać o spadach drukarskich, czyli dodatkowych obszarach, które zostaną ucięte w procesie drukowania. Właśnie dlatego powinno się zadbać o to, aby pozostawić wolną przestrzeń po bokach. Jeśli chodzi o format, w jakim musi zostać zapisany plik, to najlepiej zdecydować się na PDF lub JPG, jednak zawsze trzeba ustalać to z drukarnią. Należy również pamiętać o odzwierciedleniu kolorystyki na etykiecie. Warto zdecydować się na przestrzeń barwną CMYK, a także stworzyć plik w rozdzielczości co najmniej 300 dpi. Dzięki temu etykieta wyróżni się na tle konkurencji, a przy tym będzie bardzo atrakcyjna graficznie i estetyczna.
Najnowsze komentarze