Jak zaprojektować spersonalizowaną etykietę?

Mężczyzna projektuje etykietę produktu

Wyróżnienie produktu na konkurencyjnym rynku jest bardzo ważne. Można to zrobić dzięki zaprojektowaniu spersonalizowanych etykiet, które będą zwracały uwagę konsumentów. Klienci bowiem często kierują się wyglądem produktu.

Projektowanie etykiet z marketingowego punktu widzenia

Etykieta to wizytówka każdego produktu, dlatego musi być jak najbardziej zachęcająca, a także zgodna z branżą i specyfiką danego towaru. Etykieta powinna zawierać ważne z punktu widzenia klienta informacje, które nie zmieściły się na opakowaniu. Najczęściej etykiety pełnią funkcję komunikacji marketingowej, znaczenie więc ma wyeksponowanie logo producenta, stworzenie wyraźnych napisów, interesujących obrazków i grafik. Warto wiedzieć, że już w trakcie pierwszego kontaktu z danym produktem klienci zwracają uwagę na etykietę. Jeśli jest ona nieczytelna lub nie wyróżnia się spośród innych towarów, to prawdopodobnie konsumenci szybko zapomną o danym produkcie. Warto zadbać o to, aby opakowanie nie było podobne do stworzonego przez konkurencję, ani nie kojarzyło się z zupełnie innym produktem (np. sok, który wygląda jak płyn do mycia naczyń). Poprzez etykietę można nawiązać pewnego rodzaju kontakt z klientem, zwrócić się do niego lub wykorzystać chwytliwe hasła. Etykieta powinna być więc jednym z elementów strategii marketingowej, w której skład wchodzi komunikacji w Internecie, reklamy telewizyjne, billboardy, ulotki i inne formy promocyjne. Bardzo duże znaczenie ma zaprojektowanie etykiety w taki sposób, aby miejsce na niej było dobrze zagospodarowane. Oznacza to, że powinno się tam zmieścić logo firmy, nazwa produktu i inne dodatkowe elementy, np. hasło reklamowe lub grafika. Spersonalizowane etykiety mogą zwiększyć sprzedaż, a także wpłynąć na wizerunek marki. Produkt wyróżnia się za pomocą nietypowych kolorów, grafik przyciągających uwagę oraz kształtu samej etykiety. Zarówno na etapie tworzenia projektu, jak i wydruku najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów. W tym celu warto udać się np. do firmy Unilogo.

Projekt etykiety dla drukarni

W trakcie projektowania etykiety warto zastanowić się nad tym, jak będzie ona wyglądała na opakowaniu. Należy także pamiętać o spadach drukarskich, czyli dodatkowych obszarach, które zostaną ucięte w procesie drukowania. Właśnie dlatego powinno się zadbać o to, aby pozostawić wolną przestrzeń po bokach. Jeśli chodzi o format, w jakim musi zostać zapisany plik, to najlepiej zdecydować się na PDF lub JPG, jednak zawsze trzeba ustalać to z drukarnią. Należy również pamiętać o odzwierciedleniu kolorystyki na etykiecie. Warto zdecydować się na przestrzeń barwną CMYK, a także stworzyć plik w rozdzielczości co najmniej 300 dpi. Dzięki temu etykieta wyróżni się na tle konkurencji, a przy tym będzie bardzo atrakcyjna graficznie i estetyczna.