Jakie są formy reklamy w Internecie?

Nauka pozycjonowania stron internetowych

Internet w ostatnich latach stał się potężnym medium reklamowym, a okres pandemii jeszcze bardziej wzmocnił jego pozycję. W świecie online poszukujemy rozrywki, odnajdujemy potrzebne nam usługi, robimy zakupy, nawiązujemy nowe kontakty biznesowe. Chcesz przenieść znaczną część budżetu marketingowego do digitalu? Reklama w Internecie to szeroki wachlarz narzędzi, które pozwolą Ci budować pozycję marki i społeczność wokół niej, zdobywać zapytania ofertowe i sprzedawać. Jakie formy wybrać? Podpowiadamy! Przeczytaj i dobierz rozwiązanie najlepiej dopasowane do swoich potrzeb.

Reklama w Internecie – jak dobrać najlepszą formę dla siebie?

Z raportu „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2021 roku” sporządzonego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że aż 92,4% polskich gospodarstw domowych ma dostęp do sieci. Dla przedsiębiorstw oznacza to ogromne pole do zdobycia nowych klientów. Nie wiesz, który sposób marketingu online będzie najskuteczniejszy i najbardziej rentowny dla Twojej firmy?

Reklama w Internecie powinna zostać dopasowana do:

  • branży,
  • sposobu komunikacji z dotychczasowymi i potencjalnymi klientami,
  • grupy docelowej, do której kierujesz swoje produkty lub usługi,
  • budżetu przeznaczonego na działania reklamowe,
  • poziomu rozpoznawalności Twojej marki w sieci.

Gdy chcesz szybko zdobyć ruch na swojej stronie, dobrze sprawdzi się kampania płatnych linków sponsorowanych. Do budowy społeczności i zaufania do marki idealne będą media społecznościowe, a do zdobycia kontaktów do potencjalnych klientów sprawdzi się mailing. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to świetny sposób, by nie tylko zaistnieć w globalnej sieci, ale i sukcesywnie budować rozpoznawalność i zwiększać ruch na firmowej stronie.

SEM – marketing internetowy w wyszukiwarkach

Chcesz poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarkach? SEM (Search Engine Marketing) to ogół działań reklamowych, które pozwolą wypromować adres Twojej firmy lub sklepu internetowego w organicznych (naturalnych) oraz płatnych wynikach wyszukiwania. Potentatem jest Google – na początku stycznia 2022 roku aż 91,96% wszystkich zapytań wpisywanych przez użytkowników wyszukiwarek internetowych na świecie trafiało właśnie do amerykańskiego giganta.

Marketing internetowy w Google obejmuje:

  • pozycjonowanie strony w Google (w wynikach organicznych) – SEO (Search Engine Optimization),
  • reklamę Google Maps (konto Google Firma),
  • kampanie linków sponsorowanych wyświetlane w sieci wyszukiwania Google,
  • reklamę kontaktową w sieci partnerów Google, którzy korzystają z Google AdSense (reklamy graficzne i materiały wideo).

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie strony internetowej to szeroki wachlarz działań on-site i off-site (m.in optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, link building), których wspólnym celem jest zdobycie wysokiej pozycji (w Top 10 lub Top 3) w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP-ach) na wybrane słowa kluczowe. Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google daje dużą szansę na przyciągnięcie nowych użytkowników bezpośrednio z wyszukiwarki, zwiększenie świadomości marki i przekonanie potencjalnych klientów do zakupu produktów lub skorzystania z usług.

Pozycjonowanie stron www agencja SEO poleca dla sklepów internetowych (branża e-commerce), firm usługowych (dla mniejszych biznesów najkorzystniejsze często okazuje się pozycjonowanie lokalne), portali, blogów czy agregatorów usług, które chcą poczekać na stabilne efekty reklamy przez dłuższy czas.

Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron www pozwala:

  • zwiększyć widoczność i ruch na stronie,
  • zbudować rozpoznawalność marki w sieci,
  • zwiększyć liczbę zapytań ofertowych,
  • rozwijać sprzedaż,
  • zbudować przewagę konkurencyjną.

Kampanie reklamowe Google Ads

Kampanie w Google Ads to kolejna z form marketingu w wyszukiwarkach (SEM). Pozwalają projektować i emitować płatne reklamy skierowane do precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Obejmują m.in.:

  • linki sponsorowane (reklamy tekstowe),
  • reklamy w sieci partnerów Google (m.in. WP, Onet, Interia),
  • reklamy graficzne (banery),
  • zakupy Google,
  • reklamy wideo (reklamy w serwisie YouTube),
  • remarketing – kampanie śledzące.

Agencja zajmująca się reklamą w Google tę formę poleca sklepom internetowym i firmom usługowym (z wyjątkiem tzw. branż wrażliwych wykluczonych przez politykę Google – m.in. leki, hazard czy usługi niebezpieczne), którym zależy na błyskawicznym podniesieniu widoczności adresu, możliwości elastycznego rozplanowania budżetu i szybkim zwrocie z inwestycji. Taka reklama w Internecie świetnie sprawdzi się dla działalności sezonowych. Pozwala płacić wyłącznie za reakcję odbiorców (kliknięcie, obejrzenie materiału wideo) i kierować przekazy do ściśle wybranych grup docelowych.

Social media marketing

Pozycjonowanie strony www warto połączyć z marketingiem w mediach społecznościowych. Facebook podaje w raporcie z 2021 roku, że z portalu korzysta 1,9 miliarda użytkowników dziennie. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się także Instagram, Twitter oraz YouTube. Marketing internetowy w social mediach stanowi doskonały sposób na budowanie zaufania i społeczności wokół marki, pozyskiwanie nowych klientów i zdobycie pozycji eksperta w swojej branży.

Najlepsze efekty daje połączenie regularnego prowadzenia firmowych profili (tworzenie i udostępnianie wartościowego contentu, moderowanie komentarzy, odpowiadanie na pytania użytkowników) z reklamami płatnymi. Najpopularniejszym narzędziem reklamy płatnej w mediach społecznościowych jest Facebook Ads, który pozwala emitować zaawansowane reklamy na FB oraz w sieci partnerskiej (m.in. Instagram, Messenger).

Inne formy reklamy w Internecie

Firma zajmująca się reklamą w Internecie najczęściej poleca swoim klientom łączenie różnych form działań marketingowych. W kampaniach można wykorzystać m.in.:

  • content marketing – tworzenie i dystrybucja wartościowych treści, które są przydatne dla użytkowników. Doskonale sprawdzi się dla firm, które chcą dzielić się branżową wiedzą, doradców personalnych,  przedsiębiorstw farmaceutycznych i medycznych (są one objęte restrykcyjnymi ograniczeniami dotyczącymi tradycyjnej reklamy), właścicieli blogów,
  • mailing – tradycyjna reklama w Internecie polegająca na wysyłaniu plików tekstowych lub html na adres e-mail. Obejmuje e-mail marketing (przesyłanie reklam tekstowych lub graficznych do właścicieli darmowych skrzynek) i newsletter (tematyczne wiadomości z określonej dziedziny połączone z subtelnym przekazem reklamowym i przesyłane do osób, które zapisały się do bazy). Mailing świetnie sprawdza się do informowania o nowościach i promocjach w sklepach internetowych czy nowych artykułach na blogu,
  • Google Moja Firma i Mapy Google – darmowe wizytówki firm pozwalają zwiększać widoczność marki w sieci, wspierają pozycjonowanie stron internetowych i budują zaufanie do firmy. Świetnie sprawdzają się dla działalności lokalnych,
  • marketing szeptany (buzz marketing) – jest to bardzo skuteczne narzędzie rekomendacji usług i produktów, które daje duży potencjał na zwiększenie sprzedaży. Pomaga budować wizerunek i świadomość marki.

Nie warto zamykać się wyłącznie na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google czy intensywne działania na Facebooku. Różne formy reklamy w Internecie wzajemnie się wspierają, dlatego najwięcej korzyści przynosi ich umiejętne łączenie.

Wejdź na https://www.sempire.pl/ i skorzystaj z bezpłatnej analizy Twojej strony www.

Skonsultuj ze Specjalistami SEM i SEO SEMPIRE strategię reklamy w Internecie dla Twojej firmy!

Wybierz najlepsze rozwiązania reklamowe!